Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Stejar … li se falfaie?

Scris de Adrian Monoranu pe 10 mai, 2008 15 comentarii

Azi am primit un link cu noul spot Stejar. Vi-l arat si voua cu acest prilej si mai mult decat atat, va incurajez sa va dati cu parerea. Eu sunt un pic bulversat. Au devenit din ce in ce mai agresivi si au aglomerat piata cu prea multe spoturi. Vad un raspuns la viralul cu rotweillerul dar mult mai subtil. Totusi e o mica greseala pe care nu ma pot abtine sa n-o aduc in discutie. Undeva printr-un manual de scoala generala este o mica povestioara cu un stejar si o trestie care sunt surprisi de o furtuna. Stejarul se da mare si tare dar pana la urma tot trestia este cea mai castigata pentru ca e mai flexibila. Sa mai amintesc faptul ca aceasta mica povestioara e pe undeva prin amintirile tuturor celor care au trecut prin scoala generala? Asa ca … strategule de la Next, tocmai ai ridicat mingea la fileu. Sa vedem urmatoarea reactie a strategului de la Leo. 🙂 Sincer … daca as fi fost in locul tau as fi lasat raspunsurile in seama celor de la PR. Probabil ei ar fi tacut si bine ar fi facut. Stejar a avut de castigat de pe urma capitalizarii valorii create de Bergenbier dar acum se cam forteaza nota si in cazurile de acest fel publicul e mai simpatetic cu primul brand care a folosit ideea. Pe termen lung aceasta vrajmasie nu aduce lucruri bune pentru Stejar. Bergenbier are multe atuu-ri. Stejar ar trebui sa se foloseasca de pozitionarea de nisa si sa speculeze cat mai mult acest lucru. Ambitiile astea strategice sunt inutile in acest punct.

More from my site

  • S-a gasit acarul Paun in educatie – intrarea profesorilorS-a gasit acarul Paun in educatie – intrarea profesorilor
  • Bun gasit marketeriBun gasit marketeri
  • Keynes deschide co-lectia de economie de la PublicaKeynes deschide co-lectia de economie de la Publica
  • Gone Girl – un film de Dan Diaconescu.Gone Girl – un film de Dan Diaconescu.
  • Uite teiul, nu-i salcamul – PR dezastruos sau indiferenta?Uite teiul, nu-i salcamul – PR dezastruos sau indiferenta?
  • Unde se pot face cursuri de marketing?Unde se pot face cursuri de marketing?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, strategic planning Etichete: berea stejar, orgolii

Comentarii

  1. ciprian septembember a zis

    10 mai, 2008 la ora 10:52 am

    Da. Pe de o parte, berea Stejar a intrat pe un segment de target pe care nu prea are ce cauta. Sunt o bere de nisa, in nici un caz o bere bauta la „o tabla cu baietii”.
    Pe de alta parte, eu sunt foarte multumit de faptul ca cineva s-a luat de Bergenbier. Daca anul trecut mi s-a parut chiar faina toata ideea de Ziua Barbatului, dar doar ca si gluma, anul acesta, cand au dus-o la stadiul de strans semnaturi de la o gramada de pierde-vara, am ramas cu un gust amar. Si nu de la bere.
    Sunt de parere ca e foarte bine ca li se falfaie, in fata furtunii Bergenbier, pentru ca sunt in asentiment cu mine, fata de toata „ziua barbatului pierde-vara”.

    Răspunde
  2. adi a zis

    10 mai, 2008 la ora 1:37 pm

    Care e nisa pe care se plaseaza berea Stejar? 🙂

    Răspunde
  3. Paula a zis

    10 mai, 2008 la ora 8:21 pm

    Mi se pare ca schimbul asta de replici si-a pierdut finalitatea. Ce face Stejar incepe sa semene mai mult a campanie pentru bloggeri (mai mult, campanie pentru cei care se axeaza pe comunicare sau marketing) decat cu una pentru publicul tinta Stejar. 😀

    Răspunde
  4. Roxx a zis

    10 mai, 2008 la ora 10:44 pm

    Pe mine ma distreaza disputa asta care s-a pornit intre Bergenbier si Stejar. Astept sa vad ce mai urmeaza 😉

