E a treia oara cand particip la Business Days. La primele doua editii la care am mers, am facut-o in calitate de speaker si participant la mese rotunde. Aceasta a treia editie la care am fost prezent am urmarit-o din sala, in calitate de membru al publicului. Lucrurile stau cu totul altfel cand esti acolo in mijlocul publicului pentru ca ai ocazia sa culegi impresii live, la cald. Cu toate ca eu n-am fost speaker acum, sunt sigur ca si la editiile la care am urcat pe „scena” oamenii au reactionat asemanator. Si cu toate ca organizatorii si-au facut de fiecare data treaba exemplar si ne-au trimis feedback-ul de pe formularele de evaluare, m-am intrebat mereu care or fi fost reactiile live ale publicului, cele pe care nu le-am auzit/vazut la momentul respectiv.
Revenind la editia de anul acesta de la Iasi, pot sa va spun ca am stat de vorba cu cativa participanti la fiecare dintre sectiunile la care am participat, adica 2 conferinte si 2 workshop-uri. Reactiile celor cu care am discutat au fost diferite. Iar factorul diferentiator a constat in asteptarile cu care fiecare dintre acestia a sosit la eveniment. Din pacate unii si-au setat asteptari prea sus si au plecat dezamagiti. De cele mai multe ori, cei din aceasta categorie sunt si cei care nu participa foarte des la acest tip de evenimente. Sosesc foarte increzatori ca vor avea parte de o experienta de tip „invatare” si din pacate acest lucru nu se intampla decat la un nivel foarte basic. De ce?
Pentru ca fiecare speaker are la dispozitie cam 15 minute iar transferul de cunostinte este limitat. Din pacate exista si speaker care folosesc aceste 15 minute pentru a-si promova in mod direct business-urile si publicul care vine cu asteptari de invatare, pleaca si mai dezamagit. Am primit feedback de tipul „a fost un sir foarte lung de reclame si nimic altceva”. Inclin sa cred lucrurile nu stau chiar asa. Au existat si prezentari interesante, cu informatii bine punctate, la obiect si perfect incadrate in cele 15 minute. Din pacate publicul te judeca rapid si retine tocmai ceea ce ti-ai dorit dar nu neaparat in sensul bun.
Business Days este un eveniment foarte bun de networking. In cele doua zile de eveniment au fost prezenti peste 1000 de oameni si majoritatea au fost antreprenori, manageri sau angajati de pe niveluri ierarhice superioare. Oportunitatea de a intalni atatia oameni intr-un singur loc nu apare in fiecare zi si cei care au stiut sa profite de acest lucru, au facut-o, sunt sigur. Din punctul acesta de vedere nu e important daca esti pe scena sau in public.
Business Days este si un loc foarte bun in care un sponsor se poate face remarcat. Si din punctul acesta de vedere cred ca cei de la Mis Valigeria (magazinul de genti din Palas) au abordat o strategie foarte buna. Au oferit fiecarui participant o sacosa imprimata. Evident, nu era goala, continea materiale de promovare si un voucher de 500 ron pentru cumparaturi de minim 2000 ron. Dar asta e mai putin important. Important e ca era plin Palas-ul de oameni care plimbau sacosele cu Mis Valigeria dintr-o parte in cealalata. Pentru asta, chapeaux bas in fata celui care a avut aceasta idee. Aveam impresia ca retraiesc ziua deschiderii complexului Palas cand cei de la H&M au dat niste sacose pe care scria „In sfarsit H&M e aici” si aproape ca devenise un must have. Cred ca atunci unii clienti au cumparat un articol de la H&M numai ca sa aiba sacosa. 🙂
Business Days e un eveniment pe care multi l-au criticat dar una peste alta e binevenit. Ca puteau fi speakeri mai buni sau ca organizarea putea fi mai buna … este posibil. Intotdeauna e loc de mai bine. Dar la final, cand tragi linie, un astfel de eveniment e benefic. Reuneste un grup foarte eterogen de oameni implicati in afaceri care in mod normal nu s-ar intalni in aceeasi sala. Reprezentanti ai unor afaceri/industrii foarte diferite ajung sa fie vecini de scaun, sa discute in pauzele de networking, sa asculte speakeri din cu totul alte industrii decat cele pe care le reprezinta.
Pentru mine, si nu vreau sa mint, Business Days nu a fost o surpriza. Nici placuta, nici neplacuta. Pentru ca stiam la ce sa ma astept. Am mers la Business Days pentru networking si am facut networking. Pe deasupra am prins si cateva speech-uri bune si n-am cum sa fiu dezamagit. Este esential sa intelegi evenimentul la care mergi, sa-l analizezi inca dinainte de a decide sa ajungi in sala si sa fii pregatit exact pentru ceea ce vei gasi acolo.
Buna ideia celor de la Valigeria, plus ca pungile alea la cat de mari sunt cu siguranta se pot refolosi cu usurinta 🙂