In 2011 primul mare semn de refresh in lumea brandingului este dat de Starbucks. Dupa aproape 20 de ani (1992 ultima schimbare) compania decide sa evolueze in zona unei identitati mai simple, mai aerisite si mai vesele, zic eu. Pasul marcheaza inceputul unei noi era in istoria companiei si dupa cum puteti vedea se renunta la inscriptionarea numelui de brand si la denumirea generica a produsului.
Sirena ramane „nava amiral” a identitatii si aduce un aer fresh si cald in acelasi timp. Chipul zambitor pare mai welcoming acum, odata scos mai mult in evidenta. In plus, verdele o prinde mult mai bine. Gurile rele ar putea spune ca nu e o idee buna sa renunte la denumirea brandului insa eu cred ca sirena si culoarea verde sunt indeajuns de mature sa aduca brand recognitionul necesar chiar si pe o piata cum este cea a Romaniei unde nu este destul de raspandit.
In decursul anilor, fiecare schimbare de design a marcat o evolutie a companiei. De cele mai multe ori a fost vorba de o extindere a gamei de produse, mai putin in 1992 cand redesignul a marcat inceperea listarii la bursa a brandului Starbucks. Acum insa este vorba de o schimbare pe care ei o considera fireasca si cu care doresc sa inceapa o noua era. Iata un citat din motivatia aparuta pe site/blog.
The result is an evolved logo that celebrates the Siren in a much bolder way – it’s more expressive and energetic and still uses the same vibrant green circle that is so well recognized by our customers around the world.
Nice, nu? Iata si evolutia catre noul look al paharului de Starbucks. Eu unul abia astept deschiderea in Iasi. Am inteles ca e vorba chiar de anul acesta si locatia va fi in cadrul proiectului Palas, aviz celor care aveau ceva de comentat. Sa va vad acum ca nu veniti la Starbucks, environmentalistilor! 😛
Claudia a zis
Clasicii vanzatori de iluzii:..Va fi acea senzatie placuta..ca „wow merg la Starbuck – the coolness label is all over me” cand de fapt cafeaua/ceaiul sunt din pacate ff fierbinti iar gustul este unul la fel de obisnuit ca la orice alta cafenea din Iasi. Numai ca ceva mai multa :))
De abia astept proiectul Palas
Adrian Monoranu a zis
@Claudia: it’s not the taste, it’s the feeling. 🙂 Just like Apple!
Marius Sescu a zis
Noul logo imi place. Cafeaua nu ma da pe spate, poate si pt ca nu sunt bautor fidel de cafea.
simici a zis
Gustul este incomparabil. Acum depinde la care te referi… daca sunt astea care au ajuns la noi, probabil ca da, ai dreptate.
Am savurat la sursa si nu se compara.
Cit despre locatia in Palas, nu stiu cit succes va avea, depinde si de gradul de ocupare al cladirilor de birouri. Reteta de succes este pozitionarea in locuri cit mai aglomerate(in sua e o conditie esentiala si suficenta), la noi nu e suficient: mai trebuie luata in calcul si puterea de cumparare a „aglomeratiei” :d (la Palas se vor invirti oameni cu bani, dar depinde citi:)). S-a vazut ca nu e de ajuns sa fie zona aglomerata, parca s-au inchis vreo 2 locatii de starbucks prin mall-urile din tara: Cluj si Bucuresti daca nu ma insel).
Poate mai bine ar merge in parcul de la feaa :))
Si acum intrebare de baraj pt domn’ profesor (sa vedem daca s-a documentat :d ).
Starbucks e franciza? ;))
iulia a zis
Sincer imi place mai mult actualul design in locul celui nou. Poate pentru ca am copilarit cu el it’s stuck in my head! Noul mi se pare prea … verde! Stiu ca merg pe strategia eco, but still!
Oricum si eu de-abia astept sa merg la Starbucks in Iasi.
Si nu stiu daca a fost si in RO, dar la ei am baut cea mai buna limonada imbuteliata din apa de ploaie 😀
I.R a zis
Daca analizam in profunzime problema, vom ajunge la concluzia ca cei de la Starbucks nu au realizat o modificare a logo-ului, ci o intarire a brand-ului, aici fiind si toata esenta ideii propagate. La urma urmei, clientul fidel Starbucks ramane client fidel Starbucks, nefiind afectat in mod direct asupra decizii de cumparare de noul logo. Din contra, nu as fi mirata ca procentajul vanzarilor sa creasca in urma acestui refresh si aici clar vorbim de strategii de piata.
Nu obisnuiesc sa beau cafea, insa mi se pare ceva afrodiziac in ciocolata usor amaruie inmuiata foarte foarte putin intr-o cafea proaspat macinta, urmata fiind de 30 min. de jogging in diminetile de vara. Asadar, parcul vis-a-vis de Palas (mic, ce e drept) si Starbucks ce urmeaza a fi deschis in aceeasi zona, reprezinta totusi un avantaj si o combinatie draguta as spune, intre socializare si un mod de viata sanatos. Think about it!
Andrei Chira a zis
Chiar azi am citit de asta pe blogul Laurei Ries. Daca nu
ai citit deja, uite ce zice ea –
http://ries.typepad.com/ries_blog/2011/01/starbucks-dumps-coffee-and-is-likely-to-get-burned.html
Bogdan a zis
Iata si viitoarele logo-uri:
http://26.media.tumblr.com/tumblr_lelyngvQQc1qzpwi0o1_500.jpg
articole copii a zis
Eu zic ca au avut o idee buna cu mica schimbare.
iulia a zis
sunt total de acord cu ce zice laura ries. nice article!
iulia a zis
P.S. Daca ma crezi cat de atenta am fost la logo-ul in sine si pun pariu ca sunt multi altii ca mine, nici nu stiam pana de curand ca e o sirena in interior. Si in mintea unui consumator mediu ca informare, care e legatura intre o sirena si cafea?
Stefan Stroe a zis
Urmeaza Starbucks Cigarettes si Starbucks Grill stuff… 🙂