Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

N-a castigat Mihai Chitu, ci Horia Brenciu!

Scris de Adrian Monoranu pe 28 decembrie, 2013 Un comentariu

Nu ma pricep la muzica dar imi place s-o ascult. Singura mea aventura muzicala a fost prin clasa a doua sau a treia cand mergeam la un cor unde eram un soi de vocea a treia (adica ala care canta „domn, domn, domn, domn” la colinda aia cu Domn, Domn sa intaltam). Recunosc ca am mai cantat de vreo 2 ori la karaoke dar atunci m-au manat din spate alte drive-uri pe care va las singuri sa le deduceti ca nu-i asa de greu.

Vocea Romaniei e un show care mi-a placut de la inceput pentru ca mi se parea ca totul se bazeaza pe talentul celor implicati. E drept ca uneori eliminarile par nedrepte (atat cele facute de antrenori, cat si cele facute de public) si ca nu intotdeauna castiga cine are vocea cea mai buna dar e normal sa fie asa pentru ca marketingul e cel care decide de fapt. Si nu vorbesc aici de vreo schema de culise a celor de la MediaPro, ci pur si simplu de principiile clasice de brand positioning.

Acum cateva zile scriam ca vreau sa castige Sanziana Nicolae si recunosc ca a fost un post pe care l-am scris pur emotional. N-a castigat Sanziana si la cald am avut niste reactii pe Facebook/Twitter cum orice fan ar avea. Acum insa, la doua zile dupa anuntarea invigatorului, imi dau seama ca de fapt n-are nicio importanta cine castiga. Cel putin pentru mine. I enjoyed the show si cam asta e. Cei care sunt cu adevarat buni vor reusi si fara trofeul de la final. Dar nu despre asta e vorba.

Azi mi-am propus sa va explic de ce a castigat din nou Brenciu. Da, Horia Brenciu si nu Mihai Chitu. Anul acesta concurentii n-au mai avut povesti siropoase si induiosatoare, nu s-au mai scos la iveala parinti decedati sau abuzuri din copilarie si alte detalii menite sa scoata voturi de la telespectatori. Anul acesta n-a mai fost nevoie si oricum nu cred ca mai punea botul cineva la chestii din astea. S-a cam terminat cu potentialul lacrimogen. Anul acesta era nevoie de altceva. Si Brenciu a stiut treaba asta (sau poate l-a invatat cineva).

Anul acesta Mihai Chitu a ajuns invingator pentru ca antrenorul sau a stiut sa se pozitioneze perfect in raport cu concurentii sai (pentru ca, in caz ca n-ati remarcat, e o competitie a antrenorilor si nu a vocilor) dar si cu publicul. Brenciu n-a mai facut doar circ ca in anii trecuti. Bine, a facut si asta, dar a mai facut ceva. A devenit agresiv si i-a intepat cam pe toti ceilalti, antrenori sau concurenti. A aruncat in joc o doza de rautate pe care nu putea sa i-o imprime concurentului sau pentru ca nu era genul. As fi vrut sa spun ca a castigat alegandu-i melodiile potrivite dar nu e doar atat. Sigur, si asta a contribuit, dar nu a fost suficient.

Brenciu a ales o strategie perfecta. Publicul din Romania apreciaza exact genul de comportament pe care acesta l-a avut pe parcursul show-ului. Ma refer la publicul care urmareste a treia editie a show-ului. Si da, a avut loc o schimbare intre timp si e natural sa se intample asa. Deja publicul e altul pentru ca de la un sezon la altul „elitele” se plictisesc si cauta alte produse mai atractive, ajungandu-se in momentul de fata la un public de tip mainstream. Si ce ii place romanului „mediu” mai mult decat putin scandal, o intepatura pe ici pe colo si o glumita cu substrat? (din pacate pe Loredana n-a invatat-o nimeni cum sta treaba cu substratul si ma mir cum de ProTV nu si-a luat niste amenzi sezonul asta dupa cate i-au iesit pe gura juratei).

As putea sa fiu rau si sa spun ca avand in spate o pozitionare perfecta, Brenciu ar fi castigat Vocea Romaniei si cu Gigel Frone. Dar Mihai Chitu chiar stie sa cante. E drept ca stie un singur gen de linie melodica dar o stie bine. E si meritul sau insa cel mai mare merit il are antrenorul. S-a comentat indelung pe retelele de socializare cum ca publicul din Romania nu are gusturi in materie de muzica si ca romanii au votat prost. Au contraire, romanii au votat perfect normal pentru ca n-au votat vocea ci antrenorul in caz ca nu v-ati dat seama.

Am scris ca anul acesta Vocea Romaniei va fi castigata de o voce dar stiam in sinea mea ca e doar o dorinta si nu o realitate. Din acest motiv am si scris mai sus ca postul a venit pe filiera emotionala. Vocile cele mai bune din finala au iesit pe locurile 2 si 3 si daca stau bine si ma gandesc n-au avut nicio sansa pentru ca de fapt Smiley si Moga n-au avut nicio sansa.

Acum va intreb pe voi, ce credeti ca se va intampla in sezonul urmator al show-ului. Anul acesta batalia dintre publicul premium si publicul mainstream a fost castigata la mustata (Sanziana a pierdut la nici un procent distanta). Intrebarea e cati dintre cei care apreciaza cu adevarat muzica si talentul muzical al concurentilor vor mai urmari/vota si in sezonul urmator? Si mai important cum va afecta acest shifting al publicului cota de piata a show-ului mai departe? Pentru ca de fapt asta conteaza cel mai mult, cata publicitate se vinde in timpul acestuia si cat de mult consolideaza preferintele publicului pentru postul de televiziune ce il difuzeaza.

horia brenciu

Sursa foto: www.perfecte.ro

More from my site

  • Chiar nu ne pricepem toti la marketing.Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Research-ul, acest cosmar al marketerilorResearch-ul, acest cosmar al marketerilor
  • Vocabularul studentilor si curiozitatea.Vocabularul studentilor si curiozitatea.
  • We should get better at marketing over time!We should get better at marketing over time!
  • The generation gap.The generation gap.
  • Inca o dovada ca statul nu e un business.Inca o dovada ca statul nu e un business.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: muzica, Pozitionare Etichete: brand positioning, horia brenciu, invingator, Marketing, mihai chitu, vocea romaniei 2013

Comentarii

  1. Simona Alexandru a zis

    28 decembrie, 2013 la ora 4:17 pm

    Parerea mea 🙂
    Am renuntat sa ma uit la tv de mai bine de 8 ani deci nu am urmarit sezoanele anterioare din Vocea Romaniei si nici acest sezon, exceptand finala, intrucat eram la un prieten cand s-a difuzat si involuntar am vazut performantele concurentilor. Conform prestatiei din ultima emisiune, nestiind ce s-a intamplat anterior, eram ferm convinsa ca acest Mihai Chitu va castiga, iar Sanziana a avut o prestatie penibila, mai ales din cauza ajutorului lui Moga.
    Citind acum articolul tau tind sa iti dau dreptate in ceea ce priveste adevaratul castigator al concursului. Am auzit mai multi prieteni, colegi, inclusiv discutii ieri la coafor intre clienti si personal, cum ca Brenciu a castigat.
    Deci remarca ta este una foarte buna!

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

 

Încarc comentariile...
 

    %d