Din cand in cand mai scriu cate un post care pare sa fie complet in afara zonei mele de interes si asta pentru ca abordez subiecte oarecum nefiresti mie sau blogului meu. Ei bine, azi am sa scriu un post despre rochii de seara. Da, ai citit bine. E vorba despre un boutique. Ceea ce ma face sa scriu despre acesta este de fapt trendul care se afla in spatele ideii.
Am vazut in ultima perioada o crestere accentuata a interesului pentru online a micilor sau mai marilor producatori de confectii si chiar a creatorilor de moda. Batalia s-a mutat acum in online pentru ca evident, pietele deservite sunt mult mai largi si costurile logistice mult mai mici. E clar ca acest „El Dorado” numit e-commerce a inceput sa fie foooarte tentant.
Din pacate, multi nu fac decat sa creeze un magazin virtual si asteapta ca lumea sa intre si sa cumpere. In cel mai bun caz, fac si o pagina de FB atasata sau mai rau, un cont de prieten pe FB de pe care fac spam cat incape. Foarte putini sunt cei care integreaza frumos e-commerce-ul cu conceptul web 2.0. Strategia este veriga lipsa din pacate. Comunicare integrata de marketing pare sa fie deficitara si asta probabil se datoreaza lipsei de interes pentru oamenii cu adevarat pregatiti in domeniu.
De cele mai multe ori, de „marketing” se ocupa sotia, fiica, fiul sau altcineva din familia patronului si tocmai de aici problemele. Azi am decis sa va arat un caz in care marketingul nu e facut dupa ureche si integrarea comertului electronic cu ideea de interactivitate ce domina internetul e facuta cu cap.
Brandul de care amintesc se numeste Cristallini. Analizand site-ul vedem ca in descrierea de sus nu apare numele brandului decat in al 3-lea tag si asta pentru ca deocamdata e irelevant. Oamenii cauta mai degraba combinatii ca „rochii de seara”, „rochii de ocazie” „modele exclusiviste”. Apoi coborand in site, vedem ca structura e curata si bine ordonata iar pe prima pagina nu se vede imaginea clara de magazin online. Produsele sunt puse pe categorii, iar pe prima pagina sunt prezentate promotiile cum e si normal.
Mai jos poti observa ca magazinul accepta majoritatea tipurilor de carduri si este afiliat la mai multe retele de cumparaturi in rate. De asemenea, pentru cunoscatori, apare mentiunea „magazin securizat SSL”. Evident, multi habar n-au ce inseamna SSL dar asta conteaza mai putin. Apoi, revenind la web 2.0. Magazinul are un cont de twitter care se cheama @rochiideseara si nu @cristallini cum probabil multi altii ar fi facut. Nu putea sa lipseasca pagina de FB (nu cont de prieten) cu landing page promotional.
Tot in site este integrat si un blog care pastreaza aceeasi linie de design printr-o tema personalizata si cu articole care apar in zona inferioara a site-ului principal. Subiectele de pe blog sunt evident despre rochii elegante, cu linkuri catre produse si categorii de produse, iar blogul integreaza comentarii prin pluginul social de la FB, special dedicat, ceea ce permite crearea de awareness si in exteriorul site-ului.
Normal ca sunt si cateva puncte la care mai trebuie lucrat, cum ar fi alegerea nepotrivita de culori pentru zonele de search si newsletter dar astea sunt chestii minore de usability, se pot rezolva. Imi plac magazinele online facute cu cap si cu strategie integrata si asta e unul dintre ele, cu toate ca probabil eu nu voi fi niciodata printre clientii lui, insa il voi recomanda prietenelor interesate. Numai eu stiu de cate ori a trebuit sa bat magazinele cu prietena in cautarea rochiei potrivite pentru o nunta, un banchet sau mai stiu eu ce. Mi se face parul maciuca doar cand ma gandesc. Asa, pot sa zic ca m-am scos. 🙂
Silvia a zis
Strategie: printre alte directii e si promovarea site-ului si prin advertoriale, corect?
Tu ca strateg la randul tau nu le-ai spus ca nu e o decizie buna sa aleaga blogul tau ca nu tratezi genul de subiecte dupa cum ai spus initial si nu prea e targetul lor aici?
Cine e strategul care considera ca postul asta de reclama mascata in „tactica de marketing” ajuta la ceva. Probabil ca ii va spune ROI-ul asta. Pana atunci sa-i spunem „Roiul!” strategului.
Adrian Monoranu a zis
@Silvia: E mult mai simplu decat atat de fapt. E o chestiune simpla de SEO. Evident, interesul este Pagerank-ul si nu folosirea blogului meu pentru a aduce vizitatori. Cumpararea de advertoriale este directionata catre mascarea linkurilor intr-un text pentru ca motoarele de cautare „pedepsesc” link-buildingul clasic bazat pe link exchange. Nici macar nu e relevant ce scrii intr-un advertorial, evident cel care il cumpara nu doreste ca articolul respectiv sa fie mai relevant in cautari decat continutul site-ului propriu. Tot ceea ce e important e ca in articol sunt 3 incoming links de pe un site care are PR mare si ca acele linkuri raman mereu intr-o arhiva si vor fi mereu crawluite de robotii motoarelor de cautare. 😉 So, it’s not that bad, eu nu m-as grabi atat de mult sa zic „roiul”. Postul nu e nici macar o reclama mascata, nimeni nu isi face iluzii ca vor veni sute de vizitatori de pe blogul de fata, nici nu are un trafic impresionant. ROI-ul in cazul de fata nu se masoara in numarul de refferali ci mai degraba in incoming high ranked links. Ar trebui sa privesti mai in profunzime, altfel risti sa nu vezi padurea din cauza copacilor. Read more! 🙂
Ana a zis
sunt mult prea scumpe acele rochii asa ca tot vei merge cu prietena la cumparaturi 🙂
gabi a zis
Eu unul nu mai stiu ce sa cred despre felul in care se acorda page rank ul….eu ma tot chinui sa imi cresc si eu page rank ul la un site si tare greu inaintez…si am incercat si eu cu o gramada de sfaturi de la „specialisti” seo si de la citirea de articole asemanatoare cu al tau , dar cred ca cei de la google sunt cam banditi :D, aaa si am si cont de twitter si de facebook, dar tot addwords ul rullz:D
George a zis
It’s all about the money. Sa fim seriosi ca nici un serviciu nu este gratuit si la cate situri are de prelucrat google e normal sa foloseasca algoritmi complicati
adi a zis
Cristallini.ro are o mare problema dupa parerea mea. Are hosting in Germania.