Azi am remarcat un spot nou al celor de la Q Fort. Se pare ca brandul acesta a investit destul de mult in ultima vreme in buzz-ul pe care si l-au dorit. De altfel era si normal sa faca asta pe o piata in care exista deja cativa competitori care beneficiaza de o notorietate foarte buna (Gealan, Rehau, etc.). Strategia gandita de cei de la Next (pe care ii apreciez din ce in ce mai mult in ultima vreme) s-a dovedit a fi foarte buna. Un mesaj deosebit de penetrant (aproape deranjant pentru unii) a reusit sa faca din Q Fort un brand destul de prezent pe buzele oamenilor. Chiar daca unii s-au declarat iritati de repetitiile enervante din spoturi, obiectivul a fost atins. BUZZZZZ! Alegerea foarte buna a melodiilor arata research-ul cuprinzator pe care l-au facut. Toate sunt destul de iconice pentru segmente bine definite de utilizatori (melodiile acopera cam toate segmentele care ar putea fi interesate). Poate ca s-au hazardat un pic cu alegerea trupei Choco-Latte pentru penultimul spot dar se pare ca au avut succes. Si de asemenea si cei din trupa cred ca au profitat, dar despre asta scriam saptamana trecuta.
Acum Q Fort revine cu un spot care este de fapt un spoof. Un spoof dupa un notoriu spot pentru cartela Connex Go care il avea ca protagonist pe Ioan Gyuri Pascu (din pacate nu l-am gasit pe nicaieri). Probabil cei care sunt mai batraiori isi amintesc. Gyuri Pascu arunca cu pietricele si o striga pe Maria sa iasa la geam pentru ca in final cand ea iesea sa-i spuna ca vroia doar sa vada ce mai face. Ei bine, acum Maria nu mai iese la geam ca si-a pus termopane. Si cel care o striga (desi nu mai e Pascu) a imbatranit strigand-o iar pe deasupra si-a diversificat arsenalul aruncand acum practic cu tot ce ii vine la indemana. Nu stiu cati dintre voi ati vazut deja spotul insa daca nu ati facut-o va invit sa aruncati acum o privire. E funny. Va spun apoi si care e catch-ul. 😉
Next trece deja spre urmatoarea etapa din strategia de marketing a celor de la Q Fort. Buzz-ul a fost creat iar prin acest spot el este doar mentinut (devine un obiectiv secundar). Acum Q Fort comunica avantaje ale ferestrelor. Mai exact comunica mai amanuntit sloganul. Ferestrele sunt facute sa reziste si tocmai de aceea personajul ramane fara succes in tentativa lui de a vorbi cu Maria. Fata si-a pus ferestre Q Fort si acum nu numai ca nu mai aude zgomotul de afara (unul dintre avantajele cautate de consumatori in cazul acestui produs) dar sunt si foarte reziste pentru ca nu se sparg indiferent de arsenalul folosit. Eu unul am perceput mai rapid ideea de izolare fonica decat rezistenta pentru ca mosul o striga si ea nu aude iar asta poate ca e singura hiba din strategie. Avantajul principal comunicat de slogan e perceput ulterior datorita demonstratiei. In rest, dpdv strategic e gandit foarte bine, pastreaza unitatea cu celelalte spoturi, e coerent cu comunicarea de brand dar subtil introduce faza a doua. Felicitari celor de la Next. Astept insa si alte spoof-uri pe alte spoturi adresate si celorlalte segmente de consumatori pentru a vedea ca-si fac treaba pana la capat.
Articol aparut si pe AdCritics.
Scrie un comentariu!