Saptamana aceasta, marti si miercuri, am avut placerea sa prezint specializarea Marketing de la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor (FEAA) in fata studentilor de anul I care urmeaza sa-si aleaga mai departe asa numitul „major”. Trebuie sa recunosc ca n-am avut o misiune foarte usoara, obiectivele mele fiind sa cresc numarul studentilor cu medii peste 7.50 care aleg specializarea cu pricina si sa atrag un nivel minim de 130 de studenti. Desi avem 300 de locuri disponibile, ne intereseaza mai degraba o promotie restransa la maxim 150 de studenti insa cu medii mari. Calitate si nu cantitate!
An de an am repetat acelasi discurs si o buna perioada de timp a mers. Mesajul a fost simplu: NU VENITI LA MARKETING pentru ca e GREU! Anul acesta am decis sa mergem pe acelasi USP dar sa facem un refresh creativ. Spun am decis pentru ca am lucrat in colaborare cu studentii din Asociatia Studentilor din Domeniul Marketingului – asdMARK. Si a iesit o treaba buna, zicem noi! Eu sunt mandru si de rezultat si de studentii mei cu care am lucrat indeaproape. Si inca nu s-a terminat, mai urmeaza o intalnire cu studentii din anul I pentru mai multe detalii iar acolo avem de pregatit alte mesaje.
Pana una alta, mesajul de anul acesta a fost MARKETINGUL SE INVATA! Si l-am transmis printr-o strategie de comunicare bazata pe argumente rationale. Conceptul creativ a pornit de la demitizarea a trei idei legate de marketing care circula in special intre studentii buni. Si cand spun buni, ma refer la cei cu medii peste 7.50 spre 8. Iata-le mai jos!
1. Trebuie sa fii NASCUT pentru Marketing! – nicidecum. Marketingul se invata. Trebuie sa citesti, sa muncesti, sa vii la scoala. Singurul truc cu carti care functioneaza in acest sens este sa le CITESTI!
2. Ca sa fii marketer trebuie sa fii CREATIV! – nu zic nu, creativitatea e buna dar depinde ce intelegi prin asta. A fi creativ inseamna a explora surse de informatii, a analiza, a cerceta, a compara optiuni, a suprapune, a filtra si apoi a alege ceea ce este original. 99% transpiratie si 1% inspiratie.
3. Marketing = COMUNICARE! – cea mai mare confuzie legata de marketing facuta chiar si de catre oamenii implicati in business. Marketing inseamna in primul rand strategie, inseamna pozitionare pe segmente de piata, cercetare facuta la nivel de consumatori, analize, cifre, logica, calcul si iar calcul si abia apoi inseamna comunicare, vanzari si interactiune.
Stiu, ce spun eu aici contravine „adevarurilor” citite de multi prin best-seller-urile aparute ca ciupercile dupa ploaie scrise de asa-zisi specialisti de marketing pline de exemple pe cazuri particulare specifice altor piete decat cea din RO. Ca sa fii marketer trebuie sa stii in primul rand adevaruri fundamentale, aplicabile in orice situatie, in orice piata, iar astea nu se gasesc in „biblia …” sau in „20 de pasi pentru …” sau in alte carti cu titluri spectaculoase. Ca sa fii marketer trebuie sa fii cu picioarele pe pamant, sa fii logic in gandire, sa fii atent si sa muncesti de sa-ti sara capacele! Nu merge cu jumatati de masura!
Nu e nicio ILUZIE la mijloc! MARKETINGUL SE INVATA!
adina a zis
Marketingul e matematica pura+ creativitate+comunicare. Si toate se invata.
iusu a zis
ai dreptate.
marketingul se invata, dar putin ajung sa-l inteleaga. daca n-ai dorinta de munca si daruire, degeaba ai cunostinte ca nu te ajuta.
poate niste „cunostinte” sus-puse te-ar putea ajuta..
Adrian Monoranu a zis
@iusu: Cunostintele acelea sus-puse te-ar putea ajuta doar sa ai acces dar daca odata ajuns in compania respectiva nu demonstrezi … nu te tine nimeni.
Denisa a zis
eu regret ca nu am dat la marketing. imi doresc sa-mi fi aratat cineva la timpul potrivit ce inseamna, pentru ca traiam cu impresia intr-adevar ca marketing=comunicare. acum am descoperit ca imi place si ca ar fi fost specializarea perfecta pentru mine, dar e prea tarziu.