Ieri colega mea Adriana a venit si ne-a anuntat ca a mai scos 150 de exemplare din cartea pe care o lansase in 2006 si drept urmare actuala mea colega Oana precum si fosta mea colega Oana (alta decat prima), in calitate de co-autoare primesc cate 2 exemplare. Fosta mea colega Oana, fiindca e foarte marinimoasa a acceptat sa doneze cartile unor studenti prin intermediul meu insa dorinta a fost de a nu le da pur si simplu de-a gata. Asa ca, dragi studenti de la marketing din FEAA Iasi (da, stiu ca discriminez dar e o carte folositoare in special pentru ei), v-am pregatit un concurs in care va puteti castiga manualul de Marketing Direct pentru disciplina cu aceeasi nume. In caz ca nu l-ati vazut niciodata este cel din imaginea de mai jos.
Sunt doua carti ce pot fi castigate deci vom avea 2 castigatori. Asadar, ce trebuie sa faceti. Intr-un comentariu semnat al acestui post va trebui sa descrieti pe scurt o campanie de mktg direct pentru evenimentul Zilele Marketerului, targetul fiind studentul de anul 1 din FEAA. Cu alte cuvinte, cum crezi ca ai putea sa-l atragi pe studentul de la FEAA din anul 1 sa participe la workshop-urile evenimentului printr-o campanie de marketing direct (poti sa te folosesti de e-mailing, telemarketing, sms-marketing, spaming, messenger, etc.). Ma intereseaza sa precizezi canalele de comunicare si textul mesajului. Bineinteles asta presupune ca trebuie sa te informezi in legatura cu evenimentul. 😉
Deadline-ul este data de 3.12.2008 urmand ca premiile sa fie acordate la cursul de pe 4.12.2008. Succes participantilor!
Anna a zis
No chiar ca asta este unul dintre putinele concursuri la care voiam sa particip. Si cum studenta nu sunt dar e o carte interesanta tre sa te cred pe cuvant ca merita sa o ai in biblioteca si sa merg sa o caut la librarie. te urasc putin pentru chestia asta azi, dar sper sa-mi treaca repede. 😀
sebah a zis
Daca as mai fi student in anul3 as zice:
1. pentru baza de date – de pus un banner mare pe un panou fix in fata scarilor la parter cu mesajul „Esti in anul 1? Vrei mai multe informatii despre specializarile de la FEAA trimite un mail la specializari feaa.uaic.ro despre nimic”
2. la partea cu mesajul.. cred ca se poate gasi ceva mai bun, cel de mai sus fiind prea lung si paote nu foarte creativ. M-as mai gandi sa fie ceva cu care sa filtreze din start: Vrei sa afle care specializari iti vor da batai de cap si sanse mari pentru o cariera vertiginoasa?
Asta ar fi pentru baza de date..
Cu mailurile adunate.. mai departe invitatie la Zilele Marketerului.
oanabee a zis
Anul I? Balul bobocilor. Daca merge omul sa cumpere bilet, cel care le vinde nu trebuie decat sa ii intrebe daca sunt in anul I si sa le spuna ca daca da, pot participa la o tombola in cursul Balului. Pentru asta trebuie sa completeze un talonas micut cu nume, nr de telefon si adresa de mail (eventual matricolul ca sa se asigure oamenii ca e in anul1). Premiul? Ce isi permite ASDMARK-ul..de la carti la exursii de 2 zile la munte. Si de aici..the sky is the limit. As opta pentru sms si nu mail, dar asta depinde de asociatie. Textul..cat se poate de simplu: „Bucura-te de perioada in care esti boboc, dar pregateste-ti din timp maturizarea. Hai sa iti dam Marketing pe paine intre 3 si 5 decembrie la Zilele Marketerului. Informeaza-te la facultate pentru viitorul tau!” Sebi? Ti-am mai zis ca esti destept?:>
oanabee a zis
a! bafta anului II, de acum. De ce nu participa nimeni? as avea si eu o carte de..”donat”.:D
sebah a zis
buna ideea cu balul.. doar ca vad cateva provocari. intai nu stiu care e targetul.. toti studentiid e anul 1? daca da.. e perfect cu balul bobocilor. Tu ai fost oana la bal? eu nu stiu pe nimeni dintre prietenii mei de la mkt sa fi fost.. deci s-ar putea sa nu gasesti targetul acolo.
Chestia cu sms-ul e misto.. n-am stat niciodata sa ma gandesc la avantaje si beneficii intre sms-e-mailing-spaming etc. Nu imi dau seama care ar fi mai eficienta si in ce context.
Off-topic: poate ar fi tare la mkt direct pe langa celebrele canale: telefon, e-mail, mailing, tele.. sa fie introduse si discutate si chesii ce tin de online ce au crescut in ultimii ani.
