Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

BT Aegon revine cu Zinul

Scris de Adrian Monoranu pe 5 noiembrie, 2007 7 comentarii

Din nou am ramas un pic mai mult acasa in dimineata asta pentru indeletniciri casnice (mi-am calcat camasile) si m-am intretinut cu televizorul. Uite-asa am mai vazut si eu cateva spoturi, neavand cum sa schimb posturile (cu o mana pe fierul de calcat si cu o mana pe spray-ul de apretat). Of course, pensii peste pensii. Am remarcat insa si un spot nou de la Banca Transilvania si Aegon. Din pacate dupa o ora de cautari pe toate site-urile de video sharing tot nu l-am gasit. Promit ca mai caut. Am sa va spun totusi despre ce e vorba in speranta ca-l veti viziona acasa.

Banca Transilvania a decis sa-si foloseasca unul din simbolurile cu priza la public pentru a promova pensiile astea atat de insipide. Astfel apare in noul spot ZINUL. El nu apare insa singur. Este insotit de specialistul Aegon, un individ cu alura de batav cu cravata galbena, inarmat cu o lalea galbena si cu o servieta si incaltat cu celebrii saboti olandezi din lemn, tot galbeni. Nice! In sfarsit un spot pentru pensii mai reusit. Nu neaparat din punct de vedere al creatiei cat mai degraba din punct de vedere strategic. Nu stiu cine a facut spotul dar se pare ca cei de la Next Advertising sunt autorii celorlalte. Oricum felicitari din partea mea. Insightul este foarte bun si raspunde perfect la concurenta.

Aegon e o companie olandeza si acest lucru trebuia aratat si folosit ca atare. Astfel, alaturi de ZIN a aparut si personajul Aegon. Alegerea este una excelenta. Aegon nu are personalitate in Romania si a aparut ca din pamant. Romanul de rand nu stie mare lucru despre aceasta companie si cred ca folosirea efectului tarii de origine este excelenta. Aegon se foloseste intrucatva si de bazele puse de ING in Romania si de imaginea ei de companie olandeza. Totusi e ceva ce conduce mintea romanului doritor de pensie privata pe un drum separat de ING. Imi place ca nu s-a mai mers pe portocaliu (desi asocierea cu Olanda ar fi fost implicita) ci pe galben. E un bun diferentiator. Avand in vedere ca ING merge pe portocaliu era necesara o diferentiere clara. De asemenea imi place si consider eficienta aparitia lalelei. E de asemenea un simbol al Olandei si cred ca inlocuieste cu succes culoarea portocalie. E un element specific batavilor si care nu s-a mai folosit (portocaliul si morile de vant sunt deja uzate moral). Spotul nu e incarcat ci chiar foarte simplu. Nu cred ca a costat mult si il consider, din punct de vedere strategic, unul din cele mai reusite din categoria respectiva de produse. Bravo! Imi scot palaria!

PS. Totusi, imi place mai mult cel de la Allianz cu batranii care fac cu schimbul pe vizor (desi este adaptat dupa o alta asigurare). Parca prinde mai bine spiritul de pensionar de la bloc. Totusi consider ca si acesta are un punct slab foarte important. Nu stiu cati dintre tinerii (cu ciuda pe vizoristii din scara blocului) se identifica cu personajele din reclama (chiar si peste 30 de ani).

More from my site

  • Banca Romaneasca – un alt fel de „mai mult”!Banca Romaneasca – un alt fel de „mai mult”!
  • Incurajarea angajarilor prin suprataxare.Incurajarea angajarilor prin suprataxare.
  • Obisnuiti-va sa lucrati cu metrici.Obisnuiti-va sa lucrati cu metrici.
  • Cum sa agati femei!Cum sa agati femei!
  • Istoria Pantofului si a Cravatei la Palas MallIstoria Pantofului si a Cravatei la Palas Mall
  • Avem nevoie de Ziua Barbatului!Avem nevoie de Ziua Barbatului!
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, insight

Comentarii

  1. ciprian a zis

    5 noiembrie, 2007 la ora 2:11 pm

    Spotul cel nou, cu Zânul, l-am vazut zilele astea, in pauza unui meci si singura explicatie la intrebarea de ce sunt galbeni shoshonii 🙂 unui personaj olandez; am zis ca e aceea pentru a nu se confunda cu cei din Tzara ING. 🙂 Super spotul.. si o chestie noua, interesanta este spotul nou de la Coca-Cola care isi leaga brandul de fotbal.. daca tot ne-am calificat.

    Răspunde
  2. marius sescu a zis

    5 noiembrie, 2007 la ora 4:00 pm

    Am semnat si eu cu BT Aegon, inainte sa apara spotul chiar!
    Acum astept sa creasca lalelele!:)

    Răspunde
  3. Daniela a zis

    7 noiembrie, 2007 la ora 12:15 am

    ca tot veni vorba de pensii….era o reclama la pensii care m-a impresionat…din pacate imi scapa numele bancii…in reclama apare un batranel care se aseaza in fata unui magazin-in costumul sau cel mai bun-si sta cu mana intinsa, iar la sfarsitul reclamei suntem intrebati daca suntem pesimisti/optimisti..pana acu, doar reclama asta m-a facut sa-mi doresc sa le fac pensii alor mei si chiar mie-in viitor…

    Răspunde
  4. Daniela a zis

    7 noiembrie, 2007 la ora 12:28 am

    http://www.youtube.com/watch?v=Tu2A_YDVybw a! si iata o reclama draguta legata de pensii…dupa o sapt de munca, intr-adevar, e asa frumos trezitu’ in weekend la 12, si uitatu’ la tv pana ti se face rau…:)

    Răspunde
  5. Adrian Monoranu a zis

    7 noiembrie, 2007 la ora 11:35 am

    @Daniela
    Nu stiu reclama cu batranelul dar suna bine. Emotionalul functioneaza mai bine decat rationalul in cazul pensiei. Despre cea de la Omniasig, cu oda zilelor de duminica … nu-mi spune nimic. Sincer!

    Răspunde
  6. Daniela a zis

    7 noiembrie, 2007 la ora 10:13 pm

    asa…despre ING era vorba…am Google-it eu cam o ora si am gasit numai partea a doua a reclamei cu batranelu’…in prima parte era prezentat batranelu’ cum isi scoate costumu din dulap, de la naftalina, se imbraca, si se aseaza apoi in fata unui magazin unde asteapta..la sfarsitul reclamei ne intreaba „cum privesti tu batranetea?” iata continuarea: http://www.cumprivestibatranetea.ro/optimist/index.html a! nici mie nu mi-a spus nimic reclama la Omniasig…mi-a placut cum medita tipu’ acolo in legea lui..:D

    Răspunde
  7. Razvan a zis

    7 noiembrie, 2007 la ora 11:20 pm

    Mi-ai luat-o inainte 🙂 Super spotul, foarte incantat de el. Si chiar m-a facut sa zambesc. Legat de strategie, asa este, pare ca s-au cam gandit cam la toate. Spre deosebire de prima campanie BT Aegon, aceasta este mult mai bine implementata pentru consumatorul roman, se distinge bine in pauza publicitara plina de reclame la pensii.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d