Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Tuborg – Filip si Gustav urmasii lui Martin

Scris de Adrian Monoranu pe 15 iulie, 2008 2 comentarii

In urma cu ceva timp Tuborg lansa noua sticla verde cu un spot genial care il avea ca protagonist pe Martin, un tanar caruia ii placeau la nebunie noile caracteristici ale sticlei (culoarea verde, transparenta si sistemul de deschidere facil). N-am scris atunci despre asta insa acum cand Tuborg revine cu alte doua spoturi m-am decis sa o fac.

Grafitti a avut lucrari foarte bune in ultima vreme si nici de data asta nu s-au lasat mai prejos. Martin are acum doi urmasi. E vorba de Filip caruia ii place foarte mult litera F si face tot posibilul sa arate asta si Gustav caruia ii plac rolele la nebunie si nu se poate desparti de ele. Ambii sunt si consumatori de bere Tuborg la fel ca si Martin. Probabil unii se intreaba de ce nu s-a insistat la fel ca si in cazul anterior pe pasiunea personajelor pentru sticla, bere sau alte elemente de identitate ale acesteia. Eu cred ca e foarte bine ca nu au facut-o pentru ca acum nu mai incearca sa comunice o schimbare ci pur si simplu sa reaminteasca acest lucru. Sunt doua spoturi comice, usoare si da am sa spun si asta (cu toate ca e un cliseu) „de vara”. Nu trebuie sa incercam neaparat sa regasim consumatorul de bere Tuborg in Filip sau Gustav ci pur si simplu sa intelegem ca berea Tuborg poate fi bauta de oricine, indiferent de pasiuni, look, grup de prieteni sau alte trasaturi psihografice. Folosirea unor personaje simpatice si caraghioase nu fac decat sa prelungeasca reamintirea brandului si eu o consider o idee geniala. Nu e marmota de la Milka si nici vacuta de la Fulga dar nici nu discutam despre ciocolata sau iaurt. E vorba de o bere, insa e o bere cool, de viata, o bere accesibila dar si bunicica in acelasi timp, o bere care are si ceva traditie in spate si care conduce in segmentul sau de ceva vreme in Romania. Numele alese nu sunt neaparat nume romanesti dar nici berea nu e una romaneasca. Martin, Filip si Gustav sunt nume care aduc aminte de originea daneza a berii si in acelasi timp parca imi suna un pic si a nume de regi de-ai locului (nu m-am documentat cand am scris asta, asa ca e o speculatie).

Va las acum cu spoturile. Mie imi place cel mai mult spotul lui Filip. FUBORG! :))

More from my site

  • Care-i faza cu containerul Heineken? #ChampionTheMatchCare-i faza cu containerul Heineken? #ChampionTheMatch
  • Cine zicea ca la noi nu se fac reclame comparative?Cine zicea ca la noi nu se fac reclame comparative?
  • De maine plec sa descopar Romania pitoreasca!De maine plec sa descopar Romania pitoreasca!
  • Prima intalnire cu Ciuc Natur Radler.Prima intalnire cu Ciuc Natur Radler.
  • Cine ghiceste acest teaser?Cine ghiceste acest teaser?
  • De ce n-am scris despre spotul Neumarkt?De ce n-am scris despre spotul Neumarkt?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, coerenta, insight, strategic planning Etichete: bere, coerenta, love, tuborg

Comentarii

  1. Paula a zis

    15 iulie, 2008 la ora 2:17 pm

    Cand l-am vazut pe Martin credeam ca vor incerca sa contureze in personaj. Dar se pare ca nu. Am vazut ceva critici legate de faptul ca anetesc oamenii cu atatea personaje, dar cat timp focusul nu e pe ele, ci pe mesaj…cred ca e ok.

    Răspunde
  2. Carina a zis

    15 iulie, 2008 la ora 4:18 pm

    Eu n-am vazut pana acum reclama cu Filip, dar o vazusem de vreo 3 ori pe cea cu Gustav si nu m-a convins. Abordarea din cea cu litera F e mai apropiata de Martin decat cea cu rolele.

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Masoara-ti puterile cu Ion Oncescu.
  • Second Life the newest playground for major brands
  • Hai sa ne batem joc de noi!
  • Azi merg la The Dark Knight Rises in avanpremiera la IMAX.
  • Learn to crop!

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d