Zilele trecute citeam pe la niste „frati bloggeri” despre schimbarea de la Pepsi. Am aflat de aici si de aici ca Pepsico INTL investeste 1,2 miliarde de dolari intr-o schimbare de identitate si iata si cum va arata. Sau poate e doar o propunere.
Nu vreau sa comentez prea mult pe marginea acestei schimbari deoarece nu stiu multe despre dedesubturile ei si nu vreau sa-mi dau cu parerea doar ca sa ramana data. Ceea ce m-a surprins oarecum este asemanarea cu sigla unui lant de case de amanet de la noi din Iasi. 🙂 Vorbeam atunci cu niste prieteni si chiar spuneam ca numele mi se pare extrem de bun dar sigla e aleasa extrem de prost fiindca aduce a Pepsi.
Ei bine iata acum, odata cu schimbarea de la Pepsi ce se intampla. 🙂 Sunt tare curios cum vad cei de la amanet schimbarea asta. Asta bineinteles daca ii intereseaza. Eu unul le-as da o palma peste ochi celor care au acceptat un logo atata de apropiat de un gigant cum e Pepsi. Ba nu, intai as vrea sa aud motivele si apoi le-as da o palma. Stupid!
Comentarii
Trackbacks
-
[…] de amanet in Iasi cu un logo asemanator cu n0u creatul, pe atunci, logo de la Pepsi. Articolul de atunci facea referire asemanarea dintre cele 2 logo-uri dar si la numele amaneturilor care mi se parea si […]
tudor a zis
M-am uitat putin peste internet, si am scris si eu despre acest lucru acum cateva zile. Eu cred ca se incerca crearea unui “buzz” in jurul brandului. Insa unii specialisti mai zic ca se vor incerca mai multe “joculete” cu aceasta infatisare noua, care se spera sa aiba un impact mai mare, tocmai prin faptul ca de fapt logo-ul vrea sa fie ceva de genul unui “smiley face”.
teambuilding a zis
Smyle face? Peosi exista de cand ma stiu eu…de ce incearca ei acum sa schimbe ceva? Brandul este cunoscut in toata lumea si asa va ramane…..chiar daca pun ei un smyle face pe sticla…
Paula a zis
Stiu ca in spatele acestor schimbari probabil sta multa strategie si planificare pe termen lung. Dar de fiecare data ma suprinde cum pentru modificarea unei linii sau unei nuante se platesc sume imense de bani. 😀
Masina de Scris a zis
Brandul, imaginea unei companii este foarte importanta. Mi-e greu sa inteleg de ce isi schimba Pepsi brandul pe care il stiu si copiii…
Adrian Monoranu a zis
@Masina de Scris: Cateodata tocmai pentru ca e atat de bine intiparit in mintea consumatorilor un logo poate cadea in desuetudine. Tocmai de aceea trebuie reimprospatat. Schimbarea de logo vine odata cu schimbarea ambalajului la Pepsi si are rolul de a individualiza mai bine sortimentele sale Clasic, Max, Light si Twist.
cristian a zis
Este o mare greseala… Coca-Cola si Pepsi sunt doua branduri care nu ar trebui modificate niciodata ptr simplul motiv ca s-au investit bani si eforturi inimaginabile in ele. Dupa parerea mea, schimbarea mare facuta de Pepsi anuleaza aproape tot ce au facut pana acum si mai mult ca sigur mareste distanta de Coca -Cola. Pepsi a mai avut o tentativa cu ceva ani in urma, sa modifice gustul, sa fie mai dulce. Vanzarile s-au micsorat brusc si poate sa para incredibil, au existat si miscari de protest in SUA, asa ca, au revenit la gustul consacrat. Oricum, nu e de bine.
Adrian Monoranu a zis
@cristian: nu pepsi a vrut sa schimbe gustul ci coca-cola.
cristian a zis
Nu sunt convins ca este vorba despre Coca-Cola, parca era un reportaj despre Pepsi la TV, dar chiar si asa, asta demonstreaza ca la aceste doua bauturi racoritoare sunt lucruri care nu trebuie schimbate deloc, niciodata. Poate vom asista candva la o fuziune istorica si abia atunci va fi o „mutare” de marketing cu adevarat interesanata.
