Dimineata in timp ce incercam sa pun cap la cap niste idei am auzit o melodie la TV care mi-a atras atentia. Si cum nu era un post de muzica, clar era un spot. Adica acesta.
L-am urmarit, ce-i drept mai mult din cauza melodiei, si am ramas un pic mirat. Nu sunt in target-ul spotului dar mi-a placut header-ul. „It’s hard to be a woman!” Plin de subintelesuri. De ce e asa de greu sa fii femeie? Ca nu te poti abtine de la cumparaturi sau pentru ca iti plac incaltarile de orice fel? Hmm!?! E clar ca nu pot eu sa raspund la intrebarea asta dar simt ca e ceva necurat la mijloc. O mica intriga strategica. As intreba niste fete dar nu am pe langa mine, asa ca am sa incerc sa intru in pielea lui Mel Gibson in „What women want!” si am sa-mi dau cu parerea. E greu sa fii femeie pentru ca asa iti spun o mie de reviste offline si online. E greu sa fii femeie pentru ca nici un barbat nu te intelege (nu pentru ca nu ar vrea, ci pentru ca e absolut imposibil). E greu sa fii femeie pentru ca nu ai prietene. Asta pentru ca prietenele tale cele mai bune te barfesc de fiecare data cand nu esti de fata si pentru ca atunci cand va certati va dusmaniti o viata si inca una. E greu sa fii femeie pentru ca sunteti mai multe si conduceti lumea. E greu sa fii femeie pentru ca nu faci sex de cate ori ar trebui (nu pentru ca nu ai cu cine, ci pentru ca nu vrei sau te doare capul 🙂 ). E greu sa fii femeie pentru ca sunt atatea organizatii care lupta impotriva discriminarii sexuale, din care trebuie neaparat sa faci parte. E greu sa fii femeie asa in general pentru ca nu poti sa iei o decizie. Nici atunci cand iti cumperi pantofi. Asa ca bea un Pepsi Light. Sigur o sa te ajute … sau nu!
Later edit:
Cineva care a uitat sa posteze comentul pe blog mi-a zis ca nu e greu sa fie femeie si ii place sa fie asa. Cred ca de fapt asta este acel substrat strategic de care vorbeam mai sus. Campania este adresata femeilor si ele sunt singurele care stiu ce inseamna sa fii femeie. Daca e greu sa nu. Ce trebuie sa stim noi, barbatii, este ca e greu. Greu tare! Dar oare ne pasa?
marius sescu a zis
Tare sinteza ta!
Mda, deci e bine sa fii barbat!:)
Adrian Monoranu a zis
Ei, nu asta era concluzia. Fetelor sa nu ma intelegeti gresit. 🙂 Marius a spus-o!
andi a zis
Cred ca ar trebui o clarificare! te referi la genul de femeie din reclama, si genul de femeie mai mult „urbana”. Presimt ca unele tipe deja iti sar in cap cu problema femeilor din tarile arabe si femeile de la tara si mai stiu eu alte cazuri…
cred…
adi a zis
incepea sa sune a „sprite spune pe bune” sinteza ta. daca incheierea era „…sau nu, dar macar iti vei potoli setea!”.
tot odata mi se pare ca nuanta e oarecum asemanatoare cu cea de la Coca-Cola Zero (care e pentru barbati), insa mesajul e customizat pentru femei „saracele”. saracele pentru ca lor le este greu sa existe. noua, barbatilor ne place sa visam la tampenii (sau cel putin asa cred ele) si… iata inca un motiv pentru care e greu sa fii femeie.
stii cumva cine canta melodia?
Dana a zis
E chiar interesant sa vezi cum vede un barbat femeile, asta plecand de la spotul Pepsi. Intentionez de ceva vreme sa scriu ceva invers, cum vad femeile unele comportamente tipic masculine. Sper sa-mi fac timp zilele astea…
Adrian Monoranu a zis
Raspunsuri dupa ora 18.00. Pana atunci scrieti!
Florin a zis
Nu-mi explic de ce…dar sunt intru cu totul de acord cu tine, poate ca avem ceva in comun si anume ca ne plac fetele frumoase (consumatoare sau nu de pepsi :D)
Sa nu fiu chiar rau..si eu am probl in a-mi cumpara pantofi, si asta din cauza ca „traiesc pe picior mare”, spre deosebire de unele femei…
Adrian Monoranu a zis
@Andi
Bai, la treaba asta cu femeile din tarile arabe chiar nu m-am gandit. La tara e greu oricum, indiferent daca esti barbat sau femeie. 🙂
@Adi
Nu stiu cine canta melodia. 🙁
sarjiulica a zis
daca e greu sau nu sa fi femeie… habar nu am , dar trebuie sa recunosc ador cand devin isterice ^^ am ce ma amuza … I love women 😛 a da si legat de reclama doar un singur lucru, femeile au al treilea simt dezvoltat pentru reduceri :))
adi a zis
@sarjiulica: adica restul oamenilor (barbatii) au doar 2 simturi dezvoltate?
