Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Despre boutique-uri online, marketing si rochii de seara.

Scris de Adrian Monoranu pe 22 iulie, 2011 6 comentarii

Din cand in cand mai scriu cate un post care pare sa fie complet in afara zonei mele de interes si asta pentru ca abordez subiecte oarecum nefiresti mie sau blogului meu. Ei bine, azi am sa scriu un post despre rochii de seara. Da, ai citit bine. E vorba despre un boutique. Ceea ce ma face sa scriu despre acesta este de fapt trendul care se afla in spatele ideii.

Am vazut in ultima perioada o crestere accentuata a interesului pentru online a micilor sau mai marilor producatori de confectii si chiar a creatorilor de moda. Batalia s-a mutat acum in online pentru ca evident, pietele deservite sunt mult mai largi si costurile logistice mult mai mici. E clar ca acest „El Dorado” numit e-commerce a inceput sa fie foooarte tentant.

Din pacate, multi nu fac decat sa creeze un magazin virtual si asteapta ca lumea sa intre si sa cumpere. In cel mai bun caz, fac si o pagina de FB atasata sau mai rau, un cont de prieten pe FB de pe care fac spam cat incape. Foarte putini sunt cei care integreaza frumos e-commerce-ul cu conceptul web 2.0. Strategia este veriga lipsa din pacate. Comunicare integrata de marketing pare sa fie deficitara si asta probabil se datoreaza lipsei  de interes pentru oamenii cu adevarat pregatiti in domeniu.

De cele mai multe ori, de „marketing” se ocupa sotia, fiica, fiul sau altcineva din familia patronului si tocmai de aici problemele. Azi am decis sa va arat un caz in care marketingul nu e facut dupa ureche si integrarea comertului electronic cu ideea de interactivitate ce domina internetul e facuta cu cap.

Brandul de care amintesc se numeste Cristallini. Analizand site-ul vedem ca in descrierea de sus nu apare numele brandului decat in al 3-lea tag si asta pentru ca deocamdata e irelevant. Oamenii cauta mai degraba combinatii ca „rochii de seara”, „rochii de ocazie” „modele exclusiviste”. Apoi coborand in site, vedem ca structura e curata si bine ordonata iar pe prima pagina nu se vede imaginea clara de magazin online. Produsele sunt puse pe categorii, iar pe prima pagina sunt prezentate promotiile cum e si normal.

Mai jos poti observa ca magazinul accepta majoritatea tipurilor de carduri si este afiliat la mai multe retele de cumparaturi in rate. De asemenea, pentru cunoscatori, apare mentiunea „magazin securizat SSL”. Evident, multi habar n-au ce inseamna SSL dar asta conteaza mai putin. Apoi, revenind la web 2.0. Magazinul are un cont de twitter care se cheama @rochiideseara si nu @cristallini cum probabil multi altii ar fi facut. Nu putea sa lipseasca pagina de FB (nu cont de prieten) cu landing page promotional.

Tot in site este integrat si un blog care pastreaza aceeasi linie de design printr-o tema personalizata si cu articole care apar in zona inferioara a site-ului principal. Subiectele de pe blog sunt evident despre rochii elegante, cu linkuri catre produse si categorii de produse, iar blogul integreaza comentarii prin pluginul social de la FB, special dedicat, ceea ce permite crearea de awareness si in exteriorul site-ului.

Normal ca sunt si cateva puncte la care mai trebuie lucrat, cum ar fi alegerea nepotrivita de culori pentru zonele de search si newsletter dar astea sunt chestii minore de usability, se pot rezolva. Imi plac magazinele online facute cu cap si cu strategie integrata si asta e unul dintre ele, cu toate ca probabil eu nu voi fi niciodata printre clientii lui, insa il voi recomanda prietenelor interesate. Numai eu stiu de cate ori a trebuit sa bat magazinele cu prietena in cautarea rochiei potrivite pentru o nunta, un banchet sau mai stiu eu ce. Mi se face parul maciuca doar cand ma gandesc. Asa, pot sa zic ca m-am scos. 🙂

