Raspunsul e unul atat de simplu: scriind DES! Lucrurile s-au schimbat atat de mult in online incat nu mai conteaza atat de mult documentarea, subiectul sau compozitia articolului. Pentru ca poti scrie azi un articol foarte muncit si cool in acelasi timp si deja maine nimeni nu mai stie de el. Ca s-a dus hype-ul. Nu mai poti „trai” dintr-un articol cateva zile sau chiar o saptamana ca acum ceva ani.
Ce s-a schimbat de fapt?
1. Cititorii si odata cu acestia si preferintele lor pentru continut.
E clar ca sunt mult mai putini cititori decat in trecut. Pentru ca pur si simplu lumea nu prea mai citeste. In fond si la urma urmei de ce ar face-o cand exista atat de mult content video sau audio. Stiti bine ca am incercat chiar si eu sa migrez catre vlog dar mi-am pierdut repede interesul pentru ca era pur si simplu prea mult de munca.
Problema nu e insa doar ca sunt mai putini cititori. Ci si ca vor altceva. Articole mai scurte, mai mult „personal” decat „profesional”, mai multe opinii decat judecati si evident mai multe articole chiar daca sunt mai slabute decat un singur articol dar bun. Cu alte cuvinte un motiv serios de a-ti adapta frecventa de publicare.
2. In primul rand sunt mult mai multi creatori de continut.
Ca orice piata, aceasta se dezvolta printr-o concurenta sanatoasa. Si avem de-a face cu o crestere atat pe concurenta directa cat si pe cea indirecta. Sunt mai multi bloggeri dar si mai multi vloggeri sau podcasteri. Mai nisati, mai competitivi si chiar mai agresivi. E clar ca articolul ala bun se va pierde intr-un ocean de content fie el chiar si mediocru. Sigur, piata in cele din urma alege dar daca vrei numere, atunci din nou, iata un alt motiv pentru care trebuie sa scrii mai des.
3. Algoritmii motoarelor de cautare si retelelor de socializare.
In trecut, un articol scris bine rezista in cautari chiar si saptamani bune. Era sharuit in social media la fel, zile la rand. Bulgarele de zapada era mult mai mare si angrena mult mai multi useri si chiar mai diversi. Acum insa, odata cu pluginurile SEO, cam orice articol poate fi scris in asa fel incat sa fie indexat. Ceea ce nu erau. Dar daca toata lumea face asta, atunci e clar ca nu mai rezisti sus o perioada lunga de timp.
In social media bulgarele ala mare s-a spart in bulgari mai mici. Audientele sunt mai nisate acum. Insa si retelele de socializare au facut schimbari importante. Stiti bine ca reach-ul organic este din ce in ce mai mic pe pagini, chiar si pe profilurile personale. Grupurile te ajuta sa tii steagul reach-ului sus dar acelasi lucru il fac si ceilalti. Si din nou aluneci in acelasi ocean de content. Iar trebuie sa scrii des.

Photo by Matthew LeJune on Unsplash
Cam asta-i treaba, incepe sa se rezume din ce in ce mai mult succesul la frecventa. Audientele se sparg, concurenta creste, FOMO isi face din ce in ce mai simtita prezenta. Dezavanatajul il reprezinta prezenta tot mai mare a formelor fara fond. Dar pana la urma e intotdeauna „a matter of choice”. Atat vis a vis de continutul pe care il produci cat si de cel pe care il consumi.
Scrie un comentariu!