Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Ciocolapte, Vanilapte si Capsulapte de la Fulga

Scris de Adrian Monoranu pe 23 august, 2008 6 comentarii

Dimineata discutam cu Oana despre subiect si m-am gandit ca ar fi interesant sa aflu mai multe despre cele 3 variante ale noului produs al celor de la Albalact comercializate sub denumirea comuna de „Bunatati cu lapte”. Am cautat dar prea multe nu am aflat. Am gasit aici un comunicat de presa despre lansare si am aflat cu stupoare ca produsul a fost lansat cam cu 2 luni in urma. Hmm … se pare ca sunt cam in urma cu vestile. Anyways, am vazut spotul cu ciocolapte azi si mi-a atras atentia. Apoi Oana mi-a spus ca mai sunt si variantele vanilapte si capsulapte si imediat mi s-a parut ca e ceva in neregula cu numele astea. Nu ca vreau eu sa fiu foarte critic acuma si sa caut nod in papura dar daca te joci un pic si elimini „p” din toate iese cu totul altceva. In fine, numele nu sunt rele insa parca imi suna un pic ciudat. Se pare insa ca pe publicul tinta merg. Am cautat si spotul sa vi-l arat dar … no luck. Se pare ca e facut de Publicis care in ultima vreme face treaba din ce in ce mai buna.

Una peste alta, Fulga a devenit un brand destul de placut in ultima vreme si bunatatile cu lapte nu fac decat sa-i intareasca pozitia pe care o are deja pe piata din Romania. Sunt produse de nisa dar au si concurenta, e drept poate nu atat de acerba ca in alte segmente dar au. Asta spre deosebire de piata din alte tari europene pe care tocmai le-am vizitat unde dai cu tunul si nu gasesti un iaurt simplu in timp ce la noi varianta clasica fara arome e cea mai cumparata. E drept ca acum discutam despre lapte UHT si nu despre iaurt dar discutam si despre arome si nu stiu cat de atras e publicul din Romania de laptele cu arome. Daca iaurtul care e deja in zona asta de ceva timp merge asa greu, oare laptele cum o sa mearga. Varianta cu ciocolata are sanse dar nu m-as pronunta in legatura cu variantele cu vanilie si capsuni. Danone a renuntat la Danao (pacat ca mi-e imi placea) dar a adus recent Danfruit care poate fi un concurent serios. Sunt sigur ca si ceilalti producatori care nu au adus deja sortimente pe aceasta nisa vor actiona cat de curand. Sunt curios cum isi vor gandi comunicarea. Danfruit merge pe segmentul feminin din cate stiu eu iar Fulga pe copii si mamici. Mai sunt nise. Oare se avanta cineva si pe teenageri sau barbati? Sau poate barbatii sunt considerati off-target pentru un asemenea produs (nu trebuia sa zic ca-mi placea Danao ca acuma par gay 🙂 ) ?

More from my site

  • Gusto – pufuletii inofensivi de la PublicisGusto – pufuletii inofensivi de la Publicis
  • Ce-am facut la SMS IasiCe-am facut la SMS Iasi
  • Vel Pitar + social media = orice numai love nu!Vel Pitar + social media = orice numai love nu!
  • Cu placa pe Copou!Cu placa pe Copou!
  • Iti permiti un stilist personal?Iti permiti un stilist personal?
  • RIUF a ajuns la a X-a editie. Tu ajungi?RIUF a ajuns la a X-a editie. Tu ajungi?
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: advertising, Cei Patru Pe, consumer psychology, naming, Pozitionare Etichete: albalact, bunatati cu lapte, capsulapte, ciocolapte, fulga, publicis, vacuta fulga, vanilapte

Comentarii

  1. Ioana a zis

    23 august, 2008 la ora 3:37 pm

    Ce-i cu paranteza de la sfarsit? Nu trebuia sa fie. Sunteti BARBATI si chiar daca nu faceti parte din publicul tinta, puteti consuma aceste produse fara ca cineva sa va judece. Cel putin asa cred eu…:)

    Răspunde
  2. Anna a zis

    25 august, 2008 la ora 12:20 pm

    Din cate stiu eu, la produsele alimentare de obicei publicul tinta nu este unul masculin, pentru ca deciziile de a cumpara produse alimentare nu este vazuta ca fiind de domeniul „masculilor”, cel putin in domeniul publicitatii. Sunt curioasa cat vor rezista pe piata variantele cu vanilie si capsuni.

    Răspunde
  3. Laura Alexandru a zis

    25 august, 2008 la ora 12:50 pm

    intre Danao si Bunatati cu lapte exista un punct comun, laptele, in schimb,nu vad legatura cu Danfruit,care este doar suc de portocale, fara pic de lapte. Se gaseste la raionul de lactate pentru simplul fapt ca acolo Danone are un cuvant mai greu de spus si chiar o face cu varf si indesat.
    http://www.danoneromania.ro/produse_danfruit.html

    Răspunde
  4. Adrian Monoranu a zis

    25 august, 2008 la ora 7:03 pm

    @Laura Alexandru: Danone are una dintre cele mai aiurite strategii de merchandising din cate am vazut pana acuma. Asta se datoreaza si multitudinii de branduri pe care le are in portofoliu. A pune insa Danfruit la iaurturi si lactate e un pic cam ciudat. Lumea il percepe ca fiind cu lapte si nu e tocmai bine. In plus nici n-au spus contrariul foarte convingator. Confunzant!

    Răspunde
  5. Laura Alexandru a zis

    25 august, 2008 la ora 8:02 pm

    Sunt de acord cu tine, de aia nici nu cred ca va avea viata prea lunga… Eu cred ca nu l-au pus acolo din motive strategice sau de portofoliu prea mare, ci pur si simplu dupa principiul: spatiul la raftul de sucuri trebuie castigat, pe cand la lactate se „lafaie” cat vor din postura liderului pe segmentul respectiv…

    Răspunde
  6. Adrian Monoranu a zis

    25 august, 2008 la ora 8:14 pm

    @Laura Alexandru: Care segment? Am scris si la Stefan Stroe pe blog ca Danone incearca o diferentiere fata de celelalte nectaruri pe ideea de naturalete si de asta il pun in sectorul lactate. Insa sunt niste intrebari care apar la consumator. Si sincer mie nu mi-a iesit un raspuns favorabil pentru Danfruit. 🙂 http://www.stefanstroe.ro/2008/08/20/danone-danfruit-declaratii-luate-la-tocat/#comment-44736

    Răspunde

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d