Ei bine, daca tot m-am aventurat in ultima vreme in tara mofturilor feminine, am zis sa ma opresc un pic si la Magura. Prajiturica revine in forta cu un spot si un slogan nou- noute. Se pare ca noua campanie are in prim plan segmentul feminin. In ultima vreme se tot insista pe mofturile femeii si pe incapacitatea barbatilor de a intelege si „satisface” femeia. Spotul celor de la Magura e un pic diferit fata de cel prezentat acum cateva posturi, respectiv Pepsi Light, desi se bazeaza pe aceeasi idee. De data aceasta insa mofturile femeii sunt privite dintr-o presupusa perspectiva masculina. Se poate observa vocea din final care ne spune ca femeile sunt greu de multumit. Asa ca le dam o prajiturica. Totusi nu oricare. Prajiturica prajiturelelor, adica un fel de printesa a checurilor de dimensiuni mici. 🙂
Pana aici toate bune. Spotul e chiar foarte fain. Actorii sunt OK si finalul nu e chiar previzibil. Totusi am gasit si ceva ce nu-mi place. E vorba despre faza cu exigenta. Intradevar si mie mi se intampla foarte des sa primesc raspunsul „Nimic” la intrebarea „Ce ai?” dar avand in vedere campania Ejobs care e in plina desfasurare si al carei spot se bazeaza exclusiv pe aceasta idee, spun ca se putea lucra un pic la cuvinte. Una peste alta e un spot bun insa as vrea sa vad si impactul sau. Asta urmeaza sa vad in supermarket si pe la prietene. 🙂
Intrebarea mea pentru strategul celor de la Magura. De ce numai segmentul feminin? Mie unul imi place prajiturica si sincer ma simt un pic lasat pe dinafara. Mai ales ca sunt si in tabara cealalta, a celui care intreaba „Ce ai?”
Ala de intra zilnic a zis
Cred ca ideea e ca daca au reusit sa le multumeasca pe fetele alea…sigur tu deja mananci o prajitura magura acum
Adrian Monoranu a zis
Imi place nick-ul tau. Daca e adevarat, ma bucura comportamentul tau. 😉
Totusi nu am inteles ce vrei sa spui. Explica pe indelete. Plannerii inteleg mai greu. 😛
Botache a zis
Femeile devoreaza dulciurile. Si sunt ceva mai pretentioase. Ma rog, sa nu generalizam. Majoritatea. ^.^
Laura a zis
Avand in vedere ca femeile sunt cele care-si fac mai mereu mustrari de constiinta de cate ori mananca „ceva bun” mi se pare oarecum de la sine inteles ca acest spot sa fie adresat lor. Nu este orice .. este „prijiturica prajiturelelor”. Si oricum daca femeia de langa tine mananca „Magura” ai sa mananci si tu (ca barbat).
Adrian Monoranu a zis
Mi-a placut completarea din paranteza. „Ca barbat!” Misto. Apropo, pe youtube cineva comentase la spotul asta ceva de genul „daca-s barbat si mananc Magura sunt gay?” :))
alex a zis
dar stii care-i chestia mai trista legata de faza ejobs-ului cu „-ce ai? -nimic”? faptul ca e cit se poate de adevarata si e deja impamintenita, bine-cunoscuta, patita si ras-patita de milioane de barbati! asa ca din punctul meu de vedere, era un must pentru intregirea spotului.
Si apropo de ce-a zis Laura mi-am mai dat seama de-o chestie: spotul e facut si pentru barbati! Dar nu neaparat pentru a minca respectiva prajitura. Fetelor le place sa primeasca „ceva bun”; si ca barbat poate nu stii tot timpul ce sa-i iei si cum te scoti? Iti amintesti ca ai vazut ceva cu „Prajiturica prajiturelelor” (f fain suna!), iar ei nu are cum sa nu-i placa reclama, deci iti amintesti ca i-a placut! 😉 si gata, ai solutia!
Daniela a zis
chiar imi place reclama asta…imi aduce zambetul pe buze de cate ori o vad-parca ma vad pe mine in locul tipei :P…dar, acelasi lucru m-am intrebat si eu:”de ce numai femeile?” cred ca e din cz ca dulciurile, la fel ca si cumparaturile, sunt o slabiciune a noastra, a femeilor..:D barbatii au jocurile, fotbalul..:-? au ales bine piata tinta..zic eu..;)
marius sescu a zis
Mie nu imi place, parca e prea dulce.
In fine, Mono, arata-ne ceasul tau!
http://www.mariussescu.com/blogosfera/leapsa-cu-ceasul-de-blogger/
Adrian Monoranu a zis
In Marketing e bine sa faci disricminari pentru a-ti segmenta mai bine piata. Nu stiu daca in cazul Magura e tocmai cea mai buna idee. Din reactii se vede ca si barbatii sunt printre consumatori si sincer nu prea se identifica cu personajele din spot. Hmmm …. sa fie o chestie strategica?
Simona a zis
Reclama de la Magura mi-a tratat o nevroza!
