Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Guess who’s back … Posta Romana

Scris de Adrian Monoranu pe 22 noiembrie, 2007 18 comentarii

Da, acum cateva zile am ramas placut surprins cand am vazut spotul de come-back al Postei Romane. Cu toate ca e un pic sentimental asa (not my type) mi-a placut foarte mult. E un spot lung, de 1 minut dar prinde foarte bine. E nostalgic dar si modern in acelasi timp si se pliaza foarte bine pe stilul come-back.

Drumul pe care il parcurge scrisoarea din spot arata evolutia postei si este sustinut foarte bine si de textul rostit intr-o maniera emotionanta. Voice-over-ul ne spune despre experienta de 150 de ani a Postei dar si de valorile pe care auditorul trebuie sa le retina. Este un drum plin de schimbari dar in care ceva ramane mereu la fel. Cu alte cuvinte chiar daca mijloacele de transport se schimba scrisorile voastre vor ajunge intotdeauna la destinatie in siguranta.

Ceea ce mi se pare iarasi foarte cool este ca mesajul te indeamna sa folosesti posta traditionala. E adevarat ca traim intr-o lume in care mailul rulez dar sa nu uitam ca sunt si zone in care internetul nu a ajuns inca. Astfel partea de final „pentru ca daca scrii arati ca iti pasa” mi se pare foarte bine gandita si de asemenea very touching. Poate sunt eu nostalgic dar imi aduc aminte perioada liceului, cand corespondam cu prima mea prietena si in fiecare zi urmaream cu disperare cutia postala. Nu era un sentiment mai placut decat sa vad scrisoarea de la ea si parca cele trei etaje pe care le urcam pana sus  erau o singura treapta. Cine stie, poate asta vor sa comunice si cei de la Posta Romana, sau poate nu?!?

More from my site

  • Din ciclul „promotii inteligente” va prezint – Fanta si Carnatul!Din ciclul „promotii inteligente” va prezint – Fanta si Carnatul!
  • Nu abuza de intrebari.Nu abuza de intrebari.
  • Cum am regasit Bucurestiul …Cum am regasit Bucurestiul …
  • Online-ul nu se invata in scoliOnline-ul nu se invata in scoli
  • Barba.Barba.
  • Suflete mari …Suflete mari …
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising

Comentarii

  1. Liana a zis

    22 noiembrie, 2007 la ora 2:03 pm

    Este un mesaj touching si te face sa devii putin nostalgic. Insa cred ca are acest efect doar asupra celor care au scris si au primit in trecut scrisori. Unii poate inca mai scriu si mai primesc. Putin probabil sa aiba acelasi efect asupra celor care folosesc de cand se stiu posta electronica. Si cati din cei care devin nostalgici se gandesc sa trimita o scrisoare in locul unul mail?! Si cati din cei care se gandesc chiar o scriu?! Ne amintim pentru cateva secunde emotiile pe care le traiam deschizand cutia postala in care gaseam sau nu vesti de la cei dragi… si ne intoarcem la mail-uri, mess, blog-uri….

    Răspunde
  2. Ciprian@senator a zis

    22 noiembrie, 2007 la ora 2:37 pm

    Foarte frumos spotul, dar… parca orice brand care are in spate o istorie de sute de ani si doresc sa reinvie, sa reatraga recurg la aceeasi idee, a calatoriei… nush daca m-am facut inteles, dar stiu ca am vazut un spot asemanator si la Stella Artois si la Timisoreana. Au inceput sa ma plictiseasca, desi suna bine.

    Spotul vrea sa dea si reincredere romanilor intr-o institutie simbol …nu mai stiu,dar cei de la CEC au si ei un spot de genul?

    Chiar daca ne intoarcem la mailuri, mess si bloguri.. ca parte din activitatile zilnice, tot revenim la serviciile Postei Romane pentru momentele deosebite.. eu trimit de Sarbatori felicitari bunicii si altor catorva rude mai apropiate… prefer sa trimit asa decat sa ii sun… (este si riscul sa mai cada si reteaua :))scrisorile, felicitarile sunt pastrate de multi ca amintire… si le recitesc peste ani.

