Zilele astea nu prea am scris. Cred ca vremea asta inabusitoare e de vina. Prefer sa stau prin parcuri si pe la terase. Ce-i drept e net si acolo dar mi-a fost lene sa card hardughia asta de laptop cu ecran de 17″ si 3,5 kg dupa mine. In curand sper sa fiu posesorul unui iphone 3g si voi profita din plin de mobilitate si de wifi. Mai mult am sa incerc, in limita fondurilor, sa-mi cumpar si un eee-pc 901 de la Asus pentru ca imi place foarte mult jucarica asta. Sa vedem cu ce pret o sa iasa pe piata. Deocamdata o luna va fi vandut doar de Orange impreuna cu un card 3g broadband insa nu ma fascineaza asa mult. Am deja card-ul de la Vodafone si nu pot sa spun ca m-a dat pe spate. Si cum hot-spot-urile se inmultesc in curand o sa avem net peste tot.
In fine, azi m-am decis sa va scriu din nou despre coerenta. Am gasit un spot al celor de la Propaganda realizat pentru Napolact. Probabil va mai amintiti spotul cu pustiul care isi cumpara o inghetata pe vremea lui nea Nicu si apoi cade cu bicicleta in tufis si inventeaza inghetata pe bat fara sa vrea. In caz ca nu-l stiti il puteti vedea aici. Ei bine acest spot dupa cum se poate vedea e facut de Ogilvy. Mesajul e cat se poate de simplu, bazat de emotia creata de nostalgie. Totul e transpus in copilaria personajului si sincer pe mine m-a cam prins. Nu stiu cat de mult rezoneaza pentru adolescenti de ex. Totusi cred ca daca si-asa e un trend sa tot folosim perioada comunista in spoturi, vom ajunge sa-i determinam pe tineri (cei care nu au mai prins cu adevarat perioada ante-decembrista) sa creada ca era o perioada extraordinara si cine stie poate vor privi inapoi cu admiratie. Nu e neaparat un lucru rau dar sincer eu care am prins perioada aceea va spun ca nici bine nu era. Acum Napolact revine cu un spot pentru iaurt dar care e construit pe acelasi concept creativ. Aventura copilului care isi aminteste cum facea alaturi de bunici dulceata de nuci este adusa in prim plan atunci cand vine vorba de alegerea iaurtului. Gustul de demult pare a fi plin de potential persuasiv. De altfel, cred ca mai scriam mai demult ca in perioada copilariei se formeaza amintirile legate de gust care raman in mintea oricarei persoane toata viata. Spuneam atunci ca McDonald’s se foloseste de aceasta informatie si atrage copii prin HappyMeal si petreceri pentru zile aniversare si onomastici. Ne mai miram apoi de ce mereu cand trecem pe langa Mc si parca ne atrage in interior. La fel si Napolact incearca sa trezeasca aceste amintiri latente legate de dulceturile bunicii. Mie, unul, deja a inceput sa-mi lase gura apa. 🙂
Cum spuneam si mai sus, am adus in discutie spotul pentru coerenta de care da dovada in ceea ce priveste strategia. Chiar daca Napolact a schimbat agentia iata ca Propaganda merge pe coerenta si foloseste o idee care s-a dovedit foarte buna. Nu pot sa spun ca nu sunt surprins macar putin. De obicei cand se schimba agentia se cam renunta la tot ce era in trecut (cel putin la noi, desi am mai vazut un contraexemplu la Bergenbier atunci cand divizia fotbal a fost preluata de Leo de la McCann). Agentiile incearca strategii noi pentru ca vor sa demonstreze si se intampla asta pentru fiindca probabil se gandesc mai mult la Effie, Cannes, Portoroz sau alte premii decat la consumator. Salut Propaganda si ii felicit pentru incapatanarea de a folosi acelasi insight!
Printr-un noroc al sortii am reusit si eu sa gust dulceata de nuci verzi, nu numai ca e foarte gustoasa, dar e foarte buna si pentru gat.
Foarte reusit primul spot, chiar m-a facut curioasa in ceea ce priveste noul sortiment de inghetata, iar cel de-al doilea mi-a trezit amintiri frumoase 🙂
In acest caz, schimbarea agentiei nu a afectat ideea pe care merg cei de la Napolact si anume acea de pastrare a traditiilor (zic eu ca merg mai mult pe motivarea emotionala a consumatorului)
Este una dintre putinele reclame care m-a facut efectiv sa imi fie pofta de produsul respectiv. Caut de cateva zile iaurt cu nuci si innebunesc in cautari, pentru ca am ramas doar cu pofta. Ce e drept, nici nu am avut prea mult timp, insa astept cu nerabdare momentul si sper sa merite asteptarea.
Un spot foarte apetisant.. Eu is innebunit dupa dulceata de nuci verzi, asa cum o facea bunica mea… dar sincer cu iaurt nu am incercat… mi s-a starnit curiozitatea, in scurt timp am sa incerc si am sa revin, daca se merita…
Ma gandeam la termenul de adolescenti.. eu cand il folosesc fac asocierea cu pustani/pustoaice intre 15 si 18 maxim 19 ani… si acestia nu au prins vremurile cu inghetata la pachet..de prin ’92 a cam disparut de prin magazine… eu ma gandeam ca mai mult e targetat pe segmentul de varsta.. 22 – 30 si un pic…
Si tot legat de Napolact, am vazut ieri prin Billa un sortiment de iaurt – iaurt dietetic si ma amuza intr-un fel numele.. Iaurt Usurel :)…
@ciprian: Napolact are un portofoliu destul de bogat de branduri. Incearca sa fie prezenti in toate segmentele si mai ales chiar cu mai multe branduri in acelasi segment. Ce-i drept toate numele sunt destul de bune. Incearca sa comunice romaneste si asta e bine. 🙂
Eu primul lucru când mai intru într-un magazin am să caut acest nou produs. Bun spot, coerent.
Îngheţata cea mai bună (şi gustoasă şi sănătoasă) o face Napolact. Vara doar de la iau. Sper să fie bun şi iaurtul cu nuci.
Iaurtul Uşurel – bună denumire, deşi nu îmi place -iaurtul dietetic e la fel ca berea fără alcool.
Alte denumiri interesante am găsit Yoplait: căpşună delicioasă, vişină răcoricioasă, mango pofticios, măr verde gustăcios, piersică albă bunăcioasă, banană aromicioasă, iaurt alb cremicios. Sugestive, nu?
Super fain ca e strategia de comunicare corenta, dar eu am o nelamurire cu „gustul de demult”: tu chiar mancai iaurt cu dulceata de la bunica?
Publicul tinta pentru inghetata Napoca este, din cate stiu eu, format din adultii de peste 25 de ani. Eu cred ca au reusit sa le atinga coarda sensibila si sa le trezeasca nostalgia.
Cat priveste iaurtul cu diverse dulceturi, inca n-am apucat sa il incerc, dar abia astept sa pun mana pe unul.