More from my site

  • Hangouts – Bucovina Lodge, Vama.Hangouts – Bucovina Lodge, Vama.
  • Un exemplu „free bad PR”Un exemplu „free bad PR”
  • Daca bei prea mult la petrecerea burlacilor … Daca bei prea mult la petrecerea burlacilor …
  • De vacanta!De vacanta!
  • Ai bani de dat la Vodafone cu Smiley, Moga, Alex si CRBLAi bani de dat la Vodafone cu Smiley, Moga, Alex si CRBL
  • Renault duce siguranta pe emotionalRenault duce siguranta pe emotional
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: coerenta, internet, maddays, online marketing Etichete: boutique, cristallini, rochii de seara, web 2.0

Comentarii

  1. Silvia a zis

    22 iulie, 2011 la ora 12:28 pm

    Strategie: printre alte directii e si promovarea site-ului si prin advertoriale, corect?
    Tu ca strateg la randul tau nu le-ai spus ca nu e o decizie buna sa aleaga blogul tau ca nu tratezi genul de subiecte dupa cum ai spus initial si nu prea e targetul lor aici?

    Cine e strategul care considera ca postul asta de reclama mascata in „tactica de marketing” ajuta la ceva. Probabil ca ii va spune ROI-ul asta. Pana atunci sa-i spunem „Roiul!” strategului.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      23 iulie, 2011 la ora 8:16 am

      @Silvia: E mult mai simplu decat atat de fapt. E o chestiune simpla de SEO. Evident, interesul este Pagerank-ul si nu folosirea blogului meu pentru a aduce vizitatori. Cumpararea de advertoriale este directionata catre mascarea linkurilor intr-un text pentru ca motoarele de cautare „pedepsesc” link-buildingul clasic bazat pe link exchange. Nici macar nu e relevant ce scrii intr-un advertorial, evident cel care il cumpara nu doreste ca articolul respectiv sa fie mai relevant in cautari decat continutul site-ului propriu. Tot ceea ce e important e ca in articol sunt 3 incoming links de pe un site care are PR mare si ca acele linkuri raman mereu intr-o arhiva si vor fi mereu crawluite de robotii motoarelor de cautare. 😉 So, it’s not that bad, eu nu m-as grabi atat de mult sa zic „roiul”. Postul nu e nici macar o reclama mascata, nimeni nu isi face iluzii ca vor veni sute de vizitatori de pe blogul de fata, nici nu are un trafic impresionant. ROI-ul in cazul de fata nu se masoara in numarul de refferali ci mai degraba in incoming high ranked links. Ar trebui sa privesti mai in profunzime, altfel risti sa nu vezi padurea din cauza copacilor. Read more! 🙂

      Răspunde
  2. Ana a zis

    22 iulie, 2011 la ora 3:11 pm

    sunt mult prea scumpe acele rochii asa ca tot vei merge cu prietena la cumparaturi 🙂

    Răspunde
  3. gabi a zis

    23 iulie, 2011 la ora 2:15 pm

    Eu unul nu mai stiu ce sa cred despre felul in care se acorda page rank ul….eu ma tot chinui sa imi cresc si eu page rank ul la un site si tare greu inaintez…si am incercat si eu cu o gramada de sfaturi de la „specialisti” seo si de la citirea de articole asemanatoare cu al tau , dar cred ca cei de la google sunt cam banditi :D, aaa si am si cont de twitter si de facebook, dar tot addwords ul rullz:D

    Răspunde
  4. George a zis

    26 iulie, 2011 la ora 3:14 pm

    It’s all about the money. Sa fim seriosi ca nici un serviciu nu este gratuit si la cate situri are de prelucrat google e normal sa foloseasca algoritmi complicati

    Răspunde
  5. adi a zis

    6 septembrie, 2011 la ora 9:13 am

    Cristallini.ro are o mare problema dupa parerea mea. Are hosting in Germania.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d