    Acum mi-am amintit o faza cu un tip (nu din Romania)care a primit o scrisoare cu o intarziere de 10 ani ca nush ce razboi s-a terminat…

    Răspunde
  3. Ina a zis

    22 noiembrie, 2007 la ora 10:47 pm

    E foarte misto spotul..Eu nu folosesc Posta Romana niciodata (aproape) dar ma bucura faptul ca au grija de brandul lor si incearca sa il resusciteze..

    Răspunde
  4. raluca a zis

    23 noiembrie, 2007 la ora 1:36 am

    E frumos spotul, imi place cum e sugerata trecerea de la calaret la avion (ceva in gen spotul Honda, cu the power of dreams). Insa oricum, oricat de frumos ar fi spotul, nu mi se pare ca ar combate principalul avantaj al mailului electronic : eficienta/rapiditate. Eu personal nu prea am prieteni in zone in care nu exista internet. Prin urmare, as alege Posta Romana cel mult pentru ocazii speciale, cand vreau sa fac o surpriza si sa trimit o scrisoare „in the old fashioned way”. Mi se pare ca, la perceptia oamenilor asupra Postei Romane ( birocratie multa, lipsa de profesionalism, aceleasi persoane imbufnate la ghisee) nu de un spot „nostalgic” ar fi fost nevoie.

    Răspunde
  5. Silvius a zis

    23 noiembrie, 2007 la ora 2:05 pm

    Nu era nevoie de un spot nostalgic, dar poate e doar inceputul unei campanii?!

    Răspunde
  6. Adrian Monoranu a zis

    23 noiembrie, 2007 la ora 2:24 pm

    True! Ai intuit bine Silviu. Cred ca vom mai vedea in curand alte spoturi ale Postei. Eu unul astept cu nerabdare. 😉

    Răspunde
  7. Ala de intra zilnic a zis

    23 noiembrie, 2007 la ora 2:55 pm

    DA. si eu sper sa vad alte campanii si sunt de acord cu Ciprian, cred ca mai bine mergeau pe ideea ca scrisorile raman ani si ani, e ca un mic cadou…sa nu mai spunem de emotiile care le traim cand vezi o scrisoare pe numele tau si o desfaci cu sufletul la gura. (Asta daca nu e de la politie sau de la impozite si taxe, ca ei inca mai folosesc Posta Romana).Anyway, cred ca toti meritam mai mult decat o tentativa de apel la 12 nopatea sau un sms de craciun care oricum ajunge dupa 1-2 zile din cauza retelei…
    o zi buna D-nule profesor…. 🙂

    Răspunde
  8. Dragosh F a zis

    23 noiembrie, 2007 la ora 6:54 pm

    in numele oamenilor care au lucrat la acest spot, va multumesc pentru aprecieri. sunt unele dintre cele mai pertinente comentarii legate de reclame pe care le-am citit si ma bucur ca s-a inteles directia in care am vrut sa mergem. asa cum a spus si Adrian posta romana nu poate concura cu mailul si sms-ul in termeni de rapiditate/comoditate a comunicarii si noi credem ca daca scrii, arati ca iti pasa

    Răspunde
  9. Adrian Monoranu a zis

    23 noiembrie, 2007 la ora 8:15 pm

    Dragosh, eu ma bucur ca am dat nastere acestei discutii si ma bucura faptul ca pentru prima data de cand postez opinii si analize ale spoturilor, primesc un mesaj de la autorii unui spot. Succes in continuare!

    Răspunde
  10. Stefan Stroe a zis

    2 decembrie, 2007 la ora 2:03 am

    Frumos spotul, insa cum credeti ca va genera business?
    Marketingul trebuie sa sustina astfel de spoturi cu actiuni clare – dar nu am vazut si auzit nimic pragmatic.
    Pe site nu e nimic, poate in oficiile postale.

