Azi am primit un link cu noul spot Stejar. Vi-l arat si voua cu acest prilej si mai mult decat atat, va incurajez sa va dati cu parerea. Eu sunt un pic bulversat. Au devenit din ce in ce mai agresivi si au aglomerat piata cu prea multe spoturi. Vad un raspuns la viralul cu rotweillerul dar mult mai subtil. Totusi e o mica greseala pe care nu ma pot abtine sa n-o aduc in discutie. Undeva printr-un manual de scoala generala este o mica povestioara cu un stejar si o trestie care sunt surprisi de o furtuna. Stejarul se da mare si tare dar pana la urma tot trestia este cea mai castigata pentru ca e mai flexibila. Sa mai amintesc faptul ca aceasta mica povestioara e pe undeva prin amintirile tuturor celor care au trecut prin scoala generala? Asa ca … strategule de la Next, tocmai ai ridicat mingea la fileu. Sa vedem urmatoarea reactie a strategului de la Leo. 🙂 Sincer … daca as fi fost in locul tau as fi lasat raspunsurile in seama celor de la PR. Probabil ei ar fi tacut si bine ar fi facut. Stejar a avut de castigat de pe urma capitalizarii valorii create de Bergenbier dar acum se cam forteaza nota si in cazurile de acest fel publicul e mai simpatetic cu primul brand care a folosit ideea. Pe termen lung aceasta vrajmasie nu aduce lucruri bune pentru Stejar. Bergenbier are multe atuu-ri. Stejar ar trebui sa se foloseasca de pozitionarea de nisa si sa speculeze cat mai mult acest lucru. Ambitiile astea strategice sunt inutile in acest punct.
Comentarii
Trackbacks
-
[…] spotul via – monoranu.ro […]
-
[…] spotul via – monoranu.ro […]
-
[…] produs ci pe creativitatea spoturilor. Despre cel mai recent spot au inceput sa apara pareri deja, Monoranu aducand in discutie o tema interesanta: povestea cu trestia si stejarul in timpul furtunii. Eu […]
ciprian septembember a zis
Da. Pe de o parte, berea Stejar a intrat pe un segment de target pe care nu prea are ce cauta. Sunt o bere de nisa, in nici un caz o bere bauta la „o tabla cu baietii”.
Pe de alta parte, eu sunt foarte multumit de faptul ca cineva s-a luat de Bergenbier. Daca anul trecut mi s-a parut chiar faina toata ideea de Ziua Barbatului, dar doar ca si gluma, anul acesta, cand au dus-o la stadiul de strans semnaturi de la o gramada de pierde-vara, am ramas cu un gust amar. Si nu de la bere.
Sunt de parere ca e foarte bine ca li se falfaie, in fata furtunii Bergenbier, pentru ca sunt in asentiment cu mine, fata de toata „ziua barbatului pierde-vara”.
adi a zis
Care e nisa pe care se plaseaza berea Stejar? 🙂
Paula a zis
Mi se pare ca schimbul asta de replici si-a pierdut finalitatea. Ce face Stejar incepe sa semene mai mult a campanie pentru bloggeri (mai mult, campanie pentru cei care se axeaza pe comunicare sau marketing) decat cu una pentru publicul tinta Stejar. 😀
Roxx a zis
Pe mine ma distreaza disputa asta care s-a pornit intre Bergenbier si Stejar. Astept sa vad ce mai urmeaza 😉
Adrian Monoranu a zis
@Paula: e clar ca ii intereseaza viralul asta promovat de bloggeri, din moment ce eu primesc spoturile inainte sa se dif la tv si mi se cere parerea. 🙂
adi a zis
In incercarea de a lamuri si intrebarea adresata „mai devreme”: nu cred ca Stejar mai este „de esenta tare” pentru ca a devenit Pilsner si pentru ca si-a pierdut din concetratia de alcool (ar fi fost faina o bere blonda de 7 grade). Stejar este „noul teritoriu masculin”, prin slogan pozitionandu-se clar pe segmentul pe care se pozitioneaza Bergenbier.
Avand in vedere „traditia” brandului gestionat de Leo, ei trebuiau cumva sa atraga tentia si, pentru ca e la moda, au dat drumul la niste spoturi cu iz de viral. As zice ca Bergenbier au picat in plasa si ca le-au dat apa la moara (nu, nu apa de Blaj :D) si ca indiferent daca vor ataca si spotul asta si daca vor matura cu ei pe jos, Stejar tot a obtinut ceva – atentia, chiar si pentru o clipa.
Mono, care/cand crezi ca va fi urmatorul duel pe fata in publicitatea romaneasca?
Dumitru a zis
Mie mi se pare simpatic spotul. Chiar daca nu inteleg prea bine care este publicul caruia i se adreseaza. Vom vedea rezultatele in curand. Sa urmarim vanzarile.
Adrian Monoranu a zis
@Adi cand spun nisa nu ma refer neaparat la produs ci la strategia de comunicare, care este evident diferita de ceea ce au mai incercat celelalte marci de bere. cat despre intrebarea pe care mi-ai adresat-o … i don’t have a clue, i guess we’ll just wait and see. 🙂
Laura Alexandru a zis
Eu cred ca au ajuns sa nu mai vada padurea din cauza…stejarilor. Sunt mult prea interesati sa dea replica si sa faca valuri in randul profesionistilor si au uitat de consumator, care, daca noi suntem confuzati de mesajul transmis, el este cu siguranta bulversat.
elena a zis
Eh… e stilul SAB… ATACA. Sunt agresivi in orice fac. Reusesc sa atraga atentia. Totusi am ramas surprinsa de parerea unui bautor fidel Stejar „Trebuia sa-si vada te treaba lor”.(greu de vorbit despre fidelitate in bere dar credeti-ma ca se poate).
Stresu` a zis
eh.. cu toate tevatura pe care au facut-o au oferit un subiect interesant pentru studiu de caz despre etica in publicitate..
Adrian Monoranu a zis
@Stresu`: Pai ce mai stai pe ganduri? Chiar mi se pare o idee buna, desi eu nu cred ca etica are loc in marketing. 🙂