Iata ca nici n-au inceput Jocurile Olimpice ca brandurile incep sa se si foloseasca de acest eveniment. De altfel era de asteptat. Dupa toata nebunia cauzata de CE de fotbal, am avut parte de o perioada de acalmie insa iata ca JO incep sa-si faca simtita prezenta. Si nu numai in buletinele de stiri sportive. Tot mai multe branduri se folosesc de asocierea cu JO. Au inceput cei de la Prigat printr-o relansare semi-ironica a ambalajelor si printr-o serie de evenimente despre care am mai vorbit anterior. RTB-ul conform caruia evenimentele sportive de orice gen sunt mari generatoare de atentie este inca extrem de adevarat. Cred ca se poate transforma intr-o axioma a publicitatii: sport = advertising gold mine!
In fine, Ursus si Capanescu sunt convinsi de acest RTB si tocmai de asta l-au folosit ca punct de plecare in noul spot Ursus pe care in caz ca nu l-ati vazut il puteti urmari mai jos. Sincer, in ultima vreme compania SAB-Miller mi s-a parut cea mai activa pe piata publicitatii in Romania. Toate brandurile lor sunt extrem de intens comunicate si promovate. Peroni, Ursus, Timisoreana, Redd’s, etc. sunt foarte prezente. Din pacate pentru unele dintre ele acest lucru nu este neaparat extrem de vizibil in vanzari. Nu e de rau dar eu cred ca piata berii este intr-un moment de acalmie de vreo 2 ani incoace. Promotiile au inceput sa se mai rareasca, cotele de piata sunt acum mai stabile si brandurile se lupta mai mult pentru pozitiile castigate anterior. Cucerirea unor pozitii noi se face doar pe nise (vezi Redd’s sau Becks Lemon) si nu prin atacarea concurentilor. IN astfel de situatii comunicarea este necesara insa eficienta acesteia reiese din coerenta. Din pacate numai asta nu fac brandurile romanesti. Ursus de exemplu comunica diferit de fiecare data. Si sincer nu inteleg de ce? Scuza poate fi generarea de buzz si atentie dar ce facem cu pastrarea aceluiasi mesaj in timp. Singura chestie coerenta la Ursus este asocierea cu performanta (mai putin spotul cu organizatorul de petreceri) insa trecerea de la cascadori si fotografi la JO este un pic fortata. Sau poate fotograful si scena cu atletii trecand prin apa e cumva un element de legatura. Cine stie? Cred ca doar consumatorul va judeca. Cert e ca Ursus vrea sa comunica premium si asta e bine. Doar ca spotul acesta cu JO nu prea intra in segmentul premium. E un spot de vara, lejer si s-ar potrivi mai bine pentru ceva de nisa. E adevarat, ca eveniment sportiv, JO sunt pozitionate un pic mai sus decat un eveniment fotbalistic (nu ma refer la marimea audientei ci mai degraba la structura acesteia) si poate de aici ideea de premium insa nu sunt convins 100% ca asta a fost adevaratul RTB. In fine, spotul e de moment, dpdv tactic bun insa strategic nu sunt inca foarte convins de potentialul sau. Enjoy!
PS. Ce s-a intamplat cu ambalajul in relief? Mie imi placea …
Paula a zis
In cazul Ursus macar exista dinainte aceea asociere cu performanta. Dar ca de obicei cu JO se asociaza tot felul de branduri care nu au nimic de-a face cu valorile lor.
Eu cred ca ideea se pierde in executie. Ceva inspirational ar fi mers mai bine pe directia in care comunica Ursus decat spotul asta…light, superficial.
Alex Ciobanu a zis
Eu cred ca spotul este destul de bine realizat, si o sa isi atinga tina negresit. Cei de la URSUS au profitat de JO si au reusit sa o faca chiar foarte bine.
XXX a zis
CUM SE NUMESTE MELODIA DIN RECLAMA?
Adrian Monoranu a zis
@XXX: Nu stiu. Poti sa adresezi intrebarea celor de IQAds poate te ajuta ei. 🙂