Chiar ma intrebam cand o sa vina Unirea cu ceva nou. Mai ales ca a aparut un concurent destul de serios pe segmentul lor si culmea cu niste spoturi asemanatoare, Cava d’Oro. Uite ca Unirea nu se lasa mai prejos si vine cu 2 spoturi noi noute si cel putin la fel de bune ca cele de pana acum. Acum Dorel nu mai lucreaza pe un santier oarecare ci s-a mutat pe un sit arheologic. Probabil ca santierul clasic de Bucuresti isi cam pierduse potentialul.
Spoturile sunt, asa cum nimeni probabil nu se astepta, football related. Da prieteni, fotbalul ii place si lui Dorel. Totusi cei de la Next sunt indeajuns de buni incat sa nu faca o legatura directa cu Campionatul European. Asa cum Sprite se leaga de fotbal dar cu ironie, iata ca si Unirea aduce in prim plan ideea fotbalului dar cu un iz de romanism. Amicul meu Ursu, un tip cu un simt al umorului extraordinar si care cred ca ar avea un succes maxim daca ar avea blog, mi-a atras atentia asupra replicilor din spot. E vorba despre expresiile tipice din timpul jocului de tenis cu piciorul. Expresiile populare pe care cu totii le-am folosit atunci cand bateam mingea in fata blocului. „Si, m-ai vazut, lasi, e a mea, da si du-te”, etc sunt atat de cunoscute si atat de uzitate in cat unii ar spune ca sunt de-acum banale. Banale? Da, daca le auzi in fata blocului dar daca le auzi intr-un spot sunt geniale. Sunt expresii care sunt tipice consumatorului din publicul tinta. Spun asta pentru ca din gasca aceea mare din fata blocului cam 40-50% sunt acum in continuare pe acolo si inca mai bat mingea din cand in cand. Ei bine, ei sunt in targetul bauturii cu pricina si pentru ei spotul inseamna o identificare cu personajele si o intelegere a brand-promise-ului, ceea ce nu-i putin.
Cava d’Oro si-a ales in spoturi personaje din mediul rural si isi axeaza mesajul pe ideea de schimbare. Unirea ramane pe traditionalism si pe promovarea valorilor unei clase sociale inghesuite in cartierele muncitoresti ale tuturor oraselor din Romania. Diferenta nu se face prin antiteza urban/rural ci prin schimbare vs conservatorism. Cava d’Oro incearca sa se diferentieze insa Unirea continua cu succes sa speculeze preocuparea pentru paharel a taranului agricultor transformat in orasean muncitor in era comunista. Targetul e prin urmare cam acelasi, urmeaza sa vedem cum si daca mesajele celor doua branduri vor evolua. Pana atunci va las cu spotul.
Spotul al doilea, cel cu soacra nu mi se pare extraordinar si de aceea nici nu l-am pus aici. Il puteti urmari insa pe IQAds.
L3ST a zis
Dorel e imaginea muncitorului roman, exista cate un pic de Dorel in fiecare. Imi place mai mult asta de la Unirea, chiar daca nu sunt consumator.
Ioana Grigoriu a zis
Atat Unirea cat si Cava d’Oro au reusit sa se remarce prin replicile prezentate in spoturile lor. Expresia „Niste tarani!” o aud din ce in ce mai des, folosita in diferite contexte…iar cea cu „Probleme ma?”, a fost pur si simplu savuroasa 🙂
In al doilea spot, Dorel s-a cam fript, deja are o repulsie fata de minge…
Unirea are o anumita continuitate in transmiterea mesajului, astept de la Cava d’Oro urmatoarele spoturi (primul fiind scos 🙁 )
Ionut Calugaru a zis
Nu poti targeta cu fotbal un public care deobicei bea tarie. Se stie ca iubitorii fotbalului fac casa buna cu berea si mai putin cu taria. Probabil de asta nici nu au insistat pe Euro sau alte elemente ce ar duce cu gandul la campionat.
Analiza ta e buna si imi place 😉
Cheers
Adrian Monoranu a zis
@Ionut Calugaru: De obicei nu ma intrec in complimente cu cititorii cum fac altii dar de data asta pot sa spun ca si comentul tau imi place, asa ca te mai astept. 🙂