Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Renault duce siguranta pe emotional

Scris de Adrian Monoranu pe 9 iunie, 2008 5 comentarii

Acum cativa ani cand Renault a inceput sa-si construiasca strategia de comunicare pe ideea de siguranta am zis ca va fi un esec. Toata lumea stia ca Volvo este „proprietarul de drept” al ideii de siguranta auto si ma gandeam atunci, novice fiind in ale marketingului, ca Renault o sa inregistreze un esec. Doar ca … m-am inselat. Renault a adus siguranta intr-o alta dimensiune. N-a mai prezentat sigurantaprin masini mari si cu un aspect solid, cu tabla groasa si bare de protectie rigide ci a a aratat prin cifre ca siguranta este data mai mult de protejarea interiorului prin dezmembrarea exteriorului in caz de impact. Astfel au aparut aripile de plastic, barele elastice, sistemele de a impiedica motorul sa intre in cockpit, etc.

Mai mult, Renault s-a folosit in strategia de comunicare si de o organizatie foarte putin promovata pana atunci. E vorba de EuroNCAP. Multi au crezut ca e chiar a celor de la Renault, pentru ca nu fusese prea mult mediatizata. Ei bine, cele 5 stele de la testele mai sus mentionate s-au dovedit a fi o sursa de insight foarte prolifica. In plus, stelele au devenit adevarate scopuri de atins pentru ceilalti competitori din industria auto si de asemenea concepte de promovare in destule spoturi si campanii. Acum, Renault ajutat de Publicis, duce siguranta pe emotional folosindu-se de copii. Daca atunci cand am vazut spotul CSR (sustinut de Dacia, cred) cu fetita care sarea prin parbriz m-am ingretosat, ei bine acum cand vad acest spot privesc lucrurile dintr-o alta perspectiva. Copilul are nevoie de protectie mai mult decat oricine si cred ca agentia a surprins foarte bine aceasta idee asociind-o cu siguranta oferita de Renault ca si avantaj concurential. Fondul sonor este unul indeajuns de catchy si reminding iar actingul copiilor este f bun. Oferta promotionala de la sfarsit aproape ca nici nu mai conteaza. 🙂

More from my site

  • Am testat Renault Talisman si noul Renault Megane.Am testat Renault Talisman si noul Renault Megane.
  • Dacia Logan is in fact a worldwide succes.Dacia Logan is in fact a worldwide succes.
  • Cat de mobil trebuie sa fie un laptop?Cat de mobil trebuie sa fie un laptop?
  • Facebook si Hi5 duc tara de rapa?Facebook si Hi5 duc tara de rapa?
  • Ziua barbatului se vrea legalizataZiua barbatului se vrea legalizata
  • In cautare de cadouri – categoria LCDIn cautare de cadouri – categoria LCD
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, Cei Patru Pe, insight, Sonor, strategic planning Etichete: euroNCAP, renault

Comentarii

  1. Paula a zis

    9 iunie, 2008 la ora 8:26 pm

    Da..nu se compara cu spotul cand copilul zboara prin parbriz. Cu toate ca si reflexul meu de novice imi dicteaza ca nu ar trebui sa mearga e si asta o strategie. 🙂 Abordarea aceluiasi atribut, dar din alta perspectiva.

    Răspunde
  2. razvan suiu a zis

    10 iunie, 2008 la ora 1:40 pm

    Spotul e ok si e bine gandit..insa nu stiu sincer cam cat o sa valoreze in balanta pt cumparatorul efectiv avand in vedere imaginea masinilor Renault, cel putin pentru Romania

    Răspunde
  3. trendarica a zis

    12 iunie, 2008 la ora 2:25 am

    din cate stiu eu, masinile renault ofera mult mai multa siguranta decat masinile volvo. volvo=siguranta e doar o chestiune de imagine, care nu stiu cat are legatura cu realitatea. v-as recomnda si urmaterul filmulet: http://www.youtube.com/watch?v=86M_fV-1yKY

    Răspunde
  4. gus a zis

    23 iunie, 2008 la ora 3:06 am

    da, interesanta abordare in priviinta sigurantei. un coleg de servici si-a accidentat „putin” renault-ul lui si deja nu iti mai dadeai seama ce masina e. spun „putin” pentru ca aproape ca nu s-a simtit accidentul in masina, airbagurile nu s-au deschis (lucru bun pentru ca impactul nu a fost prea puternic) in schimb fata era complet distrusa. interesant probabil aici este impactul asupra companiilor de asigurari…

    Răspunde
  5. Adrian Monoranu a zis

    23 iunie, 2008 la ora 8:24 am

    @gus: Nu cred ca cei de la Renault s-au gandit si la societatile de asigurare dar acestia din urma nu prea au motive de ce sa fie fericiti. 🙂

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Masoara-ti puterile cu Ion Oncescu.
  • Second Life the newest playground for major brands
  • Hai sa ne batem joc de noi!
  • Azi merg la The Dark Knight Rises in avanpremiera la IMAX.
  • Learn to crop!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d