Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Ce ne facem cu ChatGPT?

Scris de Adrian Monoranu pe 20 martie, 2023 Lasă un comentariu

De cand a inceput lumea sa descopere ChatGPT, au explodat polemicile in mediul academic cu privire la „pericolele” folosirii acestui AI de catre studenti. Ce mi se pare ciudat este ca in majoritatea discutiilor se vorbeste despre cum studentii vor trisa. Si mi se pare aiurea ca pornim din start de la acest scenariu. Daca noi credem ca majoritatea studentilor sunt trisori, atunci de ce ne mai chinuim sa ii motivam sa vina la scoala sau sa invete ceva? Am putea in acest scenariu pur si simplu sa le dam diplomele si sa plecam acasa. 

Articolul de astazi nu e despre posibilitatea ca studentii sa triseze. Dar este despre posibilitatea de a ne gasi in situatia de a „pleca acasa”. Deja au aparut liste cu joburi care vor disparea si multe sunt din domeniul marketingului. Ce ne facem? Glumeam zilele trecute cu niste amici ca ma bucur ca sunt Xenial si ca am avut analog childhood si doar digital adulthood. Asta inseamna ca am prins vacantele la tara cand ma punea bunica-mea sa plivesc la straturi, sa adun fanul, sa fac capite, sa dau la gaini si la porci. Si multe altele. Deci la nevoie macar stiu sa imi produc singur hrana. 

Dar pe bune, ce ne facem cu ChatGPT? Chiar vom ramane fara joburi? Poate ar trebui totusi sa privim mai optimist lucrurile. Pana la urma ni se vor arata o gramada de oportunitati. Da, poate unele joburi vor disparea in timp, altele vor deveni mai simple si nu va mai fi nevoie de atat de multi angajati, dar cu siguranta ca nu vom fi scosi cu totul din ecuatie. Oamenii, mai ales mintile oamenilor (si de ce nu sufletele) vor fi mereu valoroase. Trebuie doar sa intelegem cum sa le folosim pentru a crea valoare. Pentru ca mi se pare ca acum gandirea noastra este mai indreptata catre a duplica (e un mod mai politicos de a spune a imita sau a copia). Din acest motiv ne si gandim ca ChatGPT va fi folosit tot pentru asta.

ChatGPT va usura probabil procesul de cautare de informatii iar asta este ceva incredibil de benefic. Asta ne va ajuta sa aflam mult mai repede despre existenta unei idei, ne va ajuta sa fim mai autentici, sa gandim mai original, sa ne diferentiem si poate sa intelegem cat de importanti putem fi. Pentru ca ChatGPT poate fi oricum dar nu original. Cel putin nu inca. Prin urmare, hai sa nu ne facem inca bagajele ca nu e timpul de plecat acasa. Hai sa ne invatam unii pe altii ca un asemenea tool ne poate stimula inventivitatea. 

Ne vor schimba algoritmii AI vietile? Da, nu e niciun dubiu. Probabil in 2-3 ani vor fi atat de bine integrati in societate incat nici nu o sa ne mai aducem aminte cum era realitatea inainte de folosirea acestei tehnologii. Va mai aduceti aminte epoca pre-smartphone? Dar epoca pre-internet? Si totusi nu sunt asa de departe vremurile acelea. AI va creste si se va integra mult mai rapid decat celelalte tehnologii pentru ca si generatia cea mai expusa la acesta il va accepta mult mai usor. In plus, este mult mai accesibil. Pentru smartphones si internet s-a platit destul de mult initial. Ori ChatGPT are o versiune gratuita, chiar daca limitata. 

Prin urmare, hai sa mutam covata si sa nu ne mai panicam privind la drobul de sare. Si ca sa va faceti o idee, aruncati un ochi mai jos peste parerea lui Chat GPT despre povestea drobului de sare. Pe mine ma face sa cred ca o minte antrenata corect poate produce judecati mai bune. 🙂

Thumb Photo by ilgmyzin on Unsplash

PS. Am mai facut o incercare si am vrut sa fiu mai precis, asa ca i-am dat titlul exact al povestii si rezultatul a fost unul asemanator. A confundat povestile si personajele si apoi a produs o concluzie vaga si plina de truisme. 

chat gpt drobul de sare

chat gpt prostia omeneasca

More from my site

  • FEAA Iasi lanseaza platforma Business 2 EducationFEAA Iasi lanseaza platforma Business 2 Education
  • Romanul vrea sa munceasca?Romanul vrea sa munceasca?
  • Cum poate fi smartphone-ul tau mai smart decat celelalte? (P)Cum poate fi smartphone-ul tau mai smart decat celelalte? (P)
  • Cum sa prezinti proiecte cu succes!Cum sa prezinti proiecte cu succes!
  • Angajatul luniiAngajatul lunii
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: consumer psychology, content marketing, experimente, research Etichete: chat gpt, drobul de sare, joburi

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

 

Încarc comentariile...
 

    %d