Caut de ceva vreme spotul de la Savana pentru ca mi se pare genial. Nu l-am gasit pe youtube si nicaieri altundeva de un sa-l pot aduce aici. Asa ca va trimit aici sa-l vizionati (primul clip din stanga ecranului), asta in cazul in care nu l-ati vazut deja. Super nu-i asa?
De ce mi se pare genial? Pur si simplu datorita simplitatii expunerii avantajului principal. De obicei, incerc sa fiu obiectiv cand fac analize de spot dar de data asta cred ca sunt subiectiv si se vede. De fiecare data cand vad spotul imi vine sa rad si ma binedispun. Totusi stergandu-mi zambetul de pe fata am sa incerc sa va povestesc substratul acestui spot.
Practic Savana incearca sa comunice faptul ca nu trebuie sa fii savant ca sa-ti dai seama de avantajul includerii teflonului intre ingredientii vopselei. Teflon e un cuvant destul de greu de digerat si e mai degraba asociat cu alte obiecte casnice (tigai, oale, etc) si cu alte proprietati. De fapt, banuiesc ca teflonul face din peretele vopsit o suprafata mai putin aderenta pe care murdaria de orice fel nu prinde. In fine, targetul e format din consumatori individuali si marea lor majoritate nu au cunostinte despre brandurile de vopsele. Cei mai multi iau legatura cu niste „mesteri” zugravi si de obicei alegerea o fac acestia. Savana incearca sa educe un pic mesterul si sa-i ofere o justificare pentru alegerea brandului. Si cum mesterul nu e intotdeauna un mare cunoscator, ci merge mai degraba pe principiul incercarilor succesive cred ca alegerea transmiterii acestui mesaj este mai mult decat justificata. Desi in spot acesta pare ca nu stie despre ce e vorba cred ca mesajul e exact opus. „Studentul” mi se pare a fi de fapt mai degraba intruchiparea unui mesaj incalcit si greoi intalnit pe etichetele cutiilor de vopsele (pline de termeni specifici si greu de inteles) iar „mesterul” este chiar intruchiparea „unique selling proposition-ului” pe care orice beneficiar ar trebui sa-l inteleaga.
Personal, consider ca e unul din cele mai bune spoturi pe care le-am vazut in ultima vreme.
Later edit: Uite ca intre timp cineva a gasit si spotul.
Adrian Mironescu a zis
Si mie mi se pare super tare. E concurenta zdravana la varul lavabil. Vezi Zertifikat.
Grigoriu Ioana a zis
E tare reclama si vad din ce in ce mai des reclame la Tv cu materiale de constructii…se apropie vara si probabil de asta :D. Bine ca macar educa atat consumatorul cat si „mesterul”.
Dunitru a zis
Si mie mi-a placut spotul, mai ales ca are bombonica asta de expresie: „Bai student ia fa-te incoa’!” E ca si in cazul celor de la Adria: „Mai usor Fane ca te ia radaru'”.
Tudor a zis
Salve Mono!
Mi-ar placea sa vad pe blogul tau analiza substratului reclamei Cavadoro (aia cu „niste tzarani”) fiindca e nostima, dar nu stiu ce sa cred, o fi o reclama „doar de rasul lumii”, sau o sa si vanda.
http://www.youtube.com/watch?v=Z0G-kCu4ZRo&eurl=http://www.visurat.ro/
Adrian Monoranu a zis
O sa vina. Deja am inceput lucru la analiza. 🙂 Soon!
adi a zis
Mono, cineva-ul care a gasit spotul esti tu. Cineva a avut bunavointa sa-l urce si pe o platforma care ofera si embed. Oare cine? 😛