dana a zis
:)))))
sarjiulica a zis
@adi :)) uof … barbatii sunt cele mai complexe fiinte dupa femei asa ca nu as putea zice ca au doar doua simturi dezvoltate … femeile sunt adevaratii marketeri, ele cand privesc un patof in privesc din toate perspetivele (se privesc in locul papului :)) …am fost la cumparaturi cu o verisoara de 14 anisori si crede-ma am turbat cand am vazut cat sta si cum „vede” produsul pe cand restu (dupa cum zici tu :)) ) trebuie sa facem o facultate :))
PS: am vrut sa zic al 7-lea simt nu al treilea )
Laura a zis
Mi-e clar ca acest spot a fost realizat de barbati. Si nu e greu sa-ti dai seama de ce. Si am sa provoc putin lantul comment-urilor.
De fapt dragilor, de ce (nu) credeti voi ca au femeile o viata grea? Va spun eu si incep prin a-l cita pe Cartarescu: “Pentru ca trec cu un curaj neasteptat peste toate servitutile anatomiei lor delicate… Pentru ca fac toate treburile sacaitoare si marunte din casa fara sa se laude cu asta si fara sa ceara recunostinta. Pentru ca nu citesc reviste porno si nu navigheaza pe site-uri porno… Pentru ca-si ojeaza unghiile de la picioare. Pentru ca joaca sah, whist sau ping-pong fara sa le intereseze cine castiga. Pentru ca au un fel de a gandi care te scoate din minti. Pentru ca poarta un razboi total si inexplicabil contra gandacilor de bucatarie. Pentru ca si cea mai dura bussiness woman poarta chiloti cu induiosatoare floricele si dantelute. Pentru ca iau viata in serios, pentru ca par sa creada cu adevarat in realitate. Pentru ca nu se gandesc cum sa i-o traga tipului dragut pe care-l vad in troleibuz. Pentru ca beau porcarii ca Martini Orange, Gin Tonic sau Vanilla Coke. Pentru ca nu-ti pun mana pe fund decat in reclame. Pentru ca nu le excita ideea de viol decat in mintea barbatilor. Pentru ca cel mai frumos moment al zilei este cafeaua de dimineata …” la care as adauga: pentru ca petrec ore in sir in magazinele de incaltaminte. Pentru ca iubesc perioada reducerilor. Pentru ca poarta tot felul de zdranganele pe care le asorteaza la imbracaminte dupa reguli de neinteles. Pentru ca atunci cand dusmanesc o fac pentru doua vieti. Pentru ca zambesc oricarui copil de pe strada. Pentru ca se dau pe fata cu fel de fel de prafuri cu maiestria unui artist ……etc.
Sa fie asta oare greu? Nu … este ceva natural! Ca si stilul … pe care nu il ai ci il esti!
Sa nu fie asta oare exact ceea ce iubiti la femei?
sarjiulica a zis
laura… vrei sa fi sotia mea? :”> 😀
sarjiulica a zis
mda.. scuze pt comentariul anterior … s-a bagat un but in seama (hei dar daca zici da e ok :D)
Laura a zis
@sarjiulica: :)) Sa fie efectul „turbarii” in urma razboiului cu nervii la care te-a supus verisoara? Sau te bazezi pe al 7-lea meu simt? >:D
Laura a zis
PS. Al saptelea simt nu este cel legat de reduceri. Al saptelea simt este acela care innebuneste: intuitia feminina. 🙂
adi a zis
@laura: desi sunt sanse mari sa nu fie asa, o sa privesc pasajul din cartarescu dreptul un fragment ironic. de ce? pentru ca multe lucruri de-acolo se intampla chiar pe dos, iar eu unul iubesc femeia (una singura, nu mai multe) tocmai pentru ca se straduieste sa fie altfel decat este.
e greu sa fii femeie pentru ca i-ai pune mana pe fund unui tip dar trebuie sa te abtii ca altfel te barfesc fetele, te uiti la „pornoace” ca sa cauti raspuns la intrebarea (stupida de altfel) „de ce nu ma mai doreste?” si asa mai departe.
mi se pare ca viata de femeie e o viata plina de dileme si de griji. femeile n-au meciul de duminica, n-au berea cu baietii. ele au telenovela in care una se sinucide (care este difuzata zilnic) si iesirea la cumparaturi cu prietenele cand isi cumpara ceva doar ca sa-si cumpere nu pentru ca ar considera necesar/util/frumos acel lucru.
