Zilele trecute am dat peste niste spoturi cri-mi-nale! Ce-i drept nu toate sunt de aceeasi valoare dar cel pe care vi-l arat si voua astazi m-a facut sa rad cu lacrimi. Poate si pentru ca m-am confruntat cu situatia asta de cateva ori. Nu sunt casatorit si nu a fost neaparat ideea de a pleca „la mama” dar au fost nepotriviri de planuri cu motive stupide. Nu cred ca puteau sa expuna mai bine ideea asta totusi decat prin motivul invocat de tipa din spot. Cred ca e problema reala a oricarui barbat. Imi place reactia lui dar cred ca vine dintr-o refulare a celor ce au gandit spotul si e mai degraba o situatia idealista pentru ca nu stiu cati barbati chiar ar raspunde asa. E adevarat ca multi isi doresc asta dar de cele mai multe ori prefera sa faca un compromis. 🙂 Totusi, ca potential insight e foarte bun. E un adevar despre consumator. 😉
Alaturi de campania celor de la Neogen (pe care ii consider niste marlani obositi care abuzeaza de clienti pentru ca mi-au facut cont pe toate comunitatile lor desi eu am optat doar pentru bestjobs si colegi), campania celor de Hostway iese din tiparul spoturilor fie ciudate, fie plictisitoare din industria „internetului”. Hostway promoveaza back-up-ul si cred ca strategic vorbind unele spoturi sunt destul de bune. Nu toate insa. Ce-i drept, nu cred ca vor ajunge toate sa fie promovate insa pot fi niste virale foarte bune. Brand Growers si-a facut binisor treaba. Spoturile sunt prezente pe youtube insa la capitolul tags nu stau foarte bine si de aici potentialul de viral scade. Cred ca partea de online si seo ar fi putut sa fie un pic mai mult exploatata. Avand in vedere potentialul viral al spoturilor eu as fi denumit spoturile altfel si le-as fi incarcat cu taguri mai atragatoare. Cei mai multi internauti cauta filmulete funny cu titluri pe masura. Si cum spoturile sunt funny cred ca trebuie putin lucrat la titluri si la etichete. Asta bineinteles daca se vrea promovarea lor pe cale virala.
Cum Hostway are mai degraba nevoie de notorietate si nu de reamintirea numelui de brand cred ca youtube poate fi un canal foarte bun. In plus, avantajul concurential comunicat nu este strain pentru internauti si tocmai de aceea imi sustin punctul de vedere conform caruia potentialul viral ar trebui mai mult exploatat. Intrebarea e „oare stim sa facem virale?” Eu unul abia astept sa aflu de la Claudiu Florea la Zilele Marketerului 2008. 😉
Comentarii
Trackbacks
-
[…] sau email pentru a fi la curent cu ce scriu. Mersi pentru vizita!O reclama cu potential viral, via Mono. Intonatia cu care tipul spune tipei la final “Pai du-te!” face toti […]
Ioana a zis
:)) tare
Morph a zis
haha Da. Foarte tare. Cred ca stiu e cineva care ar fi raspuns asa 🙂
magikcip a zis
Am vazut toate spoturile (9 la nr.) de la campania „Back-up” de la Hostway si nu mi se par nici pe departe ‘foarte’ tari !!
Hai sa fim un pic realisti si sa vedem ca e ceva prea simplu de facut pentru un produs din categoria asta. Si sa nu mai „aburim” lumea cu „spot de reclama cu potential de viral”..ori e reclama ori e viral!
Cred ca numai in RO publicitarii fac asta: daca iese bine si aduce notorietate pe TV sau mediul unde e promovat – ce reclama tare am facut; daca nu merge si are trafic pe Youtube, ce viral tare am facut! Asa ca, bila neagra pt agentie.
Spoturile mi se par subtiri tare, mesajul destul de palid si de banal. Insightul poate fi el un adevar, dar oameni buni CREATIVITATEA UNDE E ?!!! vorbim de advertising sau luam drept slogan o discutie pe care am auzit-o in statia de autobuz..
Pentru mine e destul de clar ca doar agentiile mari stiu sa faca o treaba buna, pentru ca au oameni cu experienta care stiu ce au de facut…celelate asa zise „agentii mici, mai atente si dedicate clientului” arunca si ele cu un bulgare de zapada in geam si cred ca ne dau pe spate! Pe mine sigur nu m-au dat pana acum…
Adrian Monoranu a zis
Cip, publicitatea tre sa fie simpla nu complicata. De multe ori, creativitatea in exces diminueaza efectele mesajului si confuzeaza. Cat despre agentii … mai lasa-ma cu agentiile mari. Cred ca ai vazut si tu destule spoturi fara niciun fel de insight si mai rau fara sa comunice ceva in mod clar. Mie, spoturile astea imi plac. Nu toate, cum am zis, dar unele sunt ok. E drept ce spui despre virale, dar puteau sa mearga cu un spot pe tv si restul sa le de pe youtube fara sa apara mesajul de la sfarsit. Nu cred ca mai era nevoie.
Ionut Danifeld a zis
Is genul de spoturi care ies din tipar prin modul cum sunt realizate si prin simplitatea lor. Le-am urmarit pe toate si ce m-a distrat ca sunt multe dintre situatiile cu care m-am intalnit.
Is genul de spoturi care face curios auditorul sa caute compania.
Nu numai pe youtube s-au lansat, au mers si pe varianta gsptv.ro. De fiecare data cand te uiti la un filmulet, dupa apare una din reclame.
Personal ce ma deranjeaza, ca sunt prea multe. Din pmdv, s-a mers pe principiul de gramada: cat mai multe, nu conteaza daca iese sau nu.
tipografie brasov a zis
conceptul e interesant insa modul de prezentare lasa de dorit.
telefoane mobile a zis
=))foarte tare…
Ionut Danifeld a zis
@tipografie brasov: transmite o alta idee de backup? mergi pe sensul cuvantului si ai sa vezi ca is bine gandite spoturile. 🙂
pascanis a zis
„Zilele trecute am dat peste niste spoturi cri-mi-nale!”
Spotul asta este sub orice critica!
Si pentru cine este? Si pentru ce?
Mama – du-te (???)- Cuba si apare si ramane vesnic in mintea privitorului back-up si Hostway?
ACESTA NU ESTE UN SPOT PUBLICITAR CI UN CUT DINTR-UN FILM ROMANESC DE DUZINA!
Adrian Monoranu a zis
@pascanis: CIteste mai mult despre publicitate. Deocamdata esti subiectiv. 😉
Yanna a zis
foarte fain :)))