Astept de ceva vreme sa posteze cineva spotul asta pe youtube. In sfarsit cineva caruia ii multumesc pe aceasta cale mi-a facut o mare bucurie. E un spot foarte bun si ma suprinde faptul ca nu prea este difuzat. L-am vazut prima data in urma cu 2 saptamani si mi-a ramas in memorie. Cred ca este un exemplu foarte reusit de strategie, creatie si comunicare integrata. Campanie se desfasoara si pe radio si spoturile audio sunt cel putin la fel de reusite. Sunt sigur ca multi dintre voi le-au prins pe Kiss sau 21.
Altex aduce in prim plan o noua idee de comunicare a strategiei de pozitionare a brandului sau. Tehnologie avansata pentru orice buzunar. Comunicarea lor a fost mereu foarte coerenta. Nu stiu daca mai tineti minte spotul cu tipul care spala parbrize si scoate la un moment dat un aparat foto digital sa-i arate soferului familia si cei 5 sau 6 copii. Acum aduc in prim plan aceeasi idee doar ca personajele sunt putin diferite. Totusi ideea de accesibilitate transpira prin toti porii spotului. E vorba de 2 pensionari despre care toata lumea stie ca au pensii mici si o groaza de probleme dar care isi permit tehnologie multimedia de ultima generatie.
Accesibilitatea nu se rezuma doar la bani, desi eu cred ca asta doresc sa comunice in principal. Ea poate fi perceputa si ca usurinta in utilizare a electronicelor si electrocasnicelor prezente in magazine. De asemenea Altex bifeaza si un „popularity point” foarte important pentru ca prin asocierea cu produsele usor de utilizat si accesibile brandul beneficiaza de perceptie „customer friendly”. Tot ce mai ramane de facut este sa aiba si un personal selling foarte bun si treaba e rezolvata. Nu ma pronunt asupra acestui aspect pentru ca nu sunt prea prezent prin magazinele lor foarte des dar sper ca o campanie si o strategie atat de reusita nu vor fi compromise printr-un comportament neadecvat al personalului de vanzare si de contact.
Strategia Altex este una din cele mai solide atat sub aspect general de marketing, cat si in particular ca strategie de comunicare. Leo Burnett a scos foarte mult in fata Bergenbier si a facut un fel de vedeta din campania „Ziua barbatului”. E drept ca a castigat o multime de premii dar eu consider ca a venit vremea campaniilor Altex pentru ca de data asta exista si o strategie foarte buna de marketing in spate ceea ce nu pot spune despre Bergenbier.
Opinii?
Intr-adevar…foarte coerenta strategia lor. Dar difuzarile spoturilor sunt mai putin coerente. 😛 Eu cel putin nu l-am vazut la TV pana acum.
Dar si campaniile Altex au fost scoase in fata de catre Leo Burnett. E drept, nu la fel de mult ca Bergenbier care e vedeta, dar oricum…
Ideea e buna!
Off-topic:Pacat de blogul iLeo
doamne, ce am ras cand am vazut prima oara reclama asta…:)) si ma amuza de cate ori o vad..geniala ideea…dar am o curiozitate…de la cine e scrisoarea de e asa bine monitorizata venirea ei?:P
Intr-adevar, spotul si-a atins tinta: oricine isi poate permite produse hi-tech de la altex. Si a facut-o reusind sa transmita privitorului si o stare de amuzament.
Partea trista insa e cand intri intr-un magazin altex sau media galaxy. Nu o data am avut nevoie de informatii in achizitionarea unui produs, si tot ce faceau omuletii de acolo era sa-mi citeasca de pe eticheta cu pretul. Stiu ca e greu cu resursele umane, dar parca nici fara pregatire, e imposibil de-a binelea.
sincer mi se pare super reclama … o idee marfa nota zece pentru ideea spotului
O reclama de zece ori mai buna decat cea de la Flanco…pe lanaga aceasta reclama au mai fost unele reusite, ca spre exemplu cu halatul si cea cu razboiul stelelor. Dupa parerea mea o reclama care ramane in mintea consumatorului/clientului, trebuia doar sa urci intr-un autobuz si sa auzi o discutie vis-a-vis de acest tip de reclama.