Deunazi am dat peste un clip care mi s-a parut extrem de sec. Apoi am mai gasit unul. La fel de sec. M-am mai uitat odata la ele si parca au inceput sa ma prinda. Si uite asa m-am hotarat sa scriu despre ele. E vorba de spoturile celor de la Business Standard. Nu stiam prea multe despre revista asa ca am cautat ceva informatii si am gasit un advertorial pe aici. Cu toata ca nu e vorba de un sequel, se vede o diferenta mare intre cele doua. Primul, „Maternitatea” mi se pare mult mai bun decat cel de-al doilea „Motul”. Mi se pare ca mesajul e mai de impact. Nasterea e mult mai sugestiva decat aniversarea de 1 an. N-am facut research pentru ca acum n-am timp de asta dar cred ca puteau sa foloseasca spoturile mai cu cap. Primul la lansare si al doilea la aniversarea de 1 an a revistei (daca e chiar asa atunci sa-mi spuna si mie careva sa nu vb aiurea).
Ceea ce mi-a atras atentia este tipul de clip de buget redus. Am aruncat o privire pe la baietii si fetele de la IQAds sa vad cine e in spatele lui si am gasit agentia Addict despre care chiar nu stiu mare lucru (nici website nu am gasit). Sa nu intelegeti ca un clip low budget nu poate fi bun. Ba tocmai de asta am si deschis subiectul. Clipurile desi cam seci mi se par extrem de bine asezate. Am insa o problema cu al doilea clip pentru ca strategic vorbind, mi se pare ca a fost lansat prea devreme. Desi unii ar putea sa spuna ca strategia de comunicare e prea evidenta si nu pune deloc mintea receptorului la lucru, eu cred ca in cazul lansarii KISS este cel mai bun principiu pe care poti sa-l adopti. Citind in articolul din Cotidianul despre targetul pe care il vizeaza revista pot sa gasesc o legatura si cu al doilea spot desi asa cum am spus probabil ar fi fost mult mai de impact daca il foloseau ca spot aniversar. Am vazut tot in articol ca spoturile sunt completate si de o serie de printuri si intradevar parca parca se leaga ceva in strategie. Ironia face ca mesajul celor de la BusinessStandard sa se regaseasca si in alegerea agentiei. 🙂
In final va las cu clipurile (in caz ca nu le-ati vazut) si cu o cugetare: „ieftin si bun” e un cliseu care uneori chiar functioneaza.
Foarte interesante spoturile, chiar nu stiam de existenta acestei publicatii. M-am uitat sa aflu mai multe despre ea si se pare ca cel de-al doilea spot incununeaza o noua campanie de imagine „Nascuti pentru afaceri” sustinand totodata si ideea ca publicatia este prezenta in peisajul romanesc din mai anul trecut, deci se pare ca sarbatoresc si un an de existenta.
Merci Ioana.
Business Standard a aparut pe 18 mai 2007, deci da, se poate spune ca spotul cu taierea motului e justificat, desi nu a fost folosit la potentialul maxim. Ca info, publicatia se vrea competitorul numarul unu al Ziarului Financiar, desi nu cred ca este la fel de buna calitativ. Parerea mea! (si a altor oameni de afaceri cu care am vb). Nu stiu detalii despre distributia nationala a celor doua, dar in Bucuresti sunt destul de cunoscute.
@Danii: Merci de info Danii. Ma bucur ca cititorii mei ma ajuta cu research-ul. 🙂
„felicitari aveţi un director de marketing de trei cincisute”, lei sau euro?
🙂
Metafora nasterii o folosesti la lansare/ relansare, ori nu e cazul aici.
Am descoperit ca au si o oferta promotionala. Daca completeazi formularul sau trimiti prin SMS cuvântul STANDARD la un anumit numar esti abonat gratuit timp de o luna la Business Standard.
@Ioana Grigoriu:
Uite asa, datorita mie, BusinessStandard castiga un abonat. 🙂
hmm… mi se pare destul de ciudat sa nu fi auzit voi despre revista pana acum.
vine si viralul adica ma rog spotul pentru internet care cu putin noroc poate deveni viral. am sa ti-l dau cum se face editul. a bien tot. addict e o agentie noua. dar oamenii care o compun sunt vechi in advertising. noroc.
@bogdan muresanu: Merci. Ma bucur ca parerile mele conteaza pentru cei din advertising. Astept clipul. O sa ajut la „viralizarea” lui. 🙂
Foarte tare analiza de marketing:) Zic oamenii clar in spot ZIAR si ii tot dai cu revista in sus, revista in jos. Nu faci diferenta intre ziar si revista? Com’on!
@Alex Popa: ziar daca insisti asa mult. 🙂 happy?
E vorba de credibilitatea ta, nu de fericirea mea. E ca si cum ai face analiza unui detergent (sa zicem, Bonux) si ai scrie in text samponul Bonux in sus, samponul Bonux in jos….
@Alex Popa: Nu cred ca analogia ziar-revista e catusi de putin acelasi lucru cu analogia detergent-sampon. As putea sa continui si eu pe tema asta si sa spun ca in exemplul tau utilizarile in sine ale produselor sunt total diferite si de cele mai multe ori cu efecte diferite. Dar nu asta este scopul commentului. Merci de atentionare, merci de grija pentru credibilitatea mea, intr-o zi am sa modific textul postului. Te mai astept cu comenturi!