Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Ce ne-a adus finala Europa League?

Scris de Adrian Monoranu pe 10 mai, 2012 12 comentarii

Unii ar spune ca ne-a pus Dumnezeu mana in cap. Altii, probabil ca au gasit gasca cu oua de aur. Pacat ca minunea, ca orice minune, dureaza numai trei zile. Dar poate vom ramane cu ceva, poate in sfarsit Romania va constientiza marele bine care i s-a facut.

Probabil Mircea Sandu isi merita din plin huiduielile pentru esecurile echipei nationale dar trebuie sa recunoastem ca fara ambitia lui si fara relatiile cu Platini n-am fi privit aseara acest eveniment unic, fabulos, impresionant. Nu vreau sa-i mai aduc elogii pentru ca sunt si eu de parere, ca multi altii, ca ar trebui sa plece si sa lase locul altora mai bine intentionati.

Finala Europa League inseamna pentru noi o responsabilitate enorma pe care am gestionat-o destul de bine. Evident, imediat dupa fluierul de final, presa din Romania a inceput si cu criticile, mai mici sau mai mari vis a vis de cateva probleme inerente de organizare. Una peste alta insa, cam toata lumea a fost de acord ca ne-am descurcat.

Si-acum sa revenim la titlul acestui post. Ce ne-a adus aceasta finala? Multi bani pare a fi un raspuns mai mult decat evident, aproape mecanic. Asta pentru ca atentia a fost de la inceput pe zona pecuniara dar si pentru ca s-a vorbit despre sutele de milioane investite in constructia National Arena pe care probabil multi cred ca ar trebui sa le recuperam dintr-un singur meci.

Finala aceasta ne-a adus in principal multa atentie. Romania si Bucurestiul in special, branduri cu multe probleme, au beneficiat de atentia a sute de mii, ba chiar milioane de ochi, a condeiului miilor oameni de presa, a camerelor de filmat si a aparatelor foto, a agentiilor de turism, a companiilor aeriene si a multor alte companii implicate direct sau indirect in aceasta finala.

Ceea ce trebuie sa constientizam este ca Romania a luat o gura mare de aer, asemeni unui scufundator de mare adancime. Am iesit un pic din groapa abisala in care ne-am scufundat si am demonstrat ca lumina aceea ce pluteste deasupra nu este chiar atat de departe. Important este insa ce vom face de-acum inainte. Brandul nostru de tara a capatat un awareness pozitiv, chiar daca pe ici pe colo spaniolii au mai vazut cate un caine vagabond, chiar daca unii au fost cu ochii doar pe fete si chiar daca au mai fost probabil si cativa pacaliti de taximetristi.

Cei mai multi au gasit in schimb o capitala cu potential, cu hoteluri curate, cu terase primitoare, cu bere romaneasca buna dar si cu bere importata, cu metrou, cu aeroport, cu oameni zambitori, ospitalieri si placuti. O capitala in care ar putea reveni pentru a vizita-o impreuna cu familia, cu prietenii. O capitala perfecta pentru un city-break diferit fata de cele in care probabil deja au fost.

Si-au mai gasit siguranta, civilizatie, oameni care vorbesc pe limba lor si multe asemanari cu tara din care au sosit. Nu numai tigani, caine vagabonzi si gunoaie, prostituate si hoti asa cum deseori au aflat din diverse filme postate pe internet.

Romanii si Romania au mai castigat ceva. Au castigat dreptul de a arata ca se poate. Si-au aratat asta spaniolilor si lumii intregi printr-o organizare exemplara fara incidente majore. Problema care se pune insa este daca romanii au inteles ca si-au aratat chiar si lor ca se poate. Pentru un cateva zile romanii au fost civilizati, educati, harnici si atenti.

Am creat un brand promise mai bun decat cel sugerat prin campaniile pe care s-au cheltuit milioane bune de euro. Provocarea este sa-l si respectam. ProTV a spus „meciul lor, finala noastra” si cred ca asa a si fost. Romania si Bucurestiul au marcat cateva puncte importante la popularitate, nesperate chiar. Inchei prin a parafraza o campanie de succes: „Let’s do it Romania!” si prin a spera ca romanii au inteles mai mult decat „Mitica la brutarie” din toata finala asta.