    Răspunde
  11. Adrian Monoranu a zis

    3 decembrie, 2007 la ora 12:17 pm

    Ai dreptate Stefane. Si eu sunt in asteptarea actiunilor de marketing… Chiar zilele trecute am avut o experienta cu Posta Romana si intradevar nu s-a schimbat mare lucru in atitudinea lor si nici la nivel de consistenta a serviciilor.
    Poate vor sa ne tina in suspans. 🙂

    Răspunde
  12. Crush a zis

    15 decembrie, 2007 la ora 11:52 am

    Este un spot de care avea nevoie Posta Romana. Concurenta este din ce in ce mai acerba in zona si ar fi pacat sa lsi sa se stinga un brand atat de vechi si cunoscut..

    Răspunde
  13. Vlad a zis

    25 decembrie, 2007 la ora 6:51 pm

    Un clip superb, o realizare de exceptie. Decoruri minunate, probabil destul de greu de reprodus d.p.d.v cinematografic. Pe mine unul m-a fascinat, de mult nu am mai vizionat un clip care sa-mi starneasca o admiratie atat de profunda. Coloana sonora „Going Home” a Sophie(i) Zelmani, cantareste mult in mesajul spotului, la fel si voice-over(ul) foarte puternic si delicat in acelasi timp. Intr-un minut poate fi condensata o calatorie de cateva secole, minut pe care, de altfel, abia ca il percepi.

    Pot spune ca am crescut impreuna cu dezvoltarea postei electronice, a messenger-ului, a sms-ului, mai nou a blog-ului, dar niciodata, perceptia unui mesaj traditional (scrisoare/carte postala/poza analogica) nu va putea fi egalat, absolut niciodata.

    In incheiere, parafrazand mesajul spotului pot spune ca probabil va mai trece multa vreme pana sa avem placerea sa vizionam un alt spot de o asemenea vibratie.

    Pana atunci felicitari producatorilor … si spuneti-mi unde pot viziona alte spoturi „posta romana”, in special cel care omagiaza ziua postasului ?

    Răspunde
  14. -TFN-Apollon a zis

    9 februarie, 2008 la ora 12:56 pm

    Pacat ca scrisorile trimise ASTAZI prin Posta Romana ajung ca in reclama (adica in secolele urmatoare). M-am distrat copios citind pe Softpedia mesajele nemultumitilor: „O scrisoare pusa la posta acum 8 zile in Sibiu inca n-a ajuns in Constanta. Imi faceam probleme ca nu mai ajunge, dar citind topicul asta m-am mai linistit.” scrie Jaques :)).

    Răspunde
  15. Bogdan Alupoaie a zis

    9 februarie, 2008 la ora 11:11 pm

    :)))

    Răspunde
  16. mitzou a zis

    22 februarie, 2008 la ora 8:23 pm

    mai toata lumea vad ca a dat 10 spotului si mai ales comentariului. si merita.oarecum in ultima vreme se pune accent din cate am vazut pe totul sau nimic.spre exemplu spotul publicitar de la transavia.mi se pare extraordinar.ideea de baza este aceeasi.trezirea adevaratelor valori in mintea celui care priveste si asculta.lucrul acesta se vede si in spotul publicitar de la lexus lansat undeva in vara anului trecut(nu stiu sigur).the pursuit of perfection. impactul vizual si melodia aleasa o sa va convinga de acest lucru.bye bye

    Răspunde

Trackbacks

  1. Joburi IT - Joobs.ro » Blog Archive » Cind ai scris ultima data o scrisoare? spune:
    22 noiembrie, 2007 la 4:22 pm

    […] via Monoranu […]

    Răspunde
  2. RazvanIancu » Blog Archive » Calatoria noastra, ultimii 150 de ani - poveste spusa de Posta Romana spune:
    16 decembrie, 2007 la 2:35 pm

    […] ceva timp in urma, Mono comentase despre noul spot TV de la Posta Romana, lansat strategic in luna noiembrie, adica nu cu […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d