In fiecare dimineata, in drum spre serviciu, ascult radio-ul in masina. Kiss FM mai precis. Desi lumea spune ca Huidu si Gainusa nu mai au acelasi farmec, eu inca ii mai ascult. Marele dezavantaj al Kiss FM este ca intradevar e fooooarte comercial si plin de publicitate. Nu e tocmai un lucru rau pentru mine, fiindca am ocazia sa aud o groaza de spoturi pe radio. Si cum spiritul critic ma caracterizeaza mai mult decat pe altii, imediat le iau la disecat. Saptamana asta, vedeta a fost un spot al celor de la National Paints. Imi pare rau ca nu vi-l pot prezenta in format audio dar am sa vi-l descriu in cateva cuvinte. Nu e foarte complicat. E un dialog intre doi tipi, zugravi. Unul se plange ca e cald (evident bad timing pentru difuzare din moment ce afara deja nu mai e cald de vreo 3 saptamani) si ca nu are cu ce sa se racoreasca. In plus ii lipseste si sporul, ce mai incolo, incoace, n-are chef de treaba dom’le. Ca la noi! Aici intervine al doilea individ care ii explica noua oferta a celor de la National Paints. Cutia de vopsea de 20 de litri cu 2 doze de bere in ea. Cu una te racoresti si iei avant ca sa incepi treaba si cu a doua sarbatoresti finalul lucrarii.
Initial mi-a venit sa rad. Apoi nu prea. Primul lucru care mi-a venit in minte a fost dezgustul. Ce porcarie mai e si asta? Sa folosesti drept insight prostul obicei al romanului de a bea alcool la munca. Cum poate sa te energizeze o bautura alcoolica? Uite inca un insight pentru cei care au gandit prostia asta de promotie. Alcoolul incetineste reflexele, sporeste logoreea si incurajeaza lenea si somnul. Asta face alcoolul. Tie, mare geniu al strategiei, ti-ar conveni sa-ti zugraveasca cineva in casa in timp ce bea bere? Nu prea cred. Si mai e o chestie, geniule, zugravii nu cumpara vopseaua singuri. De cele mai multe ori o fac impreuna cu proprietarul sau chiar acesta din urma o cumpara singur. Chiar credeti ca cel care ii angajeaza ar fi intratat de cretin incat sa le dea de baut celor care urmeaza sa-i zugraveasca casa? Am inteles ca ati mizat pe faptul ca zugravul poate avea un cuvant greu de zis in alegerea brandului dar nu mai mizati dragi strategi, faceti research. Fundamentati-va deciziile inainte sa scoate pe piata asemenea ineptii! Da, romanului ii place bere dar beneficiarilor nu le plac muncitorii beti. Asa ca s-ar putea sa castigati niste puncte de popularitate la zugravi, no doubt about that, dar veti pierde puncte importante in zona celui care ia decizia de cumparare. Judecati si voi care puncte sunt mai importante! Daca gresesc eu, imi fac de pe acum mea culpa si ma las de strategie.
Romanul face totul cand are berea langa el. E traditie ca atunci cand chemi un zugrav, sau orice alt om pentru diferite treburi casnice, sa-l cinstesti
@sorin: Dar daca-l cinstesti cu bani nu e bine? Mai trebuie sa-l si acloolizezi ca sa faca treaba aiurea sau pe jumatate si apoi sa te certi cu el la sfarsit. Ma scuzi, Sorine, dar eu nu cred ca e normal ce se intampla. De asta totul merge asa de incet in tara asta. Inchidem ochii la aceste „traditii” idioate si absolut distructive. Eu n-am auzit de asaceva prin alte tari. Indiferent unde lucrezi, daca vii baut la servici, in secunda urmatoare pleci. Ce-ar fi daca ne-am cinsti cu o bere toti inainte sa mergem la munca? Cum ar fi sa ma duc beat la ore?
Sunt destui profi care se duc cinstiti la ore 🙂 Aveam in gimnaziu 3 profi care mai mereu erau usor aburiti 🙂
Am vazut saptamana trecuta la 7 dimineata in autobuz 2 profi de la o scoala din comuna unde am bunicii si erau foarte euforici si duhneau intr-un hal a alcool. 🙂
@Ciprian: Pai si e bine asa? N-au decat sa-si bea mintile dupa program, dar in timpul programului sa fie curati.
.. si elevi si studenti… mult prea multi
@Ciprian: De ajuns cu scoala. S-ar putea ca altii care beau la munca sa se simta neglijati. :))
Decat sa-i dai o bere mai bine ii dai de mancare sau mult mai bine ii dai direct banuti si ai rezolvat o treaba. E cam aiurea sa-ti indrepte peretii un astfel de mester :))