Ieri am fost si am testat noul Ford Focus. Mersesem acum 3 saptamani prin mall si m-au agatat intr-o campanie dupa care m-au invitat la showroom sa vad si sa testez masina. Am mers, sunt curios din fire. Nu pot sa zic ca sunt cel mai mare fan al marcii dar nu se stie niciodata de unde sare iepurele, right?
Masina mi-a lasat o impresie buna dpdv al performantelor motorului si al setarii cutiei de viteze. Exista un mic lag la pedala, mi se pare ca nu reactioneaza imediat dar e vorba de un sfert de secunda, ceva de gen. Altfel masina testata, un 1,6 turbo de 150 de cai pare sa fie bine echilibrata si tasneste destul de bine de la 2500 rpm in sus cand intra turbina in functiune. Nu simti un kick ca la alte masini dar se vede pe indicatorul de viteza si asta e important.
Designul exterior este cunoscut asa ca nu-l mai comentez iar interiorul se inscrie in linia kinetic design inaugurata cu noua Fiesta. De altfel, consola centrala se aseamana destul de mult si pare sa fie usor accesibila soferului. Pot sa zic ca sunt putin dezamagit de calitatea butoanelor si a plasticurilor de pe portiere si frana de mana dar pretul masinii in raport cu alti competitori justifica asta. Imi aduce aminte de asiatice si pentru mine asta nu e un lucru bun. Imi plac finisajele europene si atentia la detalii.
Una peste alta, pare o masina spatioasa si reprezinta bine clasa compacta insa in competitie cu un Golf sau o Astra cred ca ar pierde, parerea mea. E drept ca marcheaza puncte importante la design dar in ceea ce priveste interiorul Golful si Astra imi plac mai mult. Poate si pentru ca m-am cam obisnuit cu ele. Focusul este o masina in care iesi in evidenta datorita aspectului insa aceste lucruri sunt trecatoare, cel putin eu asa cred.
Sunt detalii pe care mizeaza producatorii care nu reusesc sa livreze aceeasi fiabilitate si calitate precum concurenta sau care pur si simplu nu reusesc sa convinga. E cam acelasi lucru in cazul Renault si Fiat. Designul impresioneaza dar oricat de mult ar incerca sa demonstreze calitatea, nu prea le iese. Eu unul nu voi cumpara aceasta masina, nu ma consider in targetul ei. In privinta masinilor sunt mai conservator.
Vom vedea insa ce se va intampla cu noul Ford. Eu cred ca va reusi sa atraga destui clienti pentru ca e o masina care inspira „tinerete” si „aventura” si e clar ca exista un segment orientat catre asta si nu ma refer doar la tineri, ci si la barbatii singuri ajunsi pe la 30-35 de ani care se apropie sau sunt deja in midlife crisis si care isi doresc sa iasa in evidenta cu ceva. Normal, le-as sugera un Ferrari dar nu toata lumea isi permite asta, nu? 🙂
Sursa foto: Auto Iasi
Madalin a zis
este o masina foarte buna, daca esti decis ia cu incredere si fara regete, si eu am facut drive testul pe noua achizitie a unui bun prieten.
An0nim a zis
Bine ca este Ibiza ta mai buna :)))
Adrian Monoranu a zis
@AnOnim: La finisaje si la calitatea plasticurilor e mai buna. NET!
Jucarii a zis
Masina arata foarte bine. Performantele sale sunt printre cele mai bune dintre masinile din clasa ei.
Tintome a zis
Cu trecerea anilor, tot mai multe masini contin procentaj de plastic mai mare. Daca esti mai nervos din fire si ceva mai facut daca te enervezi usor in trafic si scapi un pumn prin interior s-ar putea sa crapi bordul. Sunt curios cum vor rezista peste 5-6ani masinile anilor `10-11. Calitativ, o masina `00-`05 e mai inchegata la interior decat cele de acum. Referitor la Focus, conduc momentan una zilnic si desi nici eu nu ma numar printre fanii Ford, pot spune ca e superioara opel/vag ca si tren de rulare si suspensii. O recomand pentru gropile din iasi