N-am nimic cu secretarele. Ba mai mult, am incercat dintotdeauna sa ma pun bine cu cele care ocupa aceasta functie. Am invatat bine lectia predata la inceputul anului I de facultate de un cunoscut. Primele doua persoane cu care trebuie sa te pui bine intr-o organizatie sunt portarul si secretara. Si credeti-ma, it works! Persoanele astea doua iti pot deschide multe usi si detin si o gramada de informatii utile. Pacat ca nu toate firmele cu care am eu treaba au portar, ca daca m-as fi inteles cu toti la fel cum ma intelegeam in facultate cu cei de la caminele de fete … 🙂
Uneori avem insa tendinta sa credem ca desi ocupam functii mai importante decat secretara, avem si autoritate asupra acesteia. Dar este fals dragi prieteni, cat se poate de fals. Pentru ca oricat de sus ai fi, prima persoana care te pune la punct este nimeni alta decat secretara. Si tot ea e si cea care te scoate din belele de cele mai multe ori. Pentru ca flori si pentru ca bomboane. E o metafora, evident!
Nu de putine ori am avut insa clenciuri cu diverse secretare din diferite institutii. Si de fiecare data am inceput discutia ferm convins ca am dreptate si ca s-a produs o incurcatura din vina secretarei. De multe ori chiar asa si era, dar … de fiecare data cand am iesit pe usa situatia a fost mereu in defavoarea mea. Prin urmare … ce rost are sa te mai infurii si sa te certi cu secretarele cand oricum nu se rezolva. Mai bine sa fii de acord cu ele si pana la urma rezolvi si ce nu ti-ai propus.
Azi am avut parte de un alt episod care mi-a confirmat inca o data ca pozitia in organizatie e relativa. Secretara te face praf imediat, iar tehnica e foarte simpla. Ton ridicat, gesticulat, negat si spatele intors. Pam, pam! Si tu ramai cu gura cascata, eventual si cu public asistand la toata scena. Nici nu mai conteaza cine are dreptate, important e ca ai pierdut. Inca din momentul in care s-a intors cu spatele. Degeaba mai cauti ulterior explicatii, faptul e consumat, spatele intors, usa inchisa si vorba dusa.
Si uite asa va zic din nou. Nu va puneti cu secretara!
photo of serious business woman – via Shutterstock
Marlansky a zis
Vrem poză reală. :))
Andreea Alexandra a zis
Cele mai antipatice sunt de depaaaarte cele din facultati…daca nu esti capabila sa-ti stapanesti nervii de ce te-ai mai angajat sa lucrezi direct cu publicul? Sa-i distrugi si pe ai celorlalti?
Razvan Bejan a zis
depinde cum vb cu ele, eu nu am avut pb aceasta, indiferent ca a fost vorba de facultate sau taxe si impozite:))
Andreea Alexandra a zis
Razvan Bejan intotdeauna baietii/barbatii au un avantaj la capitolul asta….daca secretarele erau barbati, cu siguranta se punea altfel problema :))
Andreea a zis
Tot ce ai scris este adevarat.
Si sa nu uitam ca atunci cand vrem sa colaboram cu „seful”, trebuie sa te pui bine cu secretarele, sa te interesezi de persoana lor … practic sa te imprietenesti cu ele.
Insa mai este si o metoda pe care putini o pun in practica -> intimidarea secretarei in sensul sa o faci sa inteleaga ca tu esti o piesa importanta in dezvoltarea afacerii in care ea lucreaza si ca daca te refuza, ea va fi responsabila de pierderea pe care o poate avea firma respectiva.
Bactan Ioan a zis
Daca esti intersat mai mult in viata sa ai dreptate decat sa rezolvi problema o poti tine tot intr-o dezbatere pana la finalul vietii.
Iti recomand ca atunci cand sigur ai dreptate sa mergi ca si cum n-ai avea, ca si cum ceva nu e clar. Persoana in cauza cand se prinde vei vedea cum in majoritatea cazurilor abordeaza frumos problema.
Sunt cazuri cand comunicarea e verbala si e greu de dovedit a cui e vina, cine ce a spus.