Inca de cand s-a marit ziua si soarele apare pe la 5 a.m. am inceput sa fac ochi dis de dimineata. Asta inseamna ca o sa am mai mult timp de blog, pe care e drept ca l-am neglijat in ultima vreme. In acelasi timp insa e multa treaba la job si oricum mai tarziu de ora 9 dimineata nu mai am timp sa ajung pe blog asa ca ma bucur de vara. 🙂
Postul de azi este despre modul in care ne schimbam comportamentul in sezonul cald si ma refer aici la modul in care aceste schimbari afecteaza strategiile de marketing. E interesant pentru ca an de an se intampla acelasi lucru si an de an sunt firma care o dau in bara pentru ca sunt prea putin preocupate de research. E un studiu simplu, nu-ti trebuie decat niste tool-uri de monitorizare rudimentare si o pereche de ochi larg deschisi.
Pot sa incep prin a spune ca stam mai putin in casa si de aici avem parte de o groaza de schimbari. Mai putin TV (audienta scade), mai putin internet (mai toate site-urile pierd vizitatori), mai putina preocupare pentru menaj, etc. Pe de alta parte, faptul ca stam pe afara ne indeamna sa ne imbogatim garderoba, sa petrecem mai mult timp in fata oglinzii inainte de a iesi din casa (aka cosmetice pentru fete), si de asemenea sa cautam modalitati diferite si diversificate de a petrece timpul in aer liber.
Continui cu preocupari crescute pentru silueta si la fete si la baieti. In acelasi timp insa scade numarul celor care merg la sala pentru ca inlocuiesc spatiile inchis cu parcurile, stadioanele, terenurile de sport si alte locuri unde se poate face miscare afara. Creste numarul de biciclete cumparate, de mingi, de pantofi sport, dar si de energizante, de bere si de racoritoare. Fetele merg mai des la saloanele de cosmetica pentru bronzat si epilat, aleg tratamente anticelulitice, masaje, etc. Iata un boom si aici. Recomand sampling si concursuri.
Mergem mai departe la cresterea preocuparilor pentru imbunatatirea locuintei. In anotimpul cald oamenii sunt mai predispusi la a lua decizii vis a vis de schimbarea aspectului locuintei chiar daca bugetul pentru aceste activitati are un inamic important si anume concediul. Tot acum e mai probabil sa accepti o propunere legata de reabilitarea termica a locuintei. Omul isi face vara sania, nu? Pentru vanzatorii de materiale de constructii recomand strategii de pret bazate pe creditarea comerciala si introducerea sistemelor de plati de tip „card avantage”.
Tot acum scade simtitor consumul de carne, oamenii alegand sa inlocuiasca acest aliment cu legume, fructe iar pranzurile copioase din sezonul rece sunt inlocuite acum cu gustari rapide. Aviz proprietarilor de restaurante. N-am vazut mai nicaieri schimbari semnificative in meniurile restaurantelor in afara de adaugarea catorva deserturi de sezon. Meniul de vara ar fi o strategie buna pentru atragerea unor consumatori pretentiosi.
Lista poate continua si va rog s-o mai completati voi cu exemplele voastre. Eu ma opresc aici, tre sa fug la birou. E bine insa ca a mai scazut traficul. Cred oamenii prefera sa mai lase masinile acasa si sa mearga pe jos. Eu imi fac mea culpa si ma ascund in spatele motivului ca stau departe de servici. Ne vedem diseara la blogmeet, right?
Pe cele mai multe dintre blogurile mele deja se simte o usoara scaderea a traficului, dar vorba aia, nu-i bai, asteptam luna decembrie cand totul va exploda.
Interesante toate informatiile. 🙂
La activitati de relaxare mai poti trece si pescuitul… deci care ar fi strategia pentru proprietarii de iazuri?:d
De sezon la multi dintre romani este cosumul excesiv sau moderat de bere;))