Stiu, stiu, am facut o pauza de cateva zile si ati si fugit. Hmm … Azi revin cu ultima serie de spoturi Vodafone. Nu pot sa zic ca m-au dat pe spate pentru ca inca sunt in fata computerului dar motivul pentru care aduc in discutie acest subiect e melodia de pe fundal si personajele. Vodafone se vrea a fi cea mai tare retea, dupa cum singuri spun, dar la nivel de abonamente nu stau prea bine si daca stau bine si ma gandesc nici la pre-pay nu au cele mai „tari” oferte. Eu sunt client cu abonament Vodafone de vreo 10 ani (daca adun si perioada Connex) si sincer mi se pare ca acum au cele mai naspa abonamente. De 3 ani am acelasi abonament si nu am avut nicio optiune serioasa sa-l schimb pentru ca n-am avut ce alege. Asteptam de multa vreme un abonament flexibil si iata ca in sfarsit a venit.
Comunicarea a fost mereu „cool” la Vodafone si normal ca trebuiau sa continue asa. De fapt cea mai „tare” retea inseamna de fapt cea mai „cool” si Vodafone trebuia sa aleaga niste baieti cool si la moda acum. Alegerea era mai mult decat evidenta. Cine altcineva decat Smiley, CRBL, Moga si Alex. Nice moves, cool muscles, talent and good voice, astea sunt atributele care le aduc acel „coolness” pentru care au fost alesi iar versurile melodiei sunt cum nu se poate mai potrivite. Si cum curentele in publicitate sunt la fel de ciclice ca si moda, cred ca era timpul