Raspunsul”Nimic” la intrebarea”Ce ai?”intotdeauna l-am simtit ca o unghie pe tabla fiind impulsiv indemnata sa insist(ah!cat inca!)in aflarea greselii fundamentale pe care cu siguranta eu am comis-o devreme ce persoana de langa mine sta botoasa si-mi zice printre dinti:”NIMIC”nepricepand ca viata e prea scurta pentru a ne impletici printre orgolii si ocholisuri.Dar dupa aceste cuvinte atat de simple dar atat de edificatoare”Inseamna ca am eu ceva”imbufnatul a carui intentie era de a-mi demonstra cat de puternic e in caracter(adica…nu-mi zice asa cu una cu doua) vazand ca nu-l mai dadacesc si ca mai si simt ca-i vina mea capituleaza si-mi dezvaluie „marea”nemultumire.Genial!Cred ca doctorul Andrei(9595)si-a varat coada in treaba asta cu prajiturica!:)
Nu e un caz particular insa.Cate cupluri, cati prieteni,prietene am vazut ca s-au impacat in urma interpretarii scenariului maguros:”Ce ai?” „Nimic!” „Inseamna ca am eu ceva.Ma duc sa-mi iau o Magura si-ti iau si tie” „Ia-mi si mie”intervine o a treia,o a patra etc.persoana din camera de camin la gandul blatului pufos dupa care savurand prajiturica ii aouca marinimia (intrucat s-a demonstrat stiintific faptul ca un consum mare de dulce induce o stare de euforie,de indragosteala-bonus pentru diabet) si se impaca!
Sa nu mai zic de faptul ca a devenit un mod de abordare cand o fata cu o expresie trista in ochi e intrebata de un necunoscut”Ce ai” „Nimic” „Inseamna ca am eu ceva” si indubitabil (ca sa amintesc si de Budai, dupa parerea mea a doua reclama ca si celebritate in replici intrucat si acum tineretul se saluta”Shi fasii?Unde-i Jica?”fata zambeste.
Din obsevatiile mele constat ca Magura a realizat un proces de uniformizare sexuala deoarece replicile sunt folosite deopotriva de barbati si femei.Poate pentru ca in esenta toti suntem la fel!:)
Simona a zis
Mie sincer nu mi se pare asa tare ideea unei femei pretentioase care poate fi multumita cu o prajiturica Magura. Vreau ca iubitul meu sa fie asa si asa si asa si asa, dar nici prea prea, nici foarte foarte. Greu de multumit orice ai face. Dar Magura le are pe toate. E (aproape) perfecta.
Hmm. /:)
Sunt un pic sceptica.
sis a zis
Ca si consumatoare de „Magura” (desi nu intru la categoria fidela) inca de cand era un produs anonim pot sa spun ca ceea ce am observat de ceva timp este o tendinta de repozitionare dinspre low spre medium: schimbare de ambalaj, concept reclama (campania anterioara celei de acum), in ceea ce priveste pretul nu pot sa spun nimic pentru ca nu stiu cum a evoluat.
Cat despre orientarea pe segmentul feminin:
1. presupun ca il considera important ca si potential daca l-au tintit atat de clar si cam au dreptate
2. poate au probleme de perceptie/vanzari pe acest segment sau oricum vor sa-l dezvolte
3. cum spunea si Daniela, dulciurile sunt slabiciunea noastra si fie ca folosim ca si criteriu caloriile, gustul, continutul de cacao etc., suntem pretentioase si selective la capitolul dulciuri(avem dulciuri preferate pe care le alegem dupa muuuulte teste)prin urmare ne calificam cumva la categoria „specialisti”
4. punctul slab pe care-l vad eu si care a fost prezent si in campania anterioara este o pozitionare putin „pe langa” ca si mesaj. „Prajiturica prajiturelelor” ar fi mers manusa poate pe o idee legata de calorii/calitate, ca tot e titlul 150% diminutive. Sincer, „pretentios”, „perfect” si „Magura” nu prea mi se pare ca se leaga, pornind de la nume si mergand pana la produs, care e intradevar bun, gustos, o solutie la indemana dar e…simplu. Intre toate dulciurile sa le spunem „mici”, cred ca „Magura” nu are tot ce-i trebuie pentru o abordare de genul asta.
tz-shirt a zis
faptul ca am ajuns aici e legat, culmea, de-un viciu de fond al reclamei: i-am soptit lui Google replicile dintr-o reclama la un produs al carui nume-mi scapa; imi aminteam foarte bine reclama, situatiile semi-penibile (bine croite) dar degeaba-mi zgaltaiam creierul, n-a fost chip sa-mi amintesc si produsul (am incercat si cu detergentul ala scump si n-a mers!). parca-mi aminteam, vag, ca e vorba de ciocolata. parca Primola! …nu, facu Google, la Primola e aia cu „o placere personala”…
cum s-a petrecut deturnarea asta? (mai ales ca nu e vorba de acelasi tip de produse). pentru ca echipa a creat in jurul situatiei, nu al marcii (tema pentru acasa: cum naiba sa faci memorabil un brand ca Magura? ce naiba e aia, magura? cati dintre noi au in vocabularul zilnic cuvantul asta? ce zice DEX-ul: MĂGURĂ: deal mare izolat (tăiat de ape); p.ext. munte; movilă; pădure).
Primola punctase, deja, in subconstient, minand terenul cu schema ciocolata/egoism. (Eu/ Primul/ Prima/ Primola). plus, cum bine spuneai, segregarea neinspirata (tot pe schema moft/egoism a mers si Primola, dar cu doua campanii paralele, lingusind si baietii si fetele…). mofturile personajului de aici, oricat de simpatice sunt, nu invita la memorarea produsului, (consumatorii, la randul lor, au moftul de a uita foarte repede), nu stiu sa vanda. si asta, in marketing, e un pacat capital…
Sorin a zis
stie cineva ce site e afisat la sfarsitul reclamei? Ca eu nu am reusit sa-l retin. in rest foarte bine realizata reclama, sunt curios cume se declina intr-o campanie si pe alte medii.