Zilele acestea se face mare tam-tam prin sistemul de invatamant universitar din Ro. Se schimba modalitatea de finantare de la finantarea pe student la finantarea care are la baza un cumul de indicatori ce releva calitatea cercetarii realizate in fiecare institutie, fondurile atrase pentru cercetare, parteneriate externe de cercetare etc. Multi nu vad aceasta schimbare cu ochi buni si recunosc ca si eu cu un ochi rad si cu altul plang. Dar mi-am educat creierul sa vada de fiecare data si partea pozitiva a fiecarui lucru. Si mai stiu ca orice schimbare aduce cu ea si efecte pozitive.
E adevarat ca didactica poate avea de suferit datorita concentrarii cadrelor didactice pe zona de cercetare pentru ca de acolo vor veni banii. Dar nu trebuie neaparat ca cercetarea sa se rezume la modele academice pur teoretice. Si urmatorul studiu/experiment facut de cei de la Heineken arata fix ca cercetarea poate fi interesanta si chiar distractiva. Si mai mult decat atat, carui student nu i-ar placea sa ia parte la un asemenea studiu, chiar si ca subiect de cercetare daca nu ca si cercetator. Si daca mai adaugam faptul ca in urma unui astfel de studiu se obtin rezultate relevante ce pot afecta deciziile strategice ale unei companii, atunci si dpdv didactic putem spune ca profesorii si studentii implicati au mai multe de castigat.
Hai sa vedem totusi despre ce e vorba in experimentul celor de la Heineken si apoi va las pe voi sa trageti singuri concluzii. Initiativa se numeste „dance more, drink slow” (urmariti hashtag-ul #dmds) si se doreste demonstrarea faptului ca atunci cand muzica e buna si oamenii danseaza, se consuma mai putin alcool. La o prima concluzii am putea crede ca e o tampenie pentru un producator de bauturi sa demonstreze asa ceva fiindca ii este in dezavantaj. Dar … sa nu uitam si de partea de CSR care aduce rezultate foarte bune si de indemnul „consuma responsabil”? Producatorii vor sa arate ca nu e necesar sa te faci pulbere ca sa te distrezi pentru ca atunci cand nu gandesti le strici si distractia celorlalti.
Si pentru ca toata lumea s-a saturat de clasicele spoturi de CSR in care tinerii fac tampenii dupa ce beau, iata ca o cercetare sau mai precis prezentarea unui raport de cercetare poate fi o activare mult mai buna pe aceasta linie. Normal, nimanui nu-i plac statisticile si cifrele dar lucrurile sunt atat de simple incat oricine le poate digera si poate trage o concluzie. Tocmai simplitatea e cea care atrage de fapt.
Long story short … intr-un club unde in doua seri asemanatoare in care doar muzica a fost diferita (prima seara cu un DJ rezident, iar a doua seara cu Armin van Buuren – daaaaaar fara ca cei din sala sa stie ca e el) s-au numarat bauturile care au fost servite catre clienti. Prima seara a avut un numar semnificativ mai mare de bauturi, peste 1000 in raport cu vreo 600 in a doua seara. Muzica mai buna i-a facut pe cei prezenti sa danseze mai mult si sa bea mai putin sau mai lent. So … nu e necesar sa te faci varza pentru a te simti bine.
Aveti mai jos filmuletul experimentului, enjoy it responsibly! 🙂
Campania „Dance More, Drink Slow” este sustinuta de Armin van Buuren prin melodia Save my Night si este difuzata in 42 de tari pe intreg mapamondul.
Andrei Chisanovici a zis
Imi place modul in care e gandit totul: lumea vine si se simte bine, insa bea mai putin. Romanii probabil ar zice ca li se duce afacerea la vale in felul asta, dar actionand responsabil, lumea se intoarce pentru atmosfera faina si pentru berea buna. La noi nu prea se planifica pe termen lung din pacate.
Madalina Sinescu a zis
Azinoapte am venit din centrul istoric, unde inca se bea foarte mult (si fetele si baietii beau acum cot la cot, nu ca pe vremuri), se uita complet de bunele maniere, se urla tare si nu se danseaza aproape deloc… ba da, se topaie un pic, dar intr-o maniera care pare necontrolata, sau cel putin, nu e controlata de catre muzica sau de creier. Daca aceasta campanie ar schimba chiar si 2% din tinerii care vor sa se distreze in localuri, tot ar fi bine.