In urma cu ceva timp Tuborg lansa noua sticla verde cu un spot genial care il avea ca protagonist pe Martin, un tanar caruia ii placeau la nebunie noile caracteristici ale sticlei (culoarea verde, transparenta si sistemul de deschidere facil). N-am scris atunci despre asta insa acum cand Tuborg revine cu alte doua spoturi m-am decis sa o fac.
Grafitti a avut lucrari foarte bune in ultima vreme si nici de data asta nu s-au lasat mai prejos. Martin are acum doi urmasi. E vorba de Filip caruia ii place foarte mult litera F si face tot posibilul sa arate asta si Gustav caruia ii plac rolele la nebunie si nu se poate desparti de ele. Ambii sunt si consumatori de bere Tuborg la fel ca si Martin. Probabil unii se intreaba de ce nu s-a insistat la fel ca si in cazul anterior pe pasiunea personajelor pentru sticla, bere sau alte elemente de identitate ale acesteia. Eu cred ca e foarte bine ca nu au facut-o pentru ca acum nu mai incearca sa comunice o schimbare ci pur si simplu sa reaminteasca acest lucru. Sunt doua spoturi comice, usoare si da am sa spun si asta (cu toate ca e un cliseu) „de vara”. Nu trebuie sa incercam neaparat sa regasim consumatorul de bere Tuborg in Filip sau Gustav ci pur si simplu sa intelegem ca berea Tuborg poate fi bauta de oricine, indiferent de pasiuni, look, grup de prieteni sau alte trasaturi psihografice. Folosirea unor personaje simpatice si caraghioase nu fac decat sa prelungeasca reamintirea brandului si eu o consider o idee geniala. Nu e marmota de la Milka si nici vacuta de la Fulga dar nici nu discutam despre ciocolata sau iaurt. E vorba de o bere, insa e o bere cool, de viata, o bere accesibila dar si bunicica in acelasi timp, o bere care are si ceva traditie in spate si care conduce in segmentul sau de ceva vreme in Romania. Numele alese nu sunt neaparat nume romanesti dar nici berea nu e una romaneasca. Martin, Filip si Gustav sunt nume care aduc aminte de originea daneza a berii si in acelasi timp parca imi suna un pic si a nume de regi de-ai locului (nu m-am documentat cand am scris asta, asa ca e o speculatie).
Va las acum cu spoturile. Mie imi place cel mai mult spotul lui Filip. FUBORG! :))
Cand l-am vazut pe Martin credeam ca vor incerca sa contureze in personaj. Dar se pare ca nu. Am vazut ceva critici legate de faptul ca anetesc oamenii cu atatea personaje, dar cat timp focusul nu e pe ele, ci pe mesaj…cred ca e ok.
Eu n-am vazut pana acum reclama cu Filip, dar o vazusem de vreo 3 ori pe cea cu Gustav si nu m-a convins. Abordarea din cea cu litera F e mai apropiata de Martin decat cea cu rolele.