Da, acum cateva zile am ramas placut surprins cand am vazut spotul de come-back al Postei Romane. Cu toate ca e un pic sentimental asa (not my type) mi-a placut foarte mult. E un spot lung, de 1 minut dar prinde foarte bine. E nostalgic dar si modern in acelasi timp si se pliaza foarte bine pe stilul come-back.
Drumul pe care il parcurge scrisoarea din spot arata evolutia postei si este sustinut foarte bine si de textul rostit intr-o maniera emotionanta. Voice-over-ul ne spune despre experienta de 150 de ani a Postei dar si de valorile pe care auditorul trebuie sa le retina. Este un drum plin de schimbari dar in care ceva ramane mereu la fel. Cu alte cuvinte chiar daca mijloacele de transport se schimba scrisorile voastre vor ajunge intotdeauna la destinatie in siguranta.
Ceea ce mi se pare iarasi foarte cool este ca mesajul te indeamna sa folosesti posta traditionala. E adevarat ca traim intr-o lume in care mailul rulez dar sa nu uitam ca sunt si zone in care internetul nu a ajuns inca. Astfel partea de final „pentru ca daca scrii arati ca iti pasa” mi se pare foarte bine gandita si de asemenea very touching. Poate sunt eu nostalgic dar imi aduc aminte perioada liceului, cand corespondam cu prima mea prietena si in fiecare zi urmaream cu disperare cutia postala. Nu era un sentiment mai placut decat sa vad scrisoarea de la ea si parca cele trei etaje pe care le urcam pana sus erau o singura treapta. Cine stie, poate asta vor sa comunice si cei de la Posta Romana, sau poate nu?!?
Liana a zis
Este un mesaj touching si te face sa devii putin nostalgic. Insa cred ca are acest efect doar asupra celor care au scris si au primit in trecut scrisori. Unii poate inca mai scriu si mai primesc. Putin probabil sa aiba acelasi efect asupra celor care folosesc de cand se stiu posta electronica. Si cati din cei care devin nostalgici se gandesc sa trimita o scrisoare in locul unul mail?! Si cati din cei care se gandesc chiar o scriu?! Ne amintim pentru cateva secunde emotiile pe care le traiam deschizand cutia postala in care gaseam sau nu vesti de la cei dragi… si ne intoarcem la mail-uri, mess, blog-uri….
Ciprian@senator a zis
Foarte frumos spotul, dar… parca orice brand care are in spate o istorie de sute de ani si doresc sa reinvie, sa reatraga recurg la aceeasi idee, a calatoriei… nush daca m-am facut inteles, dar stiu ca am vazut un spot asemanator si la Stella Artois si la Timisoreana. Au inceput sa ma plictiseasca, desi suna bine.
Spotul vrea sa dea si reincredere romanilor intr-o institutie simbol …nu mai stiu,dar cei de la CEC au si ei un spot de genul?
Chiar daca ne intoarcem la mailuri, mess si bloguri.. ca parte din activitatile zilnice, tot revenim la serviciile Postei Romane pentru momentele deosebite.. eu trimit de Sarbatori felicitari bunicii si altor catorva rude mai apropiate… prefer sa trimit asa decat sa ii sun… (este si riscul sa mai cada si reteaua :))scrisorile, felicitarile sunt pastrate de multi ca amintire… si le recitesc peste ani.
Acum mi-am amintit o faza cu un tip (nu din Romania)care a primit o scrisoare cu o intarziere de 10 ani ca nush ce razboi s-a terminat…
Ina a zis
E foarte misto spotul..Eu nu folosesc Posta Romana niciodata (aproape) dar ma bucura faptul ca au grija de brandul lor si incearca sa il resusciteze..
raluca a zis
E frumos spotul, imi place cum e sugerata trecerea de la calaret la avion (ceva in gen spotul Honda, cu the power of dreams). Insa oricum, oricat de frumos ar fi spotul, nu mi se pare ca ar combate principalul avantaj al mailului electronic : eficienta/rapiditate. Eu personal nu prea am prieteni in zone in care nu exista internet. Prin urmare, as alege Posta Romana cel mult pentru ocazii speciale, cand vreau sa fac o surpriza si sa trimit o scrisoare „in the old fashioned way”. Mi se pare ca, la perceptia oamenilor asupra Postei Romane ( birocratie multa, lipsa de profesionalism, aceleasi persoane imbufnate la ghisee) nu de un spot „nostalgic” ar fi fost nevoie.
Silvius a zis
Nu era nevoie de un spot nostalgic, dar poate e doar inceputul unei campanii?!
