Da. Totul pe baza de bilet. Nu e vorba de muncit pe gratis, pentru ca asta fac de cand ma stiu, din pacate sau din fericire. E vorba de evenimente cu intrare libera. Nu mai fac asaceva cat o sa traiesc. Romanul nu merita asaceva. Romanul trebuie sa plateasca. Altfel nu vine. Nu pentru ca e snob, ci pentru ca e neserios. Ii dai omului oportunitatea sa participe gratis, ii spui ca sunt locuri limitate si mizam pe faptul ca se inscrie cu certitudinea ca vine si cu 5 minute inainte de inceperea evenimentului, sunat de organizatori, intreaba „la ce ora incepe?”. WTF? De fapt nu ma mira chestia asta pentru ca traiesc intre astfel de oameni de o viata.
Multumesc celor ce s-au tinut de promisiune si au fost alaturi de noi azi si ieri si celor ce se vor tine de promisiune si vor fi alaturi de noi vineri.
Cristian a zis
Prietene, alor nostri daca nu le oferi loc de parcare in fata…sa li se vada masinile, daca nu li se da beep sa-si scoata telefoanele…sa vezi ce „vertu” bengos au si daca nu le ceri bani pe bilet sa-si scoata portofelele…sa le vezi ce doldora de lovele sunt…it’s not interesting…..asa ca….trebuie sa le faci pe plac…..
E-Bogdan a zis
Prietenul meu, eu credeam ca stii lucrul asta si anume ca romanul nostru e fudul si oricat de mult te chinui sa-ti iasa bine exista fenomene din astea care sa te scoata din minti. Regret enorm ca nu am venit si eu la proiectul vostru dar am fost super ocupat nu are rost sa intru in detalii acum.
Ciprian a zis
Intr-un fel ma simt si eu cu musca pe caciula.. dar o sa ajung si la o a doua prezentare… imi promit.
Eu am participat pentru prima data la un astfel de eveniment, desi s-au mai organizat prin facultate ceva de genul si acum le vad utilitatea. Toti ar trebui sa avem curiozitatea sa calcam la asa ceva, plus ca acum este si foarte avantajos pentru un student.
Cred ca romanul se cam fereste de lucruri total gratuite.. Poate ca multi nu au venit fiindca aveau impresia ca vor fi niste intalniri prea formale, plictisitoare… zic si eu.
Si oricum daca o sa pui bilete, crede-ma ca oricat ar costa, tot se gaseste cineva sa incerce sa ti se bage pe sub piele sa ii dai o invitatie moca.
Pune-le pret, merita si organizatorii sa iasa la un suc macar sau sa-si finanteze urmatoarele actiuni. Bafta in continuare.
Ioana a zis
Mereu trebuie sa fie cineva care sa strice treaba. Eram obisnuita cu problemele acestea la chestii mai mici si…sincer, in zilele astea doua nu ma asteptam sa fie prezenta atat de redusa.
Tocmai seriozitatea si punctualitatea sunt cele mai importante doua caracteristici (dupa parerea mea) care te ajuta mult in relatia cu cei din jur…bineinteles, atunci cand exista.
elle a zis
Asa este.Romanii nu acorda inportanta lucrurilor oferite gratis.
elle a zis
importanta 😀
alex a zis
total de acord cu tine 😉
Noni a zis
Pai nu ai promovat cum trebuie.
Le-ai zis ca e o gala in care urmeaza sa primeasca premii pentru „activitatea” desfasurata? 🙂
Faza naspa e ca nici la asta nu vin… da am patit asa ceva. Era eveniment cu presa cu tot ce trebuie si doar jumatate din companiile invitate au venit.
Ciprian Gavriliu a zis
Iaşul şi Moldova încă are mult de recuperat la capitolul ăsta, e regretabil însă când şi tinerii sau studenţii dau cu piciorul la şanse.
Şi da, trebuie să plătească, chiar dacă este vorba de 2 RON.
Succes şi nervi de oţel, cunosc mult prea bine senzaţia.
Adrian Matei a zis
Ba da … romanii acorda importanta lucrurilor oferite gratis, uitati-va in marile magazine cum sunt manipulati de tehnicile de marketing, merchandising. Cand pui la oferta cuvantul gratis, ai succesul garantat.
Eu când vad ceva gratis, fie ca e vorba de produse la supermarket, fie de servicii sau evenimente, ma gandesc de 2 ori daca să „profit” sau nu. De ce? Nimic nu e gratis in lumea asta. Poate doar aerul.
pascanis a zis
Total de acord cu Adrian Matei!
Vorbea cineva de Marketing pe aici? Hm…
Andreea a zis
Am fost si la workshop si la gala si vreau sa va felicit pentru ceea ce a iesit. Cat despre cei care nu au venit, au avut multe de pierdut. Chiar am aflat lucruri interesante despre marketing. De-acum asteptam ZILELE MARKETERULUI 2009 🙂
Adrian Monoranu a zis
@pascanis: Normal ca la mancare si bautura moca se baga toata lumea dar cand vine vorba de a invata ceva, de a castiga experienta, s.a.m.d. crede-ma ca situatia nu e asa roza. Ceea ce ma deranjeaza cel mai tare e ca looserii se inscriu pe liste, desi sunt rugati sa o faca doar daca stiu sigur ca vin, si apoi nu apar. Desi le sunt trimise mailuri si li se reaminteste ora si data evenimentului, nu catadicsesc sa raspuna macar sa spuna daca vin sau nu. 🙁 Din pacate asta e romanul. Paine si circ! Asta vrea el moca, nu stiinta 😉 !
