Imi citeam ca in fiecare dimineata newsletterele si uite peste ce stire dau. „Organizatia Barbatilor din Romania lanseaza initiativa legislativa pentru instituirea Zilei Barbatului pe 5 mai si declararea acesteia ca sarbatoare legala”. Normal, barbat fiind nu pot decat sa ma bucur de aceasta initiativa insa ma declar si un pic surprins chiar de existenta OBR. Din ce am citit pe site-ul IAA si pe Iqads, se pare ca este nevoie de 100.000 de semnaturi pentru ca initiativa sa ajunga in Parlament. De asemenea mai citesc si ca aceeasi organizatie propune ca si Ziua Femeii de 8 martie sa fie declarata sarbatoare legala. Interesant! Acum nu pot decat sa ma gandesc la campania de anul trecut initiata de Bergenbier si Leo si la frenezia pe care a creat-o. Chiar m-am gandit de multe ori de atunci daca cei de la Inbev o sa mai continue cu aceeasi strategie si in perioada care urmeaza si sincer am fost putin dezamagit cand am vazut ca au cam abandonat-o. Mi s-a parut o strategie castigatoare si s-a vazut asta si din premiile pe care le-au castigat cei de la Leo. Totusi stirea de azi m-a bucurat mult. Iata ce impact poate avea o campanie publicitara coerenta! Un singur brand poate crea schimbari de ordin legislativ in Romania, ca sa nu mai zic de impactul socio-demografic. Cu alte cuvinte, cand Kotler spunea ca un brand nu poate influenta semnificativ forte din macromediu se cam insela nu-i asa? Uite ca Bergenbier poate.
Ceea ce mi se pare interesant, dpdv strategic, este sustinerea Zilei Femeii. Pana la urma, anul trecut campania celor de la Inbev era cam misogina, nu? E clar ca mesajele transmise erau „barbatesti” (un pic cam gayish dupa parerea mea). Acum deodata OBR sustine si partea feminina pe care anul trecut o parodiau atat de mult. Sa fie oare noua lor deviza „fa-te frate cu dracu’ pana treci lacu'”? Vom vedea …
Paula a zis
au abandonat ideea? In 5 mai e Ziua barbatului, nu? Deci mai este timp pentru inceperea campaniei. 🙂
Grigoriu Ioana a zis
Foarte interesanta ideea, pana acum sarbatoare neoficiala era pe 9 martie, daca o sa fie pe 5 mai inseamna ca vom de asteptat sa vedem ce iese…chiar sunt curioasa…sa vedem ce vor spune cei de la putere in ceea ce priveste initiativa legislativa. Sunt sigura ca semnaturile vor fi stranse.
Poate campania de anul asta va fii mai putin misogina avand in vedere ca vor sa includa si segmentul feminin in piata tinta. 🙂
Adrian Monoranu a zis
@Paula – N-au mai dat niciun semn cum ca ar vrea sa reia campania. Cred ca cei de la Leo abia asteapta un semn de la Inbev. Mai ales acum cu initiativa asta de la OBR. Ar fi multe de zis. Astept sa vad daca Inbev-ul vede oportunitatea. Poate imi citeste careva de la Inbev blogul si se prinde de faza :))
ciprian a zis
Right, chiar s-a depus un proiect de lege la Parlament pentru instituirea zilei de 5 mai ca fiind Ziua Barbatului, si declararea Zilei femeii si a Zilei Barbatului sarbatori legale. nice 🙂
Legat de strategia celor de la Inbev, e greu de crezut ca o vor continua. De cand Naumovici si-a adunat oamenii cu care a lucrat la campania „Ziua Barbatului” si a format 23, se vede o schimbare in comunicarea pt Bergenbier..care pare sa nu mai fie asa de catchy si eficienta, dar vom vedea cu ce vor veni in viitor. Parerea mea este ca ar trebui sa-si dezvolte platforma de comunicare, nu sa revina la ZB…asta dpdv strategic.
alex negru a zis
sigur OBR (adica O BE RE ) 😉 nu este sustinuta tot de Bergembier?
ati sapat si nu au nici o legatura?
mie imi pare straniu totusi.
OBR a zis
initiava OBeRe-ului este sustinuta de Bergenbier. Campania a inceput deja (vezi de ex coperta 24-fun). in curand si pe televizoare.
Ovidiu Miron a zis
Ciudata trecerea asta de la „masculinitate” la duiosie. Poate au ascultat prea mult Fuego:).
Anca a zis
De cand am auzit de aceasta initiva a OBR m-am gandit ca trebuie sa fie implicat Bergenbier, avand in vedere ca se vrea pastrarea zilei de 5 mai, pentru care au fost promotori, iar apoi daca logoul de mai sus e cel folosit de O.BE.RE. nu se poate sa nu observati asemanarea cu logoul Bergenbier… sau este cel folosit anul trecut? Oricum, citind articolul de pe IQads, ei spun clar ca aceasta campanie este sustinuta de cei de la Bergenbier: „…In acest context, initiativa legislativa va duce aceasta lupta mai departe, cu sprijinul Bergenbier, militand pentru ca Ziua Barbatului instituita anul trecut sa intre, de aceasta data cu drepturi depline, in calendarul tuturor romanilor, ca sarbatoare legala si implicit zi libera. Sustinerea oferita de Bergenbier acestei initiative legislative se va concretiza in organizarea intregii campanii de promovare si in acordarea suportului tuturor specialistilor sai in comunicare – advertising, interactive, relatii publice, media buying”