More from my site

  • Tik Tok, AUR-ul si tineriiTik Tok, AUR-ul si tinerii
  • Misticism, superstitii si vaccinare.Misticism, superstitii si vaccinare.
  • Dor de Romania – concept supra-apreciat.Dor de Romania – concept supra-apreciat.
  • Slogan electoral – promisiune sau pozitionare.Slogan electoral – promisiune sau pozitionare.
  • Presa facuta la misto.Presa facuta la misto.
  • Soferul roman sufera de teribilism.Soferul roman sufera de teribilism.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: evenimente, romania, social, sports marketing Etichete: brand de tara, europa league, finala, romania

Comentarii

  1. eBogdan a zis

    10 mai, 2012 la ora 2:12 pm

    In sfarsit un articol obtimist…

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      10 mai, 2012 la ora 3:04 pm

      @eBogdan: adica optimist.

      Răspunde
  2. Quiddity of the prodigy a zis

    10 mai, 2012 la ora 2:23 pm

    Pai, romanii sunt destul de primitori.Chiar daca nu ne apreciem destul de mult valorile STIM si ne PLACE sa apreciem valorile altora (comportament, cultura, stil de viata, limba etc) Pot sa pun pariu ca multi dintre romani s-au dus si pentru a interactiona cu spaniolii din curiozitate.

    Răspunde
  3. Bogdan a zis

    11 mai, 2012 la ora 8:24 am

    Ne-a adus incasari de 30 de milioane de euro; dar mai mult decat asta, ne-a adus respect, imagine pozitiva, promovare(toate astea intr-un timp relativ scurt), lucruri pe care nu stiu in cat timp le-ar fi obtinut Romania daca finala nu se tinea la Bucuresti.

    Răspunde
    • Adrian Monoranu a zis

      11 mai, 2012 la ora 9:01 am

      @Bogdan: true, tot ce spui tu e extrem de adevarat. important e ca trebuie sa construim pe toate aceste efecte pozitive. sa vedem cat vom sti sa profitam de asta! 🙂

      Răspunde
  4. STP a zis

    11 mai, 2012 la ora 11:40 am

    Incasari de vreo 3 ori mai mici decat cele declarate (asteptate), finala a adus Romaniei, sa-i zic, faima (cu toate ca suna cam pompos). Scopul in sine a fost construirea unui climat prielnic ca acesti spanioli sa se mai intoarca si-alta data, insa putin probabil. Insa, unele lucruri merita eforturi mari, mai ales cand vine vorba de mandria natioanala…

    Răspunde
  5. Corina a zis

    11 mai, 2012 la ora 11:41 am

    Este bine ca totul a decurs fara probleme. Autoritatile chiar sau mobilizat pentru acest eveniment. Am auzit ca au fost straini impresionati de oras si ca nu era asa cum i l-au descris altii (murdar etc.)

    Răspunde
  6. Florin a zis

    11 mai, 2012 la ora 5:18 pm

    Pentru mine finala a insemnat un vis implinit acela de a participa la o finala, mai ales la noi in RO si pe langa asta mi-a parut bine ca am fost vazuti de o gramada de oameni de pe globul asta.Nu mai zic de banii intrati in tara.Am fost pe stadion si cred ca de abia atunci realizezi ce se intampal cu adevarat, cand vezi si simti atmosfera de acolo.

    Răspunde
  7. David a zis

    12 mai, 2012 la ora 2:43 pm

    Dupa finala asta romanii au fost vazuti din alta perspectiva de catre straini adica dincolo de saracie si toate problemele tarii a prins umpic de reclama pozitiva si sa speram ca nu se opreste aici .Spera apara investitori mari dinafara sa inceapa proiecte bune in Romania.

    Răspunde
  8. Sorin Voiculescu a zis

    12 mai, 2012 la ora 8:50 pm

    Finala a fost foarte bine organizata, chiar mi-a plăcut. 🙂

    Răspunde
  9. Sergiu a zis

    18 mai, 2012 la ora 4:02 pm

    Pe langa incasari, evenimentul a adus Romaniei o imagine mai buna.

    Răspunde

Trackbacks

  1. Linkuri iesene de weekend | somnulescu.com spune:
    12 mai, 2012 la 12:52 pm

    […] Ce ne-a adus Finala Europa League? – Un articol de Adrian Monoranu […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d