Adrian Matei a zis
1. Mda… Looserii se inscriu pe liste, nu vin si apoi cauta niste scuze penibile ca nu au putut veni (faza de justify).
2. Evident, mai aproape e stomacul decât creierul. Mai bine percepi avantajele la free food& drink decat sa ai „parte de carte”.
3. Dar sincer, Mono, ti se pare ca studentii tai arata o asa mare sete de cunoastere la ore, incat sa vrea ceva in plus, un eveniment de genul ZIELE MARKETERULUI?
Cred ca nu, iar daca s-au incris, majoritatea au facut-o din reflex, ca nu dadea cool sa nu se inscrie si ei. Si aici apare faza cu seriozitatea romanului, diferentele culturale intre popoare, dar pana la urma aici se face diferenta intre oameni. Cei sub mediocri si cei de cuvant, pentru care principiile nu sunt doar niste vorbe aruncate in vant sau niste promisiuni facute doar pentru ca sa fie in randul lumii.
Ciprian, September a zis
Buna Mono!
In primul rand, felicitari pentru cei 2 ani de blogging si pentru blog implicit.
In al doilea rand, iti recomand sa nu-ti faci prea multe ganduri urate cu ZM. In AIESEC de exemplu, am trecut si noi prin foarte multe astfel de situatii. Chiar si cand veneau multinationale, chiar si cand dadeam premii.
Culmea e, ca atunci cand pui taxa de intrare, si chiar una considerabila, numarul de participanti creste considerabil.
Sunt sigur ca cei care l-au organizat au castigat foarte multa experienta, iar cei care au participat, au avut foarte multe de invatat.
Personal, abia astept editiile de anul urmator pe care le-ati planuit, si dorim foarte mult sa le sustinem.
Mult succes in continuare si felicitari pentru initiative!
Alexandra Ursu a zis
Chestia asta se intampla peste tot in lume, nu conteaza ca e roman sau e german sau e american. In princiu cand exista o valoare financiara atasata evenimentului, si participantul ii ofera mai multa greutate si atentie. Dar cand organizatorul a spus ca e gratis (valoare financiara 0)… i s-a parut si participantului ca „ei na… nu e mare scofala acolo, daca o-i avea timp m-oi duce” .
La mkt invatam ca pretul e importanta cand plasezi un produs/serviciu pe piata: consumatorul face o corelatie intre pret si calitate.
Nu s-a intamplat nimic special la evenimentul vostru. Doar ati facut greseala sa va vindeti evenimentul pe „cuvant de onoare”. o lectie…
Bafta maxima!
Adrian Matei a zis
True … cum au scris cele 2 persoane inaintea mea si cum am spus si eu mai sus … ce e gratis nu-mi arata calitate, consistenta, valoare.
La anul ar fi bine sa fie o taxa de intrare modica, iar cei participanti sa primeasca la sfarsitul evenimentului ceva de valoare simbolica. Poate fi suficienta o diploma de participare semnata de Adrian Monoranu (asa ai sa te simti ca presedintele cand da cu subsemnatul 🙂 ). Un plus valoare. 😉
cristian a zis
Eu am patit o chestie total opusa. Am dat la liber acces la un eveniment organizat de noi si a fost bataie pe invitatii. Partea mai rea a fost ca multi au privit evenimentul ca pe o chestie mondena nu o sesiune de discursuri educative. In concluzie au venit oameni care nu au inteles nimic dar au tinut cu orice pret sa fie acolo. Oameni pe care din diverse motive nu i-am putut refuza. In concluzie, pretul filtreaza oamenii cu adevarat interesati. Si prefer sa fie 10 oameni cu adevarat interesati, care au facut eforturi sa fie acolo, decat 100 cu gandurile aiurea.
Ovidiu Cocieru a zis
Tarziu, dar salut intiativa celor de la Marketing. De altfel, salut orice iesire inspre partea experimentala. Cu atat mai mult ma bucur pentru tine, Mono. Cred, totusi, ca a da vina pe cei care trebuiau sa vina, pe „clienti” e o greseala. Am invatat asta de la domnul Izzo. Daca oamenii nu vin, sau daca nu vin la timp etc. etc. atunci este vina organizatorului. Undeva, cumva a gresit in strategie. Sa dam vina pe clienti e poate cea mai usoara solutie. Sunt snobi, needucati, fomisti, nerecunoscatori, etc. Adevarul e ca nu le pasa. Asa cum nici noua nu ne pasa cat au muncit cei de la Nokia pentru noul telefon. Daca nu iese (chiar spus doar in numele proactivitatii) e vina organizatorului. Si asta nu este ceva negativ. Inseamna ca s-a intamplat o greseala, si, slava Domnului, din greseli invatam. Se cheama „sistemul de invatare prin feed-back negativ la adulti”. Va salut si te salut Mono! La cat mai multe evenimente!
Adrian Monoranu a zis
Se pare ca in primavara vom face Suporting 2. Care to help?
Ovidiu Cocieru a zis
Super tare!!!! Sigur! In limita timpului disponibil, bineinteles! Ma bucur sa aud ca ce a facut domnul Izzo si generatia noastra va avea continuitate. Tinem legatura. Ovidiu