Adrian Monoranu a zis
True! Ai intuit bine Silviu. Cred ca vom mai vedea in curand alte spoturi ale Postei. Eu unul astept cu nerabdare. 😉
Ala de intra zilnic a zis
DA. si eu sper sa vad alte campanii si sunt de acord cu Ciprian, cred ca mai bine mergeau pe ideea ca scrisorile raman ani si ani, e ca un mic cadou…sa nu mai spunem de emotiile care le traim cand vezi o scrisoare pe numele tau si o desfaci cu sufletul la gura. (Asta daca nu e de la politie sau de la impozite si taxe, ca ei inca mai folosesc Posta Romana).Anyway, cred ca toti meritam mai mult decat o tentativa de apel la 12 nopatea sau un sms de craciun care oricum ajunge dupa 1-2 zile din cauza retelei…
o zi buna D-nule profesor…. 🙂
Dragosh F a zis
in numele oamenilor care au lucrat la acest spot, va multumesc pentru aprecieri. sunt unele dintre cele mai pertinente comentarii legate de reclame pe care le-am citit si ma bucur ca s-a inteles directia in care am vrut sa mergem. asa cum a spus si Adrian posta romana nu poate concura cu mailul si sms-ul in termeni de rapiditate/comoditate a comunicarii si noi credem ca daca scrii, arati ca iti pasa
Adrian Monoranu a zis
Dragosh, eu ma bucur ca am dat nastere acestei discutii si ma bucura faptul ca pentru prima data de cand postez opinii si analize ale spoturilor, primesc un mesaj de la autorii unui spot. Succes in continuare!
Stefan Stroe a zis
Frumos spotul, insa cum credeti ca va genera business?
Marketingul trebuie sa sustina astfel de spoturi cu actiuni clare – dar nu am vazut si auzit nimic pragmatic.
Pe site nu e nimic, poate in oficiile postale.
Adrian Monoranu a zis
Ai dreptate Stefane. Si eu sunt in asteptarea actiunilor de marketing… Chiar zilele trecute am avut o experienta cu Posta Romana si intradevar nu s-a schimbat mare lucru in atitudinea lor si nici la nivel de consistenta a serviciilor.
Poate vor sa ne tina in suspans. 🙂
Crush a zis
Este un spot de care avea nevoie Posta Romana. Concurenta este din ce in ce mai acerba in zona si ar fi pacat sa lsi sa se stinga un brand atat de vechi si cunoscut..
Vlad a zis
Un clip superb, o realizare de exceptie. Decoruri minunate, probabil destul de greu de reprodus d.p.d.v cinematografic. Pe mine unul m-a fascinat, de mult nu am mai vizionat un clip care sa-mi starneasca o admiratie atat de profunda. Coloana sonora „Going Home” a Sophie(i) Zelmani, cantareste mult in mesajul spotului, la fel si voice-over(ul) foarte puternic si delicat in acelasi timp. Intr-un minut poate fi condensata o calatorie de cateva secole, minut pe care, de altfel, abia ca il percepi.
Pot spune ca am crescut impreuna cu dezvoltarea postei electronice, a messenger-ului, a sms-ului, mai nou a blog-ului, dar niciodata, perceptia unui mesaj traditional (scrisoare/carte postala/poza analogica) nu va putea fi egalat, absolut niciodata.
In incheiere, parafrazand mesajul spotului pot spune ca probabil va mai trece multa vreme pana sa avem placerea sa vizionam un alt spot de o asemenea vibratie.
Pana atunci felicitari producatorilor … si spuneti-mi unde pot viziona alte spoturi „posta romana”, in special cel care omagiaza ziua postasului ?
-TFN-Apollon a zis
Pacat ca scrisorile trimise ASTAZI prin Posta Romana ajung ca in reclama (adica in secolele urmatoare). M-am distrat copios citind pe Softpedia mesajele nemultumitilor: „O scrisoare pusa la posta acum 8 zile in Sibiu inca n-a ajuns in Constanta. Imi faceam probleme ca nu mai ajunge, dar citind topicul asta m-am mai linistit.” scrie Jaques :)).
Bogdan Alupoaie a zis
:)))
mitzou a zis
mai toata lumea vad ca a dat 10 spotului si mai ales comentariului. si merita.oarecum in ultima vreme se pune accent din cate am vazut pe totul sau nimic.spre exemplu spotul publicitar de la transavia.mi se pare extraordinar.ideea de baza este aceeasi.trezirea adevaratelor valori in mintea celui care priveste si asculta.lucrul acesta se vede si in spotul publicitar de la lexus lansat undeva in vara anului trecut(nu stiu sigur).the pursuit of perfection. impactul vizual si melodia aleasa o sa va convinga de acest lucru.bye bye