Iarasi vorbim despre lucruri trendy. Re-brandingul e foarte la moda in ultimii ani. Se investesc sume considerabile in astfel de proiecte. Ce este insa re-brandingul si cum este el inteles? Cei mai multi recent „re-branduiti” sau „re-brandati”, cum vreti sa le spuneti, nu au facut altceva decat sa-si schimbe identitatea brandului. Ori, oameni buni, asta nu e re-branding. Cel putin din cate stiu eu, brandingul inseamna si crearea unui produs sau serviciu cu calitati intrinseci. Nu numai o imagine. OK, de acord, imaginea si numele produsului fac mult dar totusi sa nu confundam brand-ul cu marca. Asa ca va intreb, in toate aceste proiecte de re-branding, cati dintre beneficiari si-au schimbat ceva si in calitatile intrinseci ale produsului sau serviciului?
Hai sa luam cateva cazuri destul de cunoscute si sa privim putin la ce era inainte si ce e acum :
Sa zicem ASA DA si ASA NU!
ASA DA
Connex -> Vodafone – produse noi, servicii noi, calitate superioara, imagine noua
Kandia – produse noi, imagine buna, succes masurabil in cota de piata
TVK Lumea -> KISS TV – muzica mai buna, imagine mai puternica, nume mai bun
Antibiotice Iasi -> A+ – imagine noua, nume nou, ambalaje noi, gama largita de produse
ASA NU
KFC – schimbare sigla, imagine, aceleasi produse
ORANGE – (in prima faza) nume nou, identitate nou, aceleasi abonamente, aceleasi servicii groaznice
BANCPOST – doar schimbare identitate, aceleasi produse
Exemple sunt multe si poate nu sunt eu in masura sa critic, dar hai sa nu ne mai batem cu pumnul in piept sustinand sus si tare ca facem re-branding. De cele mai multe ori de fapt ne schimbam doar imaginea. Pentru asta, atentie ca exista un proverb din batrani. Cel cu lupul si cu parul …
Pe curand amici!
Scrie un comentariu!