Ma tot gandeam la niste amici de-ai mei care dominati de un patriotism uneori exagerat, sustineau sus si tare ca romanii sunt un soi de asi ai proverbelor si ca asta e o dovada a intelepciunii and so on, and so on … De fapt nu suntem nici pe departe asa de priceputi la acest domeniu, majoritatea zicalelor fiind imprumutate de pe la vecinii nostri de la nord, est, vest sau sud. Partea buna e ca ne pricepem la un alt soi de „zicala” mai la moda in vremurile noastre si anume la slogan. Aruncand o privire in peisajul autohton putem remarca cateva bune de tot. Incepand cu „V-am prins vrajitoarelor!” si „Titan Ice, alta viata!” si terminand cu „Connex – Viitorul suna bine” si altele mai recente. Apropos, Inca una si ma duc a fost tare de tot! Nu mai stiu cine l-a lansat dar stiu ca a prins la roman foarte bine. Pacat ca produsul nu prea s-a cumparat. Oricum e mai bine decat „Las-o ba ca merge-asa!”. Cati stiati insa ca renumitul de-acum „Prietenii stiu de ce!” e adaptat dupa un slogan al unei beri din Belgia pe numele ei Jupiler – „Men know why!” Totusi bautura a mers mai bine.
Am cam batut campii cu sloganul cand de fapt vroiam sa va arat o serie de posibile evolutii ale unor logo-uri pe care sunt sigur ca le cunoasteti.
andrei a zis
Ciuc – Inca una si ma duc
[reclama era mai faina decat berea]
Bergenbier – Prietenii stiu de ce
[a generat niste poante de genu „bergenbier este berea barbatului inselat” „de ce” „prietenii stiu de ce”]
oricum amandoua sloganurile[ele] sunt de la niste bauturi, atata doar ca nu prea bea lumea bere Ciuc [desi are un gust bun, e apa foarte curata]