Nu mai stiu cine mi-a trimis linkul catre acest spot dar mi-am zis ca merita impartit cu voi. De multisor n-am mai vazut un spot care sa loveasca atat de direct in concurenta. Ceea ce ma surprinde este faptul ca e un spot facut pentru piata europeana si cred ca stim cu totii cat de stricta este legislatia in UE in ceea ce priveste reclama comparativa. Robotul dansator nu este insa reprezentat de un Citroen C4 ca in spotul original, ci de un Ford Focus. Trimiterea este cat se poate de directa si cred ca puteau sa puna orice masina in rolul brakedancerului. Sloganul mi se pare unul absolut genial prin simplitate si concizie. Mesajul transmis te face sa te trezesti din vis si sa-ti aduci aminte ca inca traiesti intr-un secol in care personalitatea masinilor este creata de om.
Am ales sa scriu acest post pentru ca de curand am avut si noi o situatie in care doua branduri s-au contrat reciproc. Pana la urma cred ca niciunul nu a avut de castigat ci mai degraba de pierdut din acest razboi prostesc, drept dovada faptul ca s-au si linistit. Sunt curios daca Citroen a reactionat sau va reactiona in vreun fel dupa difuzarea acestui spot. Personal nu prea cred ca se vor lua la tranta pentru ca orgoliile publicitarilor straini sunt mai controlate. Pe piata autohtona cred ca agentiile ar fi gasit o modalitate de a pune robotii intr-un ring. GET REAL!
Mihai a zis
pot sa spun: genial? GET REAL face totul!
Ioana Grigoriu a zis
Mult prea tare! Sunt de parere ca Citroen este o marca ce incepe sa devina din ce in ce mai respectata din moment de ce este parodiata. Oricum pentru o lume in care nu totul a fost industrializat si inca isi mai pune amprenta factorul uman mesajul este unul foarte bine pus la punct.
Nu stiu daca a observat cineva ca sigla e pusa mai jos la noul model!?!
Pentru cei ce nu stiu reclama parodiata: http://www.youtube.com/watch?v=IL5c2DUnYno
Bogdan Alupoaie a zis
din caute stiu eu este ilegala chestia asta la noi in Europa dar si in SUA, doar in Asia este permisa. In Asia stiam ca se fac la greu reclame de acest gen intre BMW si Mercedes sau intre BMW si Audi si asa mai departe.
Ca spot este super tare, cel putin finalul GET REAL ! Si sincer … Aveo Chevrolet nu stiu daca este in masura sa faca un asemenea spot impotriva Citroen/Ford, avand in vedere ca Aveo este un model LOW COST vandut mai mult in Europa de Est.
Suna cam aiurea: ” modelul low cost, Aveo, ataca Citroen si Ford.
Probabil prin acest spot Chevrolet vrea sa arate ca modelul Aveo a ajuns la maturitate.
Adrian Monoranu a zis
@Bogdan Alupoaie Incet, incet incepi sa commentezi coerent si calitativ. E adevarat ca Aveo e un brand low si ca Citroen e unul pozitionat un pic mai sus si repezindu-ne am putea spune ca Citroen n-ar trebui sa-si faca griji, dar Aveo a mai crescut in dimensiuni si modelul nou poate fi o alternativa mai accesibila pentru un C4. Asemanarea dintre cele doua nu mai este data doar de consumul exagerat. :))
Bogdan Alupoaie a zis
sa o luam altfel Mono, ce ai alege tu dintre (chevrolet) AVEO si (citroen)C4 si ia in calcul urmatoarele chestii: design, tehnologie, sportivitate dar si eleganta, cat despre consum acesta este relativ mai la toate. o motorizare de 1.4 benzina va consuma la fel ca una de 1.6, 1.8 si 2.0 in cazul in care motorul este aspirat ( adica fara turbina ), diferentele de consum fiind mici. Masina mea are motor pe benzina 2.4 si consuma cat fosta masina care avea motor de 1.4 (consumul mediu in oras 10L – 11L), asta legat de consum, ca un fel de offtopic al subiectului discutat.
Deci Mono mai bine ai pune un chestionar: Ce preferati? Chevrolet Aveo sau Citroen C4
Adrian Monoranu a zis
@Bogdan Alupoaie Nu e vorba de ce as alege eu. Inca nu te-ai prins ca nu toata lumea gandeste ca tine. Multi au cu totul alte procese decizionale si iau in calcul alti factori atunci cand aleg masini, branduri, or whatever. C4 e un model vechi care s-a ieftinit. Aveo e un model nou care e mai scump, prin urmare sunt apropiate ca pret. Tu ti-ai lua o masina noua sau o masina care a aparut in urma cu 4-5 ani si la care urmeaza sa apara imediat urmatorul model? Eu unul cunosc multe persoane care gandesc si asa. Piata e foarte variata!
Laura Alexandru a zis
🙂 desi dificil uneori, un om de marketing nu ar trebui sa se ia niciodaca ca si etalon pe el insusi (nici macar atunci cand este vorba despre masini iar omul de marketing este barbat :P). In ceea ce priveste spotul, mie imi place mult atentia la detalii: hainele diferite ale personajelor, mimica si gestica. Este foarte coerent ca si mesaj.
Bogdan Alupoaie a zis
bine ca pentru Ford nu au folosit un EMO KID, daca la Aveo nenea Gicu’ soferu este la costum.
@Laura Alexandru ai dreptate dar e cam aiurea sa vezi ca o femeie este omul d emarketing pentru promovarea unei masini sport :P, e ca si cum un barbat este omul de marketing la chestii feminine.
Adrian Monoranu a zis
@Bogdan Alupoaie Dude, tocmai cand nu esti consumator atunci poti fi mai obiectiv si sa privesti totul cu un ochi mai critic. Poti sa vezi mai usor greselile si sa nu te lasi coplesit de sentimente.
Mihai a zis
@Mono
Lasa-l Mono,el e un tip mai sentimental 🙂
Dar revenind la discutia citroen vs aveo.E la alegerea fiecaruia si in plus sunt multi factori ce influenteaza acest fapt.Sa privim de exemplu din perspectiva femeie-barbat(fara sa generalizez sau sa aduc ofense).Un barbat in general isi doreste o masina puternica, multi CP+optiuni pe care el stie ca le foloseste.O femeie in general priveste mai mult aspectul masinii(nu ca un barbat nu ar face-o),isi doreste sa fie usor de condus,etc etc.Problema e destul de complexa daca o privim din punctul de vedere al comportamentului consumatorului.
Iar reclama in sine este bine facuta,este foarte simpla,iar lucrurile importante sunt usor de dedus.
Adrian a zis
dragut. sloganul e bun, personajele in favoarea chevrolet, ce mi se pare genial e metoda in care sugereaza ca citroen-ul e o masina care te lasa la greu (nu mai ajunge omul acasa pana noaptea) si care se strica repede(sar piese din robot peste tot) nu neaparat ca asa ar fi dar nah.. e contra reclama