Si daca tot e acuma febra asigurarilor, a pensiilor, RCA-urilor s.a.m.d. aduc in discutie doua campanii ale celor de la Omniasig respectiv Astra. Probabil va intrebati de unde vine titlul postului. E o metafora pe care imi place sa o folosesc cand vine vorba de persoane de top dar care au in acelasi timp si o varsta considerabila.
Dupa cum cred ca puteti observa, pe micile sau mai marile noastre ecrane, normale sau plasme, se deruleaza in aceasta perioada o serie de spoturi ce promoveaza asigurarile de tip RCA pentru automobile. Din multitudinea de campanii am ales Omniasig si Astra pentru ca au ceva in comun. Ambele mizeaza pe suportul unor actori, as zice monstri sacri ai teatrului si filmului romanesc. E vorba de Mircea Albulescu pentru Omniasig si Florin Piersic pentru Astra. Daca in primul caz suportul vedetei este doar auditiv in al doilea, „ciocoflenderul al mai mare” apare in spot. Probabil ca Astra mizeaza mai mult pe charisma si Omniasig mai degraba pe tonalitatea puternica a domnului Albulescu.
In cazul celor de la Astra, prezenta lui Florin Piersic este de fapt intreaga esenta a spotului. Omniasig se foloseste insa de o idee destul de haioasa insa in acelasi timp „penetranta”, prezenta lui Mircea Albulescu fiind doar una de suport pe final de spot. Sincer, la primele vizionari nici macar nu am dat atentie vocii de pe final fiind prea ocupat amuzandu-ma de ideea spotului. Aparent un lucru bun (judecand dupa faptul ca am fost total captivat), dar de fapt nu chiar asa pentru ca am pierdut informatiile principale legate de oferta Omniasig (si chiar numele de brand).
Intrebarea care imi infloreste in minte este : Oare romanii sunt atat de mult influentati de prezenta unor astfel de simboluri? Si daca da, care dintre ei? Despre ce segment este vorba? Incerc sa gasesc raspunsuri la aceste intrebari de ceva vreme si va spun ca am dubii legate de validitatea unei astfel de strategii. Intradevar ambii actori sunt de impact, insa impactul lor este mai degraba asupra unor persoane peste 45 de ani. Cei mai multi dintre soferi sunt sub aceasta limita de varsta. Si-atunci ce ne facem? Omniasig are un plus in acest caz, plus care vine din ideea distractiva a spoturilor dar cu „ciocoflenderul” cum ramane? Eu unul nu l-am gasit niciodata distractiv si prin urmare nu ma atrage deloc ceea ce inclin serios sa cred ca se mai intampla si cu multi altii de varsta mea.
In concluzie, felicitari pentru Omniasig iar pentru Astra … nu ne uitati pe noi cei sub 45 de ani!
PS. N-am gasit si spotul de la Astra dar cred ca stiti despre ce e vorba. Un articol interesant despre RCA si campaniile respective gasititi in Adevarul adica aici.
Ovidiu Miron a zis
Mono, cei de la Omniasig au incalcat oarecum o regula nescrisa. Au facut spotul atat de haios incat au pierdut din esenta mesajului dorit a fi transmis. Ceea ce ai sesizat tu mi s-a intamplat si mie de cateva ori.
E delicat sa tragem o concluzie in privinta lui Florin Piersic. Poate ca e asa cum spui. Totusi, cam toata lumea il stie pe acest actor. Este binecunoscuta celebra sa replica „ma,va iubesc pe toti,ma”. Poate cei de la Astra se bazeaza pe rezultate certe ale unor studii de piata.
Oricum, interesant modul in care ai pus problema:).
Adrian Monoranu a zis
E clar ca au facut asta pentru ca se bazeaza pe niste studii de notorietate dar aici e si vorba de simpatie si atasament. Ori eu cred ca la acest capitol nu foarte multi tineri se simt atasati de Florin Piersic. Parerea mea! 🙂
Alexu a zis
Mono, subscriu la parerea ta vizavi de Piersic, indraznind sa adaug ca mie mi se pare de-a dreptul enervant, expirat si un pic li**d*nos… yuck!
Ovidiu Miron a zis
Important este sa vanda. Daca va avea rezultate, reclama va fi buna. Doar nu a fost conceputa pentru brand awareness. Tinteste rezultate imediate, asta e clar.
Ovidiu Miron a zis
Ma refer la reclama cu Piersic.
