Discutam zilele trecute cu niste amici despre aglomeratia din sectorul „rachiului” ieftin. Drumul deschis de Unirea a fost continuat cu Rachiu aprig de Calnau si acum apare Cava d’Oro, un brandy pe care Papaya Advertising incearca sa-l promoveze „cu stil”. Mi-a placut spotul si asa cum anuntam si la Stefan Stroe am promis ca o sa-l comentez. Din pacate nu am foarte mult timp pentru research si nu ma supar daca ma contraziceti. De data asta o sa merg si pe niste presupuneri sau pareri personale desi stiu ca sunt pe gheata subtire.
Prima data am vazut sticla si mi-am adus aminte de cognacul Napoleon care a avut o evolutie interesanta de la bautura premium pana la value for money (chiar nu mai stiu daca mai e pe piata). Apoi am auzit numele si mi-a sunat un pic spanish (apropo, stie cineva ce inseamna … pentru ca eu pe google am gasit doar un hotel cu aceeasi denumire in Rodos iar pe wikipedia am descoperit asta: „cava = Cava is the name of a type of white or pink sparkling wine, produced mainly in the Penedès region in Catalonia, Spain, 40 km to the south west of Barcelona.Its name is derived from the Catalan word for cellar.”). M-am tot gandit cam cum ar suna in limba romana si nu a iesit rau. De altfel e o denumire de origine latina si pronuntia e fonetica. Deci verdit pozitiv. 🙂
Spotul nu e rau nici el … cu toate ca poate fi interpretat ca un afront adus politiei romane. 🙂 Nu stiu daca putem vorbi de o strategie dar mici franturi sunt. Se vede ideea de diferentiere fata de mediul rural asa cum este el universal perceput. E clar ca spotul vrea sa arate ca si taranii pot sa aiba stil. Nu stiu daca invatarea limbii franceze este cel mai bun exemplu (de vreme ce denumirea suna spanish) dar cred ca nici nu trebuie sa ne batem capul prea mult cu asta. Aparitia politistului (un adevarat icon in viata rurala alaturi de preot) si schimbarea canalului semnifica pentru mine rezistenta la schimbare specifica mediului rural. Totusi opozitia celor din bar vrea sa sugereze ca exista sperante. Daca targetul il reprezinta consumatorul din mediul rural, acesta se va regasi in spot si cred ca va fi motivat sa cumpere cognacul. E oricum ceva diferit!
Bogdan a zis
E în italiană și înseamnă sursă(izvor)/ mină de aur.
Bogdan a zis
Apropo, au fost nominalizati castigatorii de la The Webby Awards (http://www.webbyawards.com/webbys/current.php?media_id=98&season=12 )
Sunt citeva moduri de promovare exceptionale!
daniel a zis
cred ca titlul era mai corect ‘pentru tarani cu „stil”‘
ianiss a zis
sincer…reclama e bestiala..e „sa o tii minte”..dar cred ca nu si-au atins deloc segmentul de consumatori
Bogdan a zis
http://www.youtube.com/watch?v=YfMdYGE6Lmg NOUA RECLAMA
Patrocle a zis
E CONIAC MA! nu cognac… pe ce teritoriu sudic traiesti?