Ieri am fost destinatarul unui MMS. L-am deschis curios si nu mica mi-a fost surpriza cand am constat ca era publicitar. E o premiera, cel putin pentru mine, si din acest motiv m-am gandit sa scriu aici despre asta. Faptul ca o companie cum e Petrom trece de la SMS la MMS poate insemna cel putin doua lucruri. Fie, Petrom vrea sa demonstreze ca nu se uita la bani in vreme de criza, upgrade-ul fiind evident mai costisitor, fie chiar incearca sa depaseasca aceasta criza cu orice pret.
MMS-ul promoveaza de fapt o promotie prin care poti castiga un plin de combustibil la fiecare 15 minute. As inclina sa cred ca de fapt e vorba de a doua varianta din cele doua enumerate in aliniatul anterior. Mai intai a fost promotia de la OMV care se pare ca a prins destul de bine, si care in acelasi timp a permis scumpirea fortata a combustibilului (benzina cel putin, s-a scumpit cu aproximativ 0,3 lei de la inceperea promotiei) si de a asemenea cresterea consumului prin faptul ca doritorii trebuiau sa alimenteze de 4 ori de cel putin 150 de ron.
Acum avem parte de o promotie Petrom care nu e atat de „demanding” din partea consumatorului. E drept ca nici clientii nu ar trebui sa fie aceeasi. Se spune ca la OMV sunt atrasi clientii premium, acesta fiind pozitionat drept brand superios dar eu cunosc destui clienti premium care alimenteaza de la Petrom in mod consecvent. In fond, nu-ti trebuie prea mult stil sa alimentezi masina si nici nu e mare diferenta intre procese, fie ca e OMV, fie ca e Petrom. Singura diferenta se vede in magazin.
Strategic vorbim, cred ca OMV-Petrom doreste sa creeze o diferentiere intre clienti pe termen lung mai degraba decat pe termen scurt. Sa spunem ca in afara de efectul pe termen scurt al promotiei (vanzarea de combustibil in cantitati mai mari) am putea identifica si un efect de educare pe termen lung. Poate ca mintea mea merge prea departe si poate nu asta era intentia lor, ca si obiectiv, dar poate fi un efect al campaniei si e unul pozitiv. Totusi, judecand din acest punct de vedere, o intrebare imi vine in minte. Daca OMV = premium, Petrom = mediu si MMS = premium si SMS = mediu, atunci n-ar trebui sa vedem, prin analogie, OMV=MMS si Petrom = SMS? Vom vedea!
Magazin online a zis
O stragedie in plus de la Petrom ca si acea reclama care are ca motto „Crestem cu bun simt si responsabilitate” ( se refera la pretul benzinei). Daca s-a scumpit benzina si la Petrim merge bn, ce atata criza nu se vad atatea masini pe strada deci Petrom nu e in criza si isi permite sa trimita mms ca doar s-a scumpit benzina cu aprox 0,3 lei 🙂