Sincer sa va spun ma asteptam la o initiativa de acest gen inca de anul trecut. Chiar m-am mirat ca nimeni nu a incercat sa se foloseasca direct de ideea adusa pe piata de cei de la Leo dar se pare ca anul acesta Next Advertising incearca marea cu degetul pentru brandul forte al celor de la Sab-Miller, Stejar. Statement-ul folosit de cei de la Next suna cam asa:
Suntem barbati. Ne plac femeile frumoase. Muncim insa doar pentru una. In week-end iesim la bere cu prietenii. Ne cultivam sarguincios burtica. Poate si chelia. Suntem barbati. Ne mandrim cu asta. Cica vor unii sa faca o zi ca sa ne sarbatoreasca noua barbatia. Foarte frumos ! Lipseste o bere pe masura.
Iata si spotul daca nu ati apucat sa-l vedeti deja.
Remarc ideea de stand-up comedy care e super fancy la noi acum (a inceput sa miste si prin provincie) si de asemenea succesiunea imaginilor foarte bine alese. Imi place ca in plus fata de Bergenbier, cei de la Stejar nu sunt chiar atat de centrati pe ideea de complicitate masculina. E clar ca din public se aud numai voci de barbati dar spotul nu este in intregime misogin. Apare si ideea de cuplu si respectul fata de femeie (imi plac femeile dar muncesc pentru una singura). Totusi se insista mult pe ideea barbatie, mandria de a fi barbat, iesire in weekend cu prietenii, etc. Strategic vorbind mi se pare OK dar judecand dupa pozitionarea anterioara as zice ca se vede schimbarea agentiei (ex Brand&Bears – actual Next). S-a renuntat la ideile traditionaliste (bere de esenta tare, asocierea cu echipa de rugby a Romaniei (reprezentativa frunzei de stejar), etc) si s-a trecut la un mesaj mult mai simplu si mai aproape de consumatorul roman. De asemenea cred ca mesajele anterioare nu i-au ajutat prea mult pentru pozitionarea ca o bere mai alcoolizata. De fapt daca stau bine si ma gandesc acum nici nu se mai precizeaza lucrul acesta pe undeva si cred ca e mai bine ca se deduce din spot. Un barbat puternic are nevoie de o bere pe masura, ce naiba!
Remarc si ironia ascunsa sugerata de folosirea acelui „cica” (cica unii vor sa faca o zi a noastra) si nu stiu daca era cu adevarat necesara pentru ca nu mi se pare ca ajuta la diferentierea fata de Bergenbier. Imi place si aspectul personajului (totusi parca l-am vazut pe tipul asta in multe reclame si m-am cam plictisit de el). Ceea ce remarc si imi place foarte mult este ca la sfarsit nu se foloseste un voice-over ci chiar personajul te invita sa accesezi site-ul sa spui cum este un barbat adevarat si sa castigi (ceea ce-as schimba … in loc de „comentariul tau”, acolo pe site as pune exact sintagma „spune cum este un barbat adevarat!”). Ramane sa vedem cati o sa acceseze site-ul. 🙂
Jamilla a zis
„Suntem barbati.Lipseste o bere pe masura”. lipseste si o femeie pe masura. Sau mai multe ;-)))
Adrian Monoranu a zis
@Jamilla: Normal ca unora le lipseste dar multi nu vor sa accepte ca sunt condusi de femei. 🙂
Ioana Grigoriu a zis
Stejar a avut o replica destul de subtila, la modul ca a creat spotul cu acel catel pitic ce se lupta cu stejarul, iar mai apoi a lansat acest spot, incercand spun eu sa-si aduca si femeile de partea lor “Ne plac femeile frumoase. Muncim insa doar pentru una”.
Am intrat de curiozitate pe site-ul lor si am ramas placut surprinsa pentru ca la sfarsitul acelui quiz care-ti poate aduce un bax de bere fac trimitere pe wikipedia, o tentativa amuzanta.