le este mai greu femeilor pentru ca desi sunt mai putini, barbatii compenseaza prin pasiune/duritate.
cu alte cuvinte femeilor le este greu fie ca vor sa fie iubite neconditionat, fie ca sunt iubite (neconditionat sau nu).
sarjiulica a zis
@adi toti stim ce e femeia cum arata ce poate de ce tu tebuie sa dai in filozofie? are you a woman?:))
Laura a zis
Daca intram in polemici pe aceasta tema nu vom termina niciodata pentru nu avem cum. Barbatii si femeile sunt diferiti .. nu sunt mai buni sau mai rai ci diferiti.
Probabil singurul lucru pe care il avem in comun este ca apartinem aceleiasi specii.
Traim in lumi diferite, cu valori diferite si conform unor reguli diferite.
Noi femeile ii criticam pe barbati pentru ca nu sunt grijulii, ca sunt insensibili, ca nu stau ore in sir la taclale, ca prefera sa faca sex, iar nu dragoste, ca sunt dezordonati … etc.
Pe de alta parte barbatii ne critica pentru felul cum conducem masina, ca nu suntem in stare sa ne orientam in spatiu, ca vorbim prea mult fara rost, ca dam bani pe nimicuri, ca nu avem initiative in privinta sexului suficient de des etc ..
De aceea ..hai sa nu judecam si cel mai important .. sa nu incercam sa intelegem cum gandesc si actioneaza unii sau ceilalti pentru ca nu vom reusi niciodata. Suntem ceea ce suntem din cauza hormonilor.
@adi: fara suparare … nu am inteles o chestie: „eu unul iubesc femeia (una singura, nu mai multe) tocmai pentru ca se straduieste sa fie altfel decat este.”
Adriana Manolica a zis
E cu adevarat greu sa fii femeie! Si nu pentru cele spuse. Parerea ta este fondata pe ce? Pe cunoasterea femeilor?! Pai tocmai ai spus mai sus ca nu ne intelegi! Si tocmai de aia e greu sa fii femeie.
Nu stiu cum ar fi supravietuit lumea fara mintea organizata, fara curajul si fara rabdarea femeii. Dumnezeu ne-a facut sa va fim jumatati, deci fara noi nu sunteti intregi. Dar nu se specifica (sau nu stiu eu) ca barbatul ar fi jumatatea femeii.
Parerea mea este ca aveti atat de mult nevoie de noi, incat ati inventat ca arma de auto-aparare misoginismul.
E greu sa fii femeie, dar e atat de frumos…
Adrian Monoranu a zis
Adriana, nu e numai parerea mea. E un mic studiu facut intre prieteni. Ce-i drept de sex masculin. Cum ii spunem noi, un top of mind. 🙂
Ideea spotul e ca nu e greu sa fii femeie, ci doar asta trebuie barbatii sa inteleaga. Trebuie sa recunosti ca femeilor le place sa se plange de problemele lor, sa exagereze, sa augmenteze si-asa mai departe, doar pentru a impresiona barbatii.
Ai dreptate cu mintea organizata a femeii insa la rabdare te contrazic. Sau poate nu am cunoscut eu pe cine trebuie? 🙂
sis a zis
:)Nu cred ca le-a trecut prin cap creatorilor cata valva existentiala va genera spotul Pepsi Light. Sincer, mi se pare un mesaj foarte simplu, putin complice, intre noi femeile. Ce vad eu in spotul respectiv este un moment prin care, intr-o forma sau alta, au trecut o multime de femei: o zi obositoare dar distractiva la cumparaturi finalizata cu o bautura racoritoare si o binemeritata pauza pentru odihna picioarelor.
De acord, suntem fenomenale,(si fie vorba intre noi femeile, barbatii chiar nu s-ar descurca singuri dar nu stiu cat de sanatos e sa le amintim atat de des acest lucru).
Si la urma urmei, e greu sa fii femeie, e greu sa fii barbat, e greu sa fii sofer, e greu sa fii orice daca stam sa ne gandim prea mult pentru ca intotdeauna probleme noastre sunt cele mai mari pur si simplu pentru ca sunt ale noastre. Deci, hai sa ramanem la cat de fenomenale, extraordinare si de neinlocuit suntem si sa ne bucuram de saracu’ Pepsi Light.
Simona a zis
Melodia de pe fundal e „Young folks” by Peter Bjorn & John
Adrian Monoranu a zis
Merci Simona! 🙂
Simona a zis
Cu placere!
Stefan Burdea a zis
E foarte tare reclama asta, dar sunt altele si mai bune