Acum cativa ani cand Renault a inceput sa-si construiasca strategia de comunicare pe ideea de siguranta am zis ca va fi un esec. Toata lumea stia ca Volvo este „proprietarul de drept” al ideii de siguranta auto si ma gandeam atunci, novice fiind in ale marketingului, ca Renault o sa inregistreze un esec. Doar ca … m-am inselat. Renault a adus siguranta intr-o alta dimensiune. N-a mai prezentat sigurantaprin masini mari si cu un aspect solid, cu tabla groasa si bare de protectie rigide ci a a aratat prin cifre ca siguranta este data mai mult de protejarea interiorului prin dezmembrarea exteriorului in caz de impact. Astfel au aparut aripile de plastic, barele elastice, sistemele de a impiedica motorul sa intre in cockpit, etc.
Mai mult, Renault s-a folosit in strategia de comunicare si de o organizatie foarte putin promovata pana atunci. E vorba de EuroNCAP. Multi au crezut ca e chiar a celor de la Renault, pentru ca nu fusese prea mult mediatizata. Ei bine, cele 5 stele de la testele mai sus mentionate s-au dovedit a fi o sursa de insight foarte prolifica. In plus, stelele au devenit adevarate scopuri de atins pentru ceilalti competitori din industria auto si de asemenea concepte de promovare in destule spoturi si campanii. Acum, Renault ajutat de Publicis, duce siguranta pe emotional folosindu-se de copii. Daca atunci cand am vazut spotul CSR (sustinut de Dacia, cred) cu fetita care sarea prin parbriz m-am ingretosat, ei bine acum cand vad acest spot privesc lucrurile dintr-o alta perspectiva. Copilul are nevoie de protectie mai mult decat oricine si cred ca agentia a surprins foarte bine aceasta idee asociind-o cu siguranta oferita de Renault ca si avantaj concurential. Fondul sonor este unul indeajuns de catchy si reminding iar actingul copiilor este f bun. Oferta promotionala de la sfarsit aproape ca nici nu mai conteaza. 🙂
Paula a zis
Da..nu se compara cu spotul cand copilul zboara prin parbriz. Cu toate ca si reflexul meu de novice imi dicteaza ca nu ar trebui sa mearga e si asta o strategie. 🙂 Abordarea aceluiasi atribut, dar din alta perspectiva.
razvan suiu a zis
Spotul e ok si e bine gandit..insa nu stiu sincer cam cat o sa valoreze in balanta pt cumparatorul efectiv avand in vedere imaginea masinilor Renault, cel putin pentru Romania
trendarica a zis
din cate stiu eu, masinile renault ofera mult mai multa siguranta decat masinile volvo. volvo=siguranta e doar o chestiune de imagine, care nu stiu cat are legatura cu realitatea. v-as recomnda si urmaterul filmulet: http://www.youtube.com/watch?v=86M_fV-1yKY
gus a zis
da, interesanta abordare in priviinta sigurantei. un coleg de servici si-a accidentat „putin” renault-ul lui si deja nu iti mai dadeai seama ce masina e. spun „putin” pentru ca aproape ca nu s-a simtit accidentul in masina, airbagurile nu s-au deschis (lucru bun pentru ca impactul nu a fost prea puternic) in schimb fata era complet distrusa. interesant probabil aici este impactul asupra companiilor de asigurari…
Adrian Monoranu a zis
@gus: Nu cred ca cei de la Renault s-au gandit si la societatile de asigurare dar acestia din urma nu prea au motive de ce sa fie fericiti. 🙂