Adrian Monoranu a zis
Ovidiu, ca sa vanda o reclama trebuie sa creeze sentimente de atasament ale consumtorului cu personajele din reclame. Notorietatea personajelor nu e neaparat premisa principala pentru actul de vanzare. Degeaba il stim toti pe Florin Piersic daca 50% nu-l suporta. Sentimentul de respingere se poate rasfrange asupra brandului Astra si nu cred ca asta e un lucru bun si nici ca va favoriza vanzarea. 🙂
Ovidiu Miron a zis
🙂 Sunt de acord cu tine Mono. Spun doar ca asta ramane de vazut, cat de simpatizat sau antipatizat este Florin Piersic.
Rezultatele vorbesc.
Dana a zis
Am si eu 2 comentarii aici:
1. Cand vrei sa folosesti un endorser faci un pic de research sa vezi dc personajul este bine vazut de segmentul tau – deci asta INAINTE de a filma spotul, nu il faci, vezi dc merge si… tragi concluzii 🙂
2. Membrii Iris nu au 20 de ani, dar la concertul lor au fost f multi tineri. Prin asta incerc sa schimb un pic unghiul din care il privim pe M. Albulescu, si targetarea 45+. De Piersic nu mai zic nimic, ca nici eu nu-l sufar si deci sunt biasata…
Si cred ca nu am zis ieri: wellcome back!
sebah a zis
e clar care a fost ideaa cu domnu’piersic.. da eu nu inteleg altceva..
de ce ciocoflender? nu numai ca nu ma atrage ba din contra.. suna chiar idot.
exista cineva pe lumea asta care ar vrea sa fie un ciocoflender? sau un pilosmurf? cucuringalau? sau orice alt nume din asta?
Bogdan a zis
„Degeaba il stim toti pe Florin Piersic daca 50% nu-l suporta” Fara nici o suparare Mono, ai facut tu vreun studiu de piata? Afirmatiile mi se par oarecum impertinente, ba chiar foarte subiective. tu zici ca Piersic va atrage publicul de peste 45 de ani, dar iti place Spotul cu Albulescu, chiar daca si el e trecut prin viatza…Esti doar subiectiv. Si chiar daca nu mi-am primit banii inapoi,cum zice reclama, mi-am facut asigurare la Astra dupa ce am verificat toate ofertele de pe piata. Si mi-au dat si asigurare gratuita la apartament. Apropo, si am doar 25 de ani si cred ca Piersic senior e mai cool decat fiusu. In universul in care ma perind 90% din tineri il adora pe Piersic senior. Afirmatiile tale de 50% la care univers se refereau? Si chiar nu cred ca brandul Astra a avut de suferit.
Adrian Monoranu a zis
Prietene Bogdan, afirmatiile mele sunt la fel de subiective ca ale tale. Cat despre impertinenta … cred ca tre sa cauti in DEX semnificatia cuvantului si apoi mai discutam. Impertinente fata de cine? Poate ai vrut sa spui nepertinente sau ceva de genul …
In fine, destul cu ora de limba romana. Exista o diferenta foarte mare intre cele doua spoturi. Asa cum scriam si in post, Astra se bazeaza exclusiv pe imaginea lui Piersic in timp ce Omniasig foloseste un insight destul de bun si comic care nu are legatura prea mare cu Albulescu. Aparitia vocii si precizarea numelui pe final mi se par oarecum ridicole dar efectul invers endorsmentului nu este atat de mare pe cat cel datorat lui Piersic. Nu stiu in ce „univers” te perinzi tu dar e mai mult decat clar ca Piersic nu are priza la tineri. Sincer, de cate ori l-ai mai vazut pe Piersic in ultima vreme prin talk-shouri sau emisiuni televizate? Iti spun eu, aproape deloc! De ce? Pentru ca aceste emisiuni targeteaza persoane pana in 45 de ani si acestia nu-l plac. Nu trebuie sa fac eu studiile, le-au facut altii inaintea mea.
Apropo, daca iti place Piersic atat de mult, de ce a mai trebuit sa studiezi si concurenta si de ce ai fost convins de avantajele financiare de la Astra si nu de „adoratul” tau si al 90% dintre tinerii din „universul” tau?
Bogdan Alupoaie from iasi4u.ro a zis
Salutare, m-am gandit si eu sa dau un sfat aici ….. atat ptr ca sunt student al domnului bogger dar si pt ca acesta este unul din domeniile mele de activitate.
