De aproximativ jumatate de ora ma chinui sa termin de citit articolul acesta de pe blogul lui Vali (adica Zoso). Recunosc ca sunt un pic in afara subiectului si am inteles ca a avut loc o controversa iar spiritele s-au cam incins in blogosfera de top. Vazusem ceva pe twitter in urma cu ceva zile dar nu am apucat sa-i dau prea mare atentie fiind prins cu diferite alte proiecte. Dupa click-uri pe toate linkurile, dupa trecut dintr-o pagina in alta, dupa reveniri repetate si derapaje pe History Channel am reusit sa ajung cumva la final. Concluzia … bine ca nu sunt A-lister.
Doamne fereste sa fi intrat in colimatorul lui Vali ca sigur m-ar desfiinta in 2 timpi si 3 miscari. Am aproape toate erorile de care vorbeste pe blog si e drept ca in ultima perioada ma fac si eu vinovat de scrierea a mai multor advertoriale. Imi place sa cred insa ca le-am mascat pe unele destul de bine si presupun ca se vede si din comentariile pe care le-am primit. Normal, sunt prea mic asa ca stau linistit. Desi am blogul de vreo 6 ani ma multumesc sa stau in umbra si sa mai invat. Si totusi inca sunt multumit ca nu sunt A-lister.
Bun, intotdeauna am crezut ca Vali judeca prea usor dar cred ca are si de castigat din asta. Pentru ca judeca cu cap si nu aiurea. Evident, multi s-ar simti jigniti si altii chiar se simt. Reactiile celor vizati spun destul de munte. Pe de alta parte, lumea bloggingului e mare si e loc pentru toata lumea. Si cred ca cititorii sunt cei care ajung sa decida pe cine urmaresc. Povestea aia cu „cititorii nostrii sunt mai destepti decat ai lor” e doar un slogan. Normal, daca musti pe cineva de c.r trebuie sa te astepti si la reactii iar in „lumea A-listerilor” asta se vede mult mai usor. Ce bine ca nu sunt A-lister!
Eu pur si simplu nu citesc ce nu gasesc interesant. In acelasi timp eu nu generez zeci de comentarii si mii de vizualizari criticand articolele si autorii lor. Si nu e nimic rau in asta, eu o vad ca pe o strategie si culmea, cred ca pana la urma si cei criticati de Vali au avut ceva de castigat. Chiar daca pe termen scurt. Nu le iau apararea, nici lui si nici lor. Fiecare cu ale lui. Ma bucur insa ca nu sunt A-lister.
Cu siguranta ar conta daca as face un obiectiv din a trai din blogging. Din fericire nu mi-am propus asta si am inteles ca cea mai scurta cale de a face asta e nisarea. Atata vreme cat scrii despre orice si oricand e destul de greu sa nu fii criticat. Evident, devii atractiv pentru multe branduri, notorietatea poate fi transformata in endorsement potential si ofertele curg. Alegerile devin dificile si brusc devii comercial fara sa-ti dai seama. Treaba cu „alege brandurile care-ti plac si lucreaza doar cu acelea” devine poveste. Mirajul banilor e prea puternic si te prinde. Aici as putea sa zic „been there, done that” dar n-o fac pentru ca nu m-am aflat in situatia asta. Si asta pentru ca nu sunt A-lister.
Fiecare cu ale lui.
Marian a zis
O singura mentiune despre mascat: nu prea. La indemana imi este exemplul pe Skoda Rapid, unde articolul a fost fortat. La polul opus este Palas-ul, unde este desi este mai evidenta partea comerciala a articolelor, ti se potriveste mult mai bine, tu fiind exact „omul care merge la mall”.
Sper sa consideri comentariul feedback constructiv, intentia mea asta a fost. Poti sa-l ascunzi fara remuscari, mesajul avea ca destinatie un singur cititor.
Adrian Monoranu a zis
@Marian: La Skoda am avut si banner o luna in header. Cred ca era ultimul la care ma gandeam cand am zis mascat. Dar pe ala de la scoala de soferi l-ai prins? 🙂
Marian a zis
Am ad blindness, nu le vad decat daca le caut. L-am prins si pe ala, interesanta abordarea.
La tine cred ca s-ar [potrivi advertorialele de tipul: review la campania de promovare + cateva paragrafe despre produs. Ai backgroundul potrivit pentru analiza campaniilor de promovare si practic poti face reclama la orice. La urma urmei, titlul blogului e „Marketing in cuvinte si imagini” 🙂
Razvan a zis
Sa inteleg, din articolul lui Zoso, ca una din calitatile unui A-lister e sa critici, aspru, pe altii?