Azi a fost la(n)sat pe strazile Iasului un nou model de tramvai pe care zice-se ca-l vom vedea in curand in mod regulat pe linii. Are un design interesant, pare destul de tehnologizat si prin intr0ducerea sa se doreste „civilizarea” transportului urban iesean. Problema nu o reprezinta neaparat tramvaiele ci mai degraba calatorii pentru ca din cate imi amintesc din perioada studentiei, nici tramvaiele importate nu erau jalnice dpdv vizual atunci cand au fost aduse de prin Belgia sau alte tari. Sa zicem ca pe unii faptul ca e nou, modern si placut vizual ii va impiedica sa lipeasca guma sub scaun sau sa deseneze cu pixul scaunul din fata. Presimt insa ca vor fi destui cei care nu vor fi impresionati de noutate si vor dori sa-si lase amprenta „creativa” asupra acestuia. Lor le doresc sa se inece cu gumele si sa-si bage pixurile in picior cand pune vatmanul frana.
Va las sa urmariti un film de prezentare al tramvaiului GT, un granturismo la propriu. De fapt mai mult al procesului de productie si al fabricii, dar asta e alta discutie. 🙂
Sursa thumb: www.fede.ro
Cristi Lucan a zis
Problema este in alta parte … si e valabil atat la tramvaie cat si trenuri, autobuze sau microbuze indiferent in curtea cui se afla, lipsa de intretinere si curatenie. De ce arata bine mijloacele de transport public din vest chiar daca au zeci de ani … pentru ca sunt curatate cu regularitate si intretinute, in Romanica abia daca le mai matura si atat, se ia vopseaua sau ruginesc – sunt lasate asa. Ca de…
fede a zis
Despre problema vandalizării tramvaiului s-a vorbit la conferința de presă ce a urmat lansării. Oficialii cred (mai degrabă speră) că tramvaiul nu va fi vandalizat pentru că … este nou și frumos. Să fie cum spun ei?
Danifeld a zis
Ce ma bucura este ca nu importam din alta parte, ci sustinem economia locala cum nu s-a intamplat spre exemplu la Cluj.
Ma uit cum arata si autocarele de la Roman si cat de moderne par si preferam sa importam, dar asta e alta discutie.
Vis’a’vis de curatenie si mentenanta total deacord. Vorbeam cu cineva care lucra la RATP si zicea ca mai mult carpesc piese decat schimba.
Toate bune!