    Răspunde
  5. Adrian Monoranu a zis

    11 mai, 2008 la ora 12:10 pm

    @Paula: e clar ca ii intereseaza viralul asta promovat de bloggeri, din moment ce eu primesc spoturile inainte sa se dif la tv si mi se cere parerea. 🙂

    Răspunde
  6. adi a zis

    11 mai, 2008 la ora 4:07 pm

    In incercarea de a lamuri si intrebarea adresata „mai devreme”: nu cred ca Stejar mai este „de esenta tare” pentru ca a devenit Pilsner si pentru ca si-a pierdut din concetratia de alcool (ar fi fost faina o bere blonda de 7 grade). Stejar este „noul teritoriu masculin”, prin slogan pozitionandu-se clar pe segmentul pe care se pozitioneaza Bergenbier.

    Avand in vedere „traditia” brandului gestionat de Leo, ei trebuiau cumva sa atraga tentia si, pentru ca e la moda, au dat drumul la niste spoturi cu iz de viral. As zice ca Bergenbier au picat in plasa si ca le-au dat apa la moara (nu, nu apa de Blaj :D) si ca indiferent daca vor ataca si spotul asta si daca vor matura cu ei pe jos, Stejar tot a obtinut ceva – atentia, chiar si pentru o clipa.

    Mono, care/cand crezi ca va fi urmatorul duel pe fata in publicitatea romaneasca?

    Răspunde
  7. Dumitru a zis

    11 mai, 2008 la ora 9:12 pm

    Mie mi se pare simpatic spotul. Chiar daca nu inteleg prea bine care este publicul caruia i se adreseaza. Vom vedea rezultatele in curand. Sa urmarim vanzarile.

    Răspunde
  8. Adrian Monoranu a zis

    11 mai, 2008 la ora 9:43 pm

    @Adi cand spun nisa nu ma refer neaparat la produs ci la strategia de comunicare, care este evident diferita de ceea ce au mai incercat celelalte marci de bere. cat despre intrebarea pe care mi-ai adresat-o … i don’t have a clue, i guess we’ll just wait and see. 🙂

    Răspunde
  9. Laura Alexandru a zis

    12 mai, 2008 la ora 9:40 am

    Eu cred ca au ajuns sa nu mai vada padurea din cauza…stejarilor. Sunt mult prea interesati sa dea replica si sa faca valuri in randul profesionistilor si au uitat de consumator, care, daca noi suntem confuzati de mesajul transmis, el este cu siguranta bulversat.

    Răspunde
  10. elena a zis

    9 iunie, 2008 la ora 11:07 am

    Eh… e stilul SAB… ATACA. Sunt agresivi in orice fac. Reusesc sa atraga atentia. Totusi am ramas surprinsa de parerea unui bautor fidel Stejar „Trebuia sa-si vada te treaba lor”.(greu de vorbit despre fidelitate in bere dar credeti-ma ca se poate).

    Răspunde
  11. Stresu` a zis

    19 iunie, 2008 la ora 2:19 am

    eh.. cu toate tevatura pe care au facut-o au oferit un subiect interesant pentru studiu de caz despre etica in publicitate..

    Răspunde
  12. Adrian Monoranu a zis

    19 iunie, 2008 la ora 11:17 am

    @Stresu`: Pai ce mai stai pe ganduri? Chiar mi se pare o idee buna, desi eu nu cred ca etica are loc in marketing. 🙂

    Răspunde

Trackbacks

  1. Bautorilor de Stejar li se falfaie | Alexandru Petras spune:
    10 mai, 2008 la 11:21 am

    […] spotul via – monoranu.ro […]

    Răspunde
  2. Bautorilor de Stejar li se falfaie | Alexandru Petras spune:
    10 mai, 2008 la 11:21 am

    […] spotul via – monoranu.ro […]

    Răspunde
  3. Replica Stejar, sau coincidenta | Idei Geniale spune:
    10 mai, 2008 la 5:06 pm

    […] produs ci pe creativitatea spoturilor. Despre cel mai recent spot au inceput sa apara pareri deja, Monoranu aducand in discutie o tema interesanta: povestea cu trestia si stejarul in timpul furtunii. Eu […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d