Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Primul meu contact cu industria pharma – Antibiotice Iasi.

Scris de Adrian Monoranu pe 22 iunie, 2012 2 comentarii

Luni si marti am avut placerea sa tin un curs/training (nu stiu exact cum sa-l denumesc) in cadrul unui proiect de tip scoala de vara derulat de Antibiotice (a+) Iasi. Spun placerea, pentru ca a fost un adevarat learning experience pentru ambele parti. Pentru mine a fost extrem de binevenita o astfel de experienta pentru ca am aflat multe despre un sector nou de business pentru mine, si anume zona pharma dar si pentru ca mi-am satisfacut o mega curiozitate. Va spun mai tarziu si despre asta.

In mare parte am vorbit despre brand si product management pentru ca aceasta a fost dorinta lor. Ceea ce am livrat a fost un minicurs despre brand management vs. product management cu insertii si aplicatii practice pe pozitionare si diferentiere. Trebuie sa spun ca desi nu e primul astfel de curs pe care il fac in afara facultatii, am avut cateva emotii si asta pentru ca in public erau cativa dintre fostii mei colegi de facultate dar si fosti studenti.

Discutiile au fost savuroase si timpul a trecut foarte repede. Initial nu stiam la ce sa ma astept dar mi-a placut foarte tare ideea de scoala de vara pentru angajati. Asta imi demonstreaza ca desi (si aici o sa ma urasca fetele de la PR) pentru mine Antibiotice parea o companie invechita, nu e chiar asa. Preocuparea conducerii pentru a oferi angajatilor sansa de a se dezvolta, de a afla informatii noi si de a-i provoca pur si simplu mi se pare de laudat.

Mai mult decat atat am descoperit o structura manageriala destul de bine pusa la punct cu departamente bine definite insa cu ceva probleme in ceea ce priveste rolurile acestora, in special zonele de confluenta. Si cum brand managementul este una din aceste zona de confluenta am avut despre ce sa vorbim. Practic am aflat ca exista ceva probleme in ceea ce priveste relatia corporate brand – consumer brands si sper sa-i fi ajutat pe cei cu care am stat de vorba sa inteleaga ca ambele trebuie exploatate la maxim. De asemenea, un lucru pe care nu-l consider tocmai sanatos este faptul ca exista un departament de PR care se ocupa de brandul corporate si de consumer brands se ocupa product managerii iar relatiile dintre cele doua „departamente” sunt uneori incordate.

Ceea ce este insa necesar de precizat este ca se simte nevoia de schimbare continua chiar din interior si asta e un lucru bun. Brandul corporate este unul destul de puternic, s-a muncit mult pe el si se munceste in continuare insa acest efort nu este suficient pentru a creste si brandurile de consum. Asocierile nu sunt intotdeauna atat de evidente pe cat si-ar dori product managerii si nu intotdeauna atat de pozitive pe cat si-ar dori departamentul de PR. Sunt insa lucruri care se pot remedia si prezenta mea acolo e o dovada ca se doreste asta. Nu am venit cu solutia salvatoare si nici nu mi-am propus sa fac asta insa din moment ce s-a cerut un curs de branding inseamna ca primul pas este facut, si anume constientizarea unei probleme.

Am gasit insa si cateva reminiscente dintr-un sistem mai vechi, probleme de atitudine mai exact. In momentul acela m-am simtit chiar ca acasa. 🙂 E vorba despre distanta foarte mare intre nivelurile superioare de management si nivelurile inferioare. Poate ca de fapt e doar o distanta perceputa la nivelurile inferioare insa acest lucru duce la o reprimare a initiativelor la aceste niveluri. Din punctul meu de vedere acest lucru nu e deloc sanatos pentru organizatie si pentru brandurile companiei. Schimbarea trebuie sa vina din interiorul organizatiei si nu neaparat de la structurile de top management.

Concluzionand as spune ca mi-am satisfacut curiozitatea si asta a meritat fiecare minut petrecut acolo. Si ca sa dezvalui si despre ce era vorba va spun ca eram pur si simplu dornic sa vad cum arata marketingul dintr-o companie romaneasca de mari dimensiuni cu un portofoliu urias de branduri si cu un brand corporate destul de solid. Si arata exact cum imi inchipuiam. Cert e ca imi doresc sa mai merg, fie in calitate de trainer sau consultant. 🙂

Apropo, Raluca et co, merci de cadourile primite, o parte le-am distribuit asa cum ati intuit si au fost foarte bine primite! Si Vali, remember, less books and more practice always works!

More from my site

  • Unul dintre cursurile alea …Unul dintre cursurile alea …
  • Sa asculti nu-i niciodata prea simplu.Sa asculti nu-i niciodata prea simplu.
  • Despre educatia formala, training si traineri.Despre educatia formala, training si traineri.
  • What about „brending”?What about „brending”?
  • Cum sa vindecam companiile de autism in marketing?Cum sa vindecam companiile de autism in marketing?
  • Do you really know your way around?Do you really know your way around?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Academic, Cei Patru Pe, Marketing, medicamente, studii de caz Etichete: antibiotice iasi, branding, curs, training

Comentarii

  1. Anca a zis

    22 iunie, 2012 la ora 3:28 pm

    Aceeasi parere am avut si eu despre Antibiotice Iasi,ca ar fi ramas la celasi nivel, comunist chiar, pana de curand cand am inceput sa lucrez in piata pharma si am avut contact direct cu ei. De apreciat ca atitudinea angajatilor influenteaza in mod direct performantele organizatiei, iar la nivel individual este un determinant al performantelor in munca, precum si al carierei personale.

    Răspunde
  2. Agata D a zis

    25 iunie, 2012 la ora 8:34 pm

    Tine mai mult de mentalitatea tipic romaneasca care mai are cateva reminescente in companiile românești. Este normal să fie performantă, datorită standardelor înalte pe care le are și a experienței pe piață. Angajații sunt bineinteles influențați de cultura organizațională, ei fiind nevoiți să se adapteze la mediul respectiv. O propunere de schimbare venită din partea acestora c, in ceea ce privește atitudinea și imbunătățirea mediului de muncă, la nivel inalt, sunt sigură că va fi privită cu multa reticență.
    Mono imi place metoda de abordare. În ceea ce privește, atitudinea anagajaților..imagineaza=ti ca intr-un studiu realizat recent, in 2 companii de Iași, 50 de anagajati din 100 s-au intalnit cu situații de abuz moral la locul de muncă (este un subiect super interesant). Ceea ce vreau sa spun, e că daca vrei o schimbare trebuie să fie o schimbare realizată din toate punctele de vedere! 🙂

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d