Pe unul din siturile personale http://www.automotorclub.com m-am gandit sa fac un top al firmelor de asigurari, dar nu prin metodele de promovare ( reclame ) ci si prin ceea ce „vand”
ei bine subiectul observ ca este Omniasig si Astra; sa incepe cum Omniasig desi cunosc mai tot ce inseamna rang inalt in aceasta firma pe raza orasului Iasi tind sa nu recomand, de ce? pentru ca sunt neseriosi, de ce sunt neseriosi ? pentru ca in caz de vre-o dauna ( doamne fereste ) ai de asteptat si ai de convins asiguratorul, da ai de convins nu gluma. Sunt neseriosi si prin faptul ca am lucrat cu ei prin firma pe care o reprezint trebuia sa-mi iau bani de la ei si am asteptat 3 luni pentru o suma de 800 euro, pentru personalul este incompatibil cu cerintele romanului nostru abia aderat in uniunea europeana si pentru ca ei fac ceea ce uram noi cel mai mult si anume „sa asteptam”.
pentru mine sincer nici vocea lui Albulescu nu ma convinge sa aleg Omniasig si nici „ciocoflenderul” de Florin Piersic nu ma convinge sa aleg Astra, chiar mai mult Piersic mi-e foarte antipatic.
„Sa va spun dragii mei” ce as alege, ei bine Unita si va spun si de ce pentru ca sunt ieftini ! asta conteaza in Romania pentru ca [citez] „Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul” adica adaptat pentru ca traim in Romania si cautam doar ieftineli bune, si aleg Unita pentru ca am un motor de 2.4 benzina pentru ca mi-am ales o masina ce vrea sa fuga si sa respire, pacat ca nu are unde. Macar banii de asigurare sa fie putini daca benzina este scumpa si serviciile lor care lasa de dorit.
Adrian Monoranu a zis
Cata subiectivitate Bogdane … Cum sa spui tu ca Piersic e antipatic? Vezi poate jignesti tinerii din universul celuilalt Bogdan de mai sus. 😀
Hai ca am fost rau destul. Eu unul sunt multumit de serviciile Omniasig dar ce-i drept nu am avut o dauna prea mare si a fost vorba de Casco. Nu ma dau invant dupa nicio firma de asigurari dar tre sa recunosti ca sunt si ei indreptatiti sa faca investigatii, luand in calcul numarul de tzepe pe care romanii incearca sa le dea. In fine, discutam despre spoturi si despre endorsmentul pe care il creeaza si nu despre produse in sine asa ca pe viitor hai sa ne rezumam la subiecte.
Bogdan Alupoaie from iasi4u.ro a zis
in legatura cu P.S.-ul era doar de intorducere, stiu prea bine ca nu are nici o legatura 😉 si stai linistit ca nu prea frecventez orele tale 😛 din nefericire pentru ca timpul nu prea-mi permite.
–––––––––-
Sa ne intoarcem la subiect, Florin Piersic este doar o umbra in momentul de fata a ceea ce a fost teatrul si filmul romanesc din nefericire nu prinde la tineretul din ziua de astazi ( si o spun pentru ca ma ocup printre altele si cu vanzare de publicitate online la scara destul de mare ). Eu unul daca era sa-mi concep o reclama pentru propria firma de asigurari ( nu detin asaceva dar sa presupunem ca as detine ) as folosi ceva ce sa atraga tineretul dar si pe cei trecuti de 40 de primaveri si anume m-as folosi de accidente suferite de tineri, de masini scumpe si masini de epoca (pentru atragerea celor trecuti de 40 de ani) nu de rable ( Dacia Logan ) m-as folosi cu siguranta de fenomentul Tuningulul ( http://masini-modificate.automotorclub.com ) pentru ca este la moda la tineri. As folosi imagini care sa atraga atentia celui ce vede spotul nu sa-l plictiseasca si sa-l faca sa schimbe postul. La urma urmei vreau sa VAND nu vreaus a plictisesc cu personaje plictisitoare.
Nu zic ca mai marii actori ai anilor ’70-’80-’90 sunt plictisitori dar daca ar fi fost sa aleg din acestia in nici un caz nu as fi ales Florin Piersic .. poate un Jean Constantin, Alexandru Arsinel …
Poate o gagica tatoasa si super frumoasa intr-o masina modificata sau decapotabila ar fi prins mai mult …. in fine pe mine Florin Piersic nu m-a convins sa dau banii Omniasigului. Florin Piersic ma face sa merg la negru, fara RCA 🙂
Porcusorul Neprietenos a zis
http://porcusorulneprietenos.flu.ro/post/348/