Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

De ce ne este greu sa intelegem tinerii?

Scris de Adrian Monoranu pe 17 octombrie, 2016 Un comentariu

Lucrez intr-un mediu in care se dezbat pe un ton foarte ingrijorat subiecte precum calitatea tinerilor care vin din urma, lipsa de preocupare a parintilor cu privire la educatia copiilor de astazi dar si influenta negativa pe care media o are astazi asupra generatiilor tinere in special. Aud ca tinerii de astazi nu mai apreciaza valorile considerate sanatoase, mai ales cei ce ajung pe bancile facultatilor. Totul suna atat de grav incat pare sa fie aproape pierduta lupta. Dar despre ce lupta vorbim in fond? Si cine sunt partile implicate, care sunt raporturile de forte? Sunt intrebari care nu isi gasesc raspuns prea usor pentru ca de fapt, ma intreb daca nu cumva vorbim despre o falsa problema.

Ce sunt aceste valori sanatoase? Oare nu e posibil ca evolutia sociala sa conduca la o mutatie a acestor valori pe care generatiile mai vechi sa nu o poata asimila? Desigur, e greu pentru cineva care a fost educat intr-un sistem tipic anilor 1960-2000 (pentru ca nu multe s-au schimbat in perioada mentionata) sa inteleaga comportamentul unui tanar nascut spre sfarsitul anilor 90, crescut cu televizorul pornit si mai tarziu cu internetul la discretie. Imi este foarte greu si mie, recunosc. Aparenta lipsa de interes, lipsa de rabdare, dificultatile de concentrare si tot asa mai departe, sunt probleme pe care noi, cei trecuti de 35 de ani le detectam la nivelul celor mai tineri. Si pentru noi e uneori un adevarat calvar sa lucram cu ei. Le asociem usor cu lipsa de respect pentru cel aflat in fata lor, cu nestatornicia, cu infidelitatea (ma refer aici la tinerii angajati care cauta in permanenta un job mai bun) si uite asa sistemul nostru de valori e facut harcea-parcea, nu? Easy.

Dar e absolut imposibil ca o persoana sa nu aiba un sistem de valori. Oricat de rudimentar ar fi. Si-atunci daca cele enumerate mai sus nu sunt importante pentru tineri, atunci care? Pentru ca ceva trebuie sa fie important. De fapt asta ar trebui sa fie preocuparea noastra si sa incercam sa intelegem aceste concepte. Si sa intelegem de ce sunt importante. Apoi dupa ce am trecut de acest pas urmeaza negocierea si adaptarea sistemelor de valori din ambele parti pana cand se ajunge la un compromis. Vei descoperi la generatiile mai tinere multa energie, creativitate, determinare. Si cel mai important, dorinta de a reusi. Mai multa decat ai avut tu vreodata. Pentru ca acum presiunea de a reusi repede e mai mare, si nu e neaparat un lucru rau. Canalizate corect, energia, creativitatea si determinarea pot face dintr-un tanar un partener sau coleg foarte valoros.

Nu el sau ea trebuie sa se adapteze, ci tu. Chiar daca pare ca tu tii fraiele si ca orice nou venit in sistemul construit de tine trebuie sa se muleze pe ceea ce ai creat, sa stii ca te inseli. Primul care trebuie sa se adapteze pentru a putea castiga aceasta plus valoare adusa de un tanar esti chiar TU.

 

More from my site

  • Quiet quitting in universitati.Quiet quitting in universitati.
  • Factultate vs. FacooltateFactultate vs. Facooltate
  • Avem nevoie de reclame mai simple?Avem nevoie de reclame mai simple?
  • Ce-ti place sa faci? Pe bune!Ce-ti place sa faci? Pe bune!
  • Batalia pentru creativitate.Batalia pentru creativitate.
  • Executia este intotdeauna mai importanta decat ideea!Executia este intotdeauna mai importanta decat ideea!
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: editoriale Etichete: creativitate, energie, facultati, generatii, job, tinerii, valori

Comentarii

  1. Stefan a zis

    17 octombrie, 2016 la ora 9:23 pm

    Nu ma pot abtine sa nu zic … Frumos articol 🙂

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d