Din nou am ramas un pic mai mult acasa in dimineata asta pentru indeletniciri casnice (mi-am calcat camasile) si m-am intretinut cu televizorul. Uite-asa am mai vazut si eu cateva spoturi, neavand cum sa schimb posturile (cu o mana pe fierul de calcat si cu o mana pe spray-ul de apretat). Of course, pensii peste pensii. Am remarcat insa si un spot nou de la Banca Transilvania si Aegon. Din pacate dupa o ora de cautari pe toate site-urile de video sharing tot nu l-am gasit. Promit ca mai caut. Am sa va spun totusi despre ce e vorba in speranta ca-l veti viziona acasa.
Banca Transilvania a decis sa-si foloseasca unul din simbolurile cu priza la public pentru a promova pensiile astea atat de insipide. Astfel apare in noul spot ZINUL. El nu apare insa singur. Este insotit de specialistul Aegon, un individ cu alura de batav cu cravata galbena, inarmat cu o lalea galbena si cu o servieta si incaltat cu celebrii saboti olandezi din lemn, tot galbeni. Nice! In sfarsit un spot pentru pensii mai reusit. Nu neaparat din punct de vedere al creatiei cat mai degraba din punct de vedere strategic. Nu stiu cine a facut spotul dar se pare ca cei de la Next Advertising sunt autorii celorlalte. Oricum felicitari din partea mea. Insightul este foarte bun si raspunde perfect la concurenta.
Aegon e o companie olandeza si acest lucru trebuia aratat si folosit ca atare. Astfel, alaturi de ZIN a aparut si personajul Aegon. Alegerea este una excelenta. Aegon nu are personalitate in Romania si a aparut ca din pamant. Romanul de rand nu stie mare lucru despre aceasta companie si cred ca folosirea efectului tarii de origine este excelenta. Aegon se foloseste intrucatva si de bazele puse de ING in Romania si de imaginea ei de companie olandeza. Totusi e ceva ce conduce mintea romanului doritor de pensie privata pe un drum separat de ING. Imi place ca nu s-a mai mers pe portocaliu (desi asocierea cu Olanda ar fi fost implicita) ci pe galben. E un bun diferentiator. Avand in vedere ca ING merge pe portocaliu era necesara o diferentiere clara. De asemenea imi place si consider eficienta aparitia lalelei. E de asemenea un simbol al Olandei si cred ca inlocuieste cu succes culoarea portocalie. E un element specific batavilor si care nu s-a mai folosit (portocaliul si morile de vant sunt deja uzate moral). Spotul nu e incarcat ci chiar foarte simplu. Nu cred ca a costat mult si il consider, din punct de vedere strategic, unul din cele mai reusite din categoria respectiva de produse. Bravo! Imi scot palaria!
PS. Totusi, imi place mai mult cel de la Allianz cu batranii care fac cu schimbul pe vizor (desi este adaptat dupa o alta asigurare). Parca prinde mai bine spiritul de pensionar de la bloc. Totusi consider ca si acesta are un punct slab foarte important. Nu stiu cati dintre tinerii (cu ciuda pe vizoristii din scara blocului) se identifica cu personajele din reclama (chiar si peste 30 de ani).
ciprian a zis
Spotul cel nou, cu Zânul, l-am vazut zilele astea, in pauza unui meci si singura explicatie la intrebarea de ce sunt galbeni shoshonii 🙂 unui personaj olandez; am zis ca e aceea pentru a nu se confunda cu cei din Tzara ING. 🙂 Super spotul.. si o chestie noua, interesanta este spotul nou de la Coca-Cola care isi leaga brandul de fotbal.. daca tot ne-am calificat.
marius sescu a zis
Am semnat si eu cu BT Aegon, inainte sa apara spotul chiar!
Acum astept sa creasca lalelele!:)
Daniela a zis
ca tot veni vorba de pensii….era o reclama la pensii care m-a impresionat…din pacate imi scapa numele bancii…in reclama apare un batranel care se aseaza in fata unui magazin-in costumul sau cel mai bun-si sta cu mana intinsa, iar la sfarsitul reclamei suntem intrebati daca suntem pesimisti/optimisti..pana acu, doar reclama asta m-a facut sa-mi doresc sa le fac pensii alor mei si chiar mie-in viitor…
Daniela a zis
http://www.youtube.com/watch?v=Tu2A_YDVybw a! si iata o reclama draguta legata de pensii…dupa o sapt de munca, intr-adevar, e asa frumos trezitu’ in weekend la 12, si uitatu’ la tv pana ti se face rau…:)
Adrian Monoranu a zis
@Daniela
Nu stiu reclama cu batranelul dar suna bine. Emotionalul functioneaza mai bine decat rationalul in cazul pensiei. Despre cea de la Omniasig, cu oda zilelor de duminica … nu-mi spune nimic. Sincer!
Daniela a zis
asa…despre ING era vorba…am Google-it eu cam o ora si am gasit numai partea a doua a reclamei cu batranelu’…in prima parte era prezentat batranelu’ cum isi scoate costumu din dulap, de la naftalina, se imbraca, si se aseaza apoi in fata unui magazin unde asteapta..la sfarsitul reclamei ne intreaba „cum privesti tu batranetea?” iata continuarea: http://www.cumprivestibatranetea.ro/optimist/index.html a! nici mie nu mi-a spus nimic reclama la Omniasig…mi-a placut cum medita tipu’ acolo in legea lui..:D
Razvan a zis
Mi-ai luat-o inainte 🙂 Super spotul, foarte incantat de el. Si chiar m-a facut sa zambesc. Legat de strategie, asa este, pare ca s-au cam gandit cam la toate. Spre deosebire de prima campanie BT Aegon, aceasta este mult mai bine implementata pentru consumatorul roman, se distinge bine in pauza publicitara plina de reclame la pensii.