OanaBee a zis
Nu am mai mers la un bal din clasa a 9-a (remember balurile Raco?:)). Insa contez pe curiozitatea studentilor de anul I dornici sa vada cum e un bal la facultate. Si, oricum, probabil ar fi imposibil sa gasesti o maniera de approach care sa ii atinga pe toti. Mono…spune-ne daca trebuie sa ne caram discutiile in alta parte.:))
Adrian Monoranu a zis
Tare m-as bucura sa scrie si studentii aflati in targetul acestui concurs. Se pare insa ca aceasta carte nu valoreaza foarte mult pentru ei. Sau eventual o fi tema concursului prea grea?
sebah a zis
@oana pai daca ar fi contat cineva pe curiozitatea ta cand erai in anul 1
@adrian sunt prinsi in proiecte:P
OanaBee a zis
ce vbesti bai sebi? eu stiam ca vreau marketing din clasa a 11-a. Nu trebuia sa ma convinga nimeni. Si e greu concursul si am sa iti explic de ce. Cei de anul III care stiu ce e mkt direct au deja cartile cumparate, iar cei de anul II care vor avea nevoie de ele la anul nu stiu cu ce se mananca.:|
sebah a zis
cand erai intr-a 11a.. eu eram intr-a 12a.. si imi aduc aminte ca orizontul tau se intindea pana la BAC..si acolos e oprea brusc.. parca,poate gresesc 😛
Adrian Monoranu a zis
v-am lasat sa va spuneti off-topicurile dar va cam faceti de cap! mai mai mai! exista mail si im! eu inca mai sper ca o sa comenteze cineva sa ia si cartile astea ca se prafuiesc pe birou! 🙂
DAM a zis
Se pare ca nici un student nu a fost interesat de cartea de Marketing Direct as putea spune si de ce: toti studentii au in aceasta de predat proiecte (lasate pe ultima 100m); probabil, o parte din studenti si-au cumparat deja cartea, sau o parte din studentii care iti citesc blogul nu sunt interesati de de concurs si premiu;
la un mesaj nu m-am gandit, insa le poti trimite un sms (prin care ii INVITI sa participe la eveniment). numerele de telefon le poti lua de la secretariat (din fisa de inscriere la facultate, desi nu cred ca este posibil), sau poti organiza o intalnire cu sefii de grupa din anul 1 de studiu (lista o iei de la secretariat, ai acces la ea)si le spui ca fac parte din organizatori, sau ii motivezi cumava, iar ei iti pot aduce de datele de contact a colegilor.(nume, prenume, nr tel, adresa e-mail).
sper ca am „starnit” interesul colegilor…;)
.
Adrian Monoranu a zis
Sper sa fi dat tonul si sa apara si alte commenturi.
Mia a zis
chiar interesant, ma bucur ca se fac astfel de concursuri!
Daraba Adriana Raluca a zis
Baza de date…foarte simplu,toti studentii trebuie sa aiba un cont pe portalul feaa, deci profitam de acest lucru.
Cum la moda este internetul putem face o campanie de emailing. Mesaj: daca simti ca esti o persoana creativa, competitiva si curajoasa, demonstreaza-ne asta cu prezenta ta la Zilele Marketerului.
Sau un mic santaj cu un „bonus” merge bine , mai ales la studentii de anul I.
Iurea Roxana a zis
Pentru inceput, se va face un stand in interiorul facultatii, la parter, de la care se va auzi muzica de Craciun (si asa workshop-urile sunt in luna decembrie). In spatele standului, va fi un afis mare, pe care se va scrie pe un fundal rosu.. „Un cadou dulce pentru studentii din anul I – Pentru ca sunteti speciali” – sunt la inceput de drum si nu stiu ce sa aleaga, trebuie sa-i facem sa fie mai siguri pe ei(nu radeti, nu de mult si noi am fost in locul lor). Persoanele responsabile de stand vor da cate o bomboana de ciocolata sub forma de „Mos Craciun” sau „Om de zapada” celor din anul I care completeaza un talon cu numele lor, numar de telefon si mailul. In continuare, se cumpara o cartela orange cu numar si se trimit mesaje tuturor din anul I care au completat talonul, cu invitatie speciala 🙂 la Zilele Marketerului. Am spus cartela Orange pentru ca oricum este oferta asta de iarna cu 1000 de minute si 1000 mesaje –> investitie mica, rezultate mari. Daca nu va convine varianta cu sms marketing, puteti recurge la spaming ;).
Iurea Roxana a zis
Eram prea somnoroasa aseara si am omis sa spun ce era mai important.. Sms-urile pe care le vom trimite studentilor din anul I vor avea urmatorul continut: „Deschide ochii inainte de a alege o specializare! Ia TU decizia! De aceea te invitam la un eveniment ce se va desfasura intre 3 si 5 decembrie dedicat tie! Vei descoperi marketingul asa cum este… Fii inspirat si alege ce-i mai bun pentru tine!”
alina a zis
Msg-ul ar putea fi: „Combina workingul cu shopingul*: munceste marketing (cu spec.in domeniu), fa shopping de idei si in + poti fi si premiat” (*cu work si shop scrise la fel si dif. fata de restul textului)
Canale de comunicare:
-pe portal,la anul I: pt.ca stud.de anulI,mai ales,petrec destul de mult timp pe portal
-e-mail,personalizat: fiecare dintre pers.care vor tine workshopurile sa trimita e-mail-uri stud.de anulI, prin care sa se prezinte, sa prezinte even.si sa ii invite pe stud.sa participe (sau e-mailul sa fie creat de org.si sa „poarte” semn.pers.)
+ promovarea care deja este/a fost in facultate
Mod.de obtinere e-mailuri:
-la toate grupele de anulI sa fie distribuite niste „foi”A4 (in plicuri personalizate sau nu), in care sa fie prezentat even.,iar partea de jos a foii(care sa poata fi „rupta” cu usurinta), sa contina un scurt chestionar:nume,prenume,email + „Vrei sa fii informat cu privire la even.care au loc in facultate?”. Aceste mici chest.ar trebui depuse intr-o urna/cutie personalizata,amplasata la parter la intrarea in fac.
Insa ac.mod.ar fi mai scumpa (financiar&timp), deci met.descrise anterior sunt f ok.