Azi am avut un seminar de Comunicare Integrata de Marketing cu studentii de la Comunicare si PR. Ca de obicei, in ultima vreme, le dau niste teme de facut in cadrul seminarului si desi nu ma gandeam ca o sa prinda asa de bine, chiar au mers. Pentru ca obiectul este despre Comunicare Integrata, e normal sa facem niste exerctii de aceeasi natura.
Asadar, azi au avut de facut o translatie de la o campanie de awareness pentru un brand anume catre o campanie promotionala. Ideea nu e noua, o fac si cu studentii de la Marketing dar in semestrul de vara la Tehnici Promotionale. Anyway, in urma cu 2 saptamani aceiasi studenti de la Comunicare trebuiau sa creeze o evolutie a aceleiasi campanii de baza catre o campanie de Craciun care sa pastreze aceleasi concepte si insight-uri unde a fost cazul. Au fost cateva echipe si atunci care s-au descurcat de minune.
De data asta insa am gasit o idee de campanie care mi se pare foarte ok ca si mecanism. Echipa a lucrat cu Bergenbier ca brand si a pornit de la spotul de mai jos.
Cum spuneam, anterior creasera o evolutie a aceluiasi spot catre ideea de sarbatori insa azi au trebui sa creeze un mecanism promotional, adicatelea o promotie, pornind de la aceleasi idei. Si iata cum a sunat propunerea lor. Pe scurt.
E vorba de un concurs de baut bere. Nimic special, s-a mai facut. De data asta insa e vorba de 20 de litri de bere pe care trebuie sa-i bea 4 prieteni. Cei care termina cel mai rapid castiga. E un concurs pe echipe. Ceea ce este mai special este mecanismul de inscriere. Fiecare echipa este inscrisa de un concurent anume care trebuie sa posteze pe pagina de Facebook a celor de la Bergenbier (apropo, astia de la Bergenbier nici nu au una oficiala … ce trist, as fi dat like) o poza impreuna cu cei 4 prieteni savurand berea cu pricina. Pentru concursul de baut bere propriu-zis sunt alesi primii zece care primesc cele mai multe like-uri la poza uploadata. De aici ei merg mai departe in finala, beau berea si echipa castigatoare pleaca la Busteni pentru 5 zile sa-si bea mintile si sa petreaca.
Ceea ce mi-a placut foarte mult a fost ideea de a folosi Facebook pentru mecanismul de inscriere pentru ca se pot obtine mai multe avantaje. In primul rand, nu mai e nevoie de un juriu pentru a evalua fotografiile, care ar fi fost oricum subiectiv si greu de altcatuit in primul rand. In al doilea rand, participantii ar fi in principal tentati sa-si promoveze singuri poza si sa-si roage prietenii sa dea like insa acestia in prealabil ar trebui sa dea like si la pagina celor de la Bergenbier ceea ce e iarasi un plus si n-ar fi un impediment. In afara de faptul ca se voteaza, Bergenbier ar castiga un numar de fani pe care i-ar putea angrena in campaniile urmatoare.
Bineinteles campania poate integra si mai multe elemente in continuare dar sarcina lor era sa construiasca mecanismul promotional. Mai departe concurentii pot fi rugati sa posteze poze din vacanta lor, se paote face un mini reality show si tot asa. Dar astea sunt alte povesti. Exista si o mica problema cu folosirea paginii de facebook si cu uploadarea pozelor acolo. Teoretic nu prea poti uploada continut pe o pagina la care nu esti admin decat daca accesul este permis si asta ar putea fi o problema. Unii ar putea posta tot felul de poze aiurea si nu cred ca ar fi un lucru prea bun. Pentru asta trebuie un regulament si o monitorizare continua a paginii respective. Dar se poate rezolva, sunt sigur. 🙂
La final, felicitari echipei si la cat mai multe like-uri pe FB. 🙂
Bogdan Pantoc a zis
Si totusi unde-i partea noua si cu adevarat buna? Concursuri de baut bere, cum ai zis si tu, s-au tot facut, iar partea cu bautul in 4 nu e deloc wow.
Ce punctezi tu ca fiind „special” e deja de moda veche, foarte multe concursuri s-au facut pe metoda asta in ultima vreme (.ro evident). Simplul like nu poate fi reper de concurs fiindca procentul celor care utilizeaza activ facebookul nu e chiar atat de mare.
Adrian Monoranu a zis
@Bogdan Pantoc: Jurizarea prin like-uri este o etapa preliminara pentru accederea in finala si asta poate scuti brandul de dubii cu privire la partea de jurizare. In plus, este un evident buzz facut prin intermediul unor fani, fara efort si fara a fi intruziv si stresant. Cat despre numarul celor care utilizeaza facebook-ul activ … nu stiu cati prieteni ai tu dar eu am in jur de 2070 si crede-ma ca majoritatea sunt foaaaarte activi iar principala actiune pe care o fac este sa dea like. Urmareste postarile mele sa vezi cate like-uri sunt. 😉