Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Unirea – Doreleeee, ti-a venit pe spit ma?

Scris de Adrian Monoranu pe 14 iunie, 2008 5 comentarii

Chiar ma intrebam cand o sa vina Unirea cu ceva nou. Mai ales ca a aparut un concurent destul de serios pe segmentul lor si culmea cu niste spoturi asemanatoare, Cava d’Oro. Uite ca Unirea nu se lasa mai prejos si vine cu 2 spoturi noi noute si cel putin la fel de bune ca cele de pana acum. Acum Dorel nu mai lucreaza pe un santier oarecare ci s-a mutat pe un sit arheologic. Probabil ca santierul clasic de Bucuresti isi cam pierduse potentialul.

Spoturile sunt, asa cum nimeni probabil nu se astepta, football related. Da prieteni, fotbalul ii place si lui Dorel. Totusi cei de la Next sunt indeajuns de buni incat sa nu faca o legatura directa cu Campionatul European. Asa cum Sprite se leaga de fotbal dar cu ironie, iata ca si Unirea aduce in prim plan ideea fotbalului dar cu un iz de romanism. Amicul meu Ursu, un tip cu un simt al umorului extraordinar si care cred ca ar avea un succes maxim daca ar avea blog, mi-a atras atentia asupra replicilor din spot. E vorba despre expresiile tipice din timpul jocului de tenis cu piciorul. Expresiile populare pe care cu totii le-am folosit atunci cand bateam mingea in fata blocului. „Si, m-ai vazut, lasi, e a mea, da si du-te”, etc sunt atat de cunoscute si atat de uzitate in cat unii ar spune ca sunt de-acum banale. Banale? Da, daca le auzi in fata blocului dar daca le auzi intr-un spot sunt geniale. Sunt expresii care sunt tipice consumatorului din publicul tinta. Spun asta pentru ca din gasca aceea mare din fata blocului cam 40-50% sunt acum in continuare pe acolo si inca mai bat mingea din cand in cand. Ei bine, ei sunt in targetul bauturii cu pricina si pentru ei spotul inseamna o identificare cu personajele si o intelegere a brand-promise-ului, ceea ce nu-i putin.

Cava d’Oro si-a ales in spoturi personaje din mediul rural si isi axeaza mesajul pe ideea de schimbare. Unirea ramane pe traditionalism si pe promovarea valorilor unei clase sociale inghesuite in cartierele muncitoresti ale tuturor oraselor din Romania. Diferenta nu se face prin antiteza urban/rural ci prin schimbare vs conservatorism. Cava d’Oro incearca sa se diferentieze insa Unirea continua cu succes sa speculeze preocuparea pentru paharel a taranului agricultor transformat in orasean muncitor in era comunista. Targetul e prin urmare cam acelasi, urmeaza sa vedem cum si daca mesajele celor doua branduri vor evolua. Pana atunci va las cu spotul.

Spotul al doilea, cel cu soacra nu mi se pare extraordinar si de aceea nici nu l-am pus aici. Il puteti urmari insa pe IQAds.

More from my site

  • Kamarad – alt trascau de buget!Kamarad – alt trascau de buget!
  • Magister Dixit e o boala grea!Magister Dixit e o boala grea!
  • 14 ani de cand lumea s-a schimbat.14 ani de cand lumea s-a schimbat.
  • Adio Mercador, de azi avem OLX.Adio Mercador, de azi avem OLX.
  • Al treilea buletin.Al treilea buletin.
  • Da, am schimbat in sfarsit tema blogului.Da, am schimbat in sfarsit tema blogului.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, consumer psychology, insight, Pozitionare, strategic planning Etichete: cava d'oro, conservatorism, schimbare, strategic planning, unirea

Comentarii

  1. L3ST a zis

    14 iunie, 2008 la ora 10:32 am

    Dorel e imaginea muncitorului roman, exista cate un pic de Dorel in fiecare. Imi place mai mult asta de la Unirea, chiar daca nu sunt consumator.

    Răspunde
  2. Ioana Grigoriu a zis

    14 iunie, 2008 la ora 11:49 am

    Atat Unirea cat si Cava d’Oro au reusit sa se remarce prin replicile prezentate in spoturile lor. Expresia „Niste tarani!” o aud din ce in ce mai des, folosita in diferite contexte…iar cea cu „Probleme ma?”, a fost pur si simplu savuroasa 🙂
    In al doilea spot, Dorel s-a cam fript, deja are o repulsie fata de minge…
    Unirea are o anumita continuitate in transmiterea mesajului, astept de la Cava d’Oro urmatoarele spoturi (primul fiind scos 🙁 )

    Răspunde
  3. Ionut Calugaru a zis

    17 iunie, 2008 la ora 12:57 pm

    Nu poti targeta cu fotbal un public care deobicei bea tarie. Se stie ca iubitorii fotbalului fac casa buna cu berea si mai putin cu taria. Probabil de asta nici nu au insistat pe Euro sau alte elemente ce ar duce cu gandul la campionat.

    Analiza ta e buna si imi place 😉

    Cheers

    Răspunde
  4. Adrian Monoranu a zis

    17 iunie, 2008 la ora 1:42 pm

    @Ionut Calugaru: De obicei nu ma intrec in complimente cu cititorii cum fac altii dar de data asta pot sa spun ca si comentul tau imi place, asa ca te mai astept. 🙂

    Răspunde

Trackbacks

  1. Unirea - un trascau ieftin bun la vreme de criza spune:
    7 noiembrie, 2013 la 8:31 pm

    […] Si de obicei bea bine. Si cum Unirea a fost mereu alaturi de muncitorul roman (chiar si in timpul campionatului european de fotbal) de ce sa nu fie si acum la vreme de criza cand acestuia ii crapa maseaua cel mai tare. Eu unul […]

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Masoara-ti puterile cu Ion Oncescu.
  • Second Life the newest playground for major brands
  • Hai sa ne batem joc de noi!
  • Azi merg la The Dark Knight Rises in avanpremiera la IMAX.
  • Learn to crop!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d