Adrian Monoranu a zis
@cristian:
Fuziune ma indoiesc. Poate hostile takeover din partea Coca-Cola. Oricum eu inclin sa cred ca identitatea nu afecteaza consumatorul tot la fel de mult pe cat gustul. Si Coke a mai schimbat scrisul, a adaugat banda dinamica, etc si nu au fost probleme. Cred ca cei de la Pepsi nu vor avea de pierdut desi e o mutare foarte indrazneata. Vom vedea. :d
cristian a zis
Eu cred ca in zilele noastre, imaginea unui produs este mult mai importanta decat toate celelalte caracteristici ale sale la un loc. Noi nu bem bere, bem Carlsberg, nu fumam tigari ci Marlboro, etc. Brandurile fac parte din viata noastra mai mult decat produsele in sine si platim cu buna stiinta mai multi bani pe produse similare dar cu imagini mai bine facute. Odata, un producator de inghetata ieftina, mi-a spus ca singura diferenta dintre inghetata lui si cea de la Delta este ambalajul. Am gustat si i-am dat dreptate. Revenind la discutia noastra, s-ar putea ca aceasta schimbare sa afecteze mult mai dur compania decat schimbarea gustului. Dar, dupa cum ai spus si tu, vom vedea, probabil in scurt timp.
Adrian Monoranu a zis
@cristian: Hai sa punem problema altfel. Daca ai fi consumator de Pepsi ai renunta la bautura ta preferata doar pentru ca si-a schimbat logo-ul? Dar daca si-ar schimba radical gustul? Eu inclin sa cred ca Pepsi nu va pierde clientii deja fidelizati. Cat despre ceilalti consumatori oarecum indecisi intre Coke si Pepsi … cred ca o schimbare ar putea fi elementul care i-ar determina sa aleaga una dintre tabere. Dar asta e doar un punct de vedere. Apropo, vreau sa mai fac un BrandVIEW. Mai vii? :d
cristian a zis
Nu sunt consumator de Pepsi tocmai ptr ca mi-au placut banda dinamica si „The Coke side of life”. Nu am rezonat la campania cu fotbalistii nationalei si nu imi amintesc alta campanie Pepsi. Pepsi este invizibil in comparatie cu Coca Cola, cel putin in Romania si nu vad cum noua imagine ar putea schimba asta. Daca mai faci un Brandview si sunt in Iasi vin cu mare placere. 🙂
Adrian Monoranu a zis
@cristian:
Era o situatie ipotetica si un demers inductiv. Nu e cea mai corecta metoda de cercetare dar nici noi nu suntem savanti si nici blogul asta nu e Journal of Marketing. :)) Acum inca mai bei Coke pentru ca iti place banda dinamica sau pentru gust? Daca s-ar schimba banda dinamica ai pleca de la Coca Cola? Sincer! :d
cristian a zis
Acum sincer sa fiu incerc sa nu mai beau nici un fel de suc, ptr ca stiu ca sunt toxice. Mai beau uneori Coke ptr ca sint atras de tot ce compune acest brand. Banda dinamica s-a schimbat de un an, de cand a intrat campania „coke side of life” care nu e cu nimic mai prejos. Poate asta e marele merit al lor, stau mult mai bine pe marketing.
cristian a zis
Era sa uit; nu suntem savanti in marketing si nici Journal of…, dar facem parte din publicul tinta, asa ca, parerea noastra este foarte importanta cu atat mai mult cu cat mai stim cate ceva despre mecanismele de vanzare/fidelizare.
Adrian Monoranu a zis
@cristian: True that! In plus, iti garantez ca pe blogul asta intra pe zi mai multi consumatori de Pepsi si Coke decat citesc Journal Of Marketing. :))
cristian a zis
:))
ioan a zis
desi postul e vechi acum l-am citit si te pot asigura ca esti pe linga situatie complet, sigla espresscredit nu are nici o legatura cu sigla pepsi si nu am auzit pe nimeni sa spuna acest lucru, si doar o minte „sturlubatica” a putut debita acest lucru…nu te chinui sa-mi raspuzi oricum nu voi mai accesa site-ul acesta, pt ca si prima data am facut-o don greseala
Adrian Monoranu a zis
@ioan: sigla ExpressCredit e facuta de un amic de-al meu si el nu s-a suparat asa de tare cand am scris postul asta.