Carina a zis
Mie imi place spotul Stejar, dar ma intreb daca face intr-adevar un bine brandului sau intareste si mai mult pozitia Bergenbier…
Adrian Monoranu a zis
Rau n-are cum sa faca, asta-i cu siguranta. Eu cred ca cei de la Bergenbier isi cam rod unghiile. Orice ar spune Stejar are numai de castigat din asocierea asta. Si asta cu un minim de efort. 🙂
proro a zis
Daca ar fi sa alizez creativ si strategic (consumator) spotul, pe langa cele spuse de tine as mai mentiona:
Ce-mi place:
1. replica „cica vor unii sa ne sarbatoreasca barbatia” – o expresie cu diferite interpretari, care lasa loc
de comentarii la atacul indirect asupra „zilei barbatilor” prin echivalentul „sarbatoarea barbatiei”. in plus, puncteaza
destul de bine elementul principal pe care mizeaza noua stategie Stejar: „barbatia in adevaratul sens al cuvantului”,
care are putin si din „esenta tare” comunicata anterior si care vrea sa se ia de celebra „complicitate masculina” propusa de Bergenbier
2. imi plac adevarurile marunte despre target spuse in contextul de stand up comedy, eu unul m-am regasit 😛
Ce nu-mi place:
1. „…ok, fac eu cinste..” Daca cititi la fel de repede ca si mine, s-ar putea sa va dati si voi seama de ce nu imi place
ca dupa englezescul „ok” sa urmeze „fac eu” (tot cu accent englezesc :P)
2. nu imi place ideea cu „noul teritoriu masculin” in contextul noii pozitionari, mi-ar fi sunat mai bine „adevaratul teritoriu masculin”,
(daca tot ii luam la misto pe cei de la Bergenbier)
Iar daca ma pui sa il vad din punct de vedere strategic (marketing) atunci as spune ca mi se pare o idee super ok sa te iei de lider tocmai in perioada sa de glorie prin proiectul zilei barbatului (genereaza comentarii, barfa, etc. intr-un final notorietate, dar atentie! nu si determinarea consumului, curiozitatii etc.), problema e ca nu vedeam Stejar ca facand acest lucru. In contextul in care vorbim de un produs cu concentratie mai mare de alcool in segmentul sau, deci diferentiere clara prin produs, in contextul in care ai un naming pe masura care sustine acest lucru, comunici anterior in alte „criterii valorice” produsul, mie unul mi se pare o idee proasta ca Stejar a picat in plasa comunicarii clasice pe segementul berii „grupurile de prieteni”, „barbatii cu glumitze” etc.
Spuneai ca tu deduci din spot ideea ca e o bere mai alcoolizata, sincer, eu nu am dedus nimic in acest sens.
Una peste alta, poate putin mai multa coerenta in transmiterea mesajului ar fi fost de folos. Acum eu unul astept replica de la Leo. Pana acum au jucat singuri „pac-pac”, sa vedem cum se descurca si cu un „adversar”
proro a zis
🙂
am uitat sa pun zambetul de final
Laura Alexandru a zis
Desi un spot controversat, mie una mi se pare foarte oportun. Nu cred sa faca rau brandului Stejar sau sa faca bine Bergenbier. Cred ca scopul este sa starneasca controverse, ceea ce a si reusit :). Spotul cu catelul este pentru Stejar Strog (cu 7% alcool), iar celalalt pentru Stejar Pilsner, cu 5.5% alcool. Daca este o greseala in comunicare, atunci este aceea a diferentierii prea mici intre cele doua sortimente.
sorin a zis
Acum au ocazia, cei de la Bere Stejar, sa profite de pozitia relativ buna pe care o au, cel putin pentru inceput si daca ar organiza si sponsoriza un eveniment macar la fel de rasunator cred ca ar marca ceva puncte.
p.s. nu toti barbatii sunt microbisti, mai raman insa muzica,femeile, masinile, motoarele sau poate ceva scule 😀 de pescuit, unelte de casa, etc, idei sunt, daca sunt alese cu grija pot fi incrediente pentru o petrecere,nu?:))
Adrian Monoranu a zis
@sorin: de altfel, Stejar s-a folosit de asocierea nationalei de rugby a Romaniei (n.r. nationala frunzei de stejar) 🙂
CEZARAELENA a zis
sunt invatatoare si sarbatorim de 2 ani la scoala Ziua tatilor! cu mult inainte de a fi votata aceasta zi de catre BERGENBIER! SUNTEM TARI, NU? DE FAPT, SCOPUL A FOST DE A MAI VEDEA SI CATE UN TATA PE LA SCOALA, CA IN REST, NU PREA SERVESC! oricum, sunt de acord sa va sarbatorim, dragilor, de ce nu? doar sunteti pentru noi „cealalta jumatate!” va astept al noi la scoala, joi, 7 mai, deoarece asa am stabilit programul artistic cu Palatul Copiilor! speram sa fie vreme buna, altfel…s-a zis cu noi! adio meci de fotbal tati de mame/tati de fete, concursurile amuzante care au avut succes in anii precedenti!SCOALA 1 COM BERCENI, JUD. ILFOV
Adrian Monoranu a zis
@CEZARAELENA: Wow, felicitari! Ma bucur ca in scoli se iau astfel de initiative. Ideea de a chema si tatii la scoala mi se pare foarte tare. Cu toate astea asocierea scolii cu berea nu e cea mai potrivita, mai ales in cazul nostru al poporului roman unde exista un prost obicei de a invata copiii cu bautura de mici. Cred se poate gasi o alta asociere foarte buna si puteti obtine si sponsorizari pentru a extinde evenimentului. Personal, fiind asistent la universitate, organizez niste evenimente pentru si cu studenti si gasim sponsori dar in masura in care avem si o iesire in afara scolii. Trebuie sa fie evenimente mai mari ca sa atraga sponsorii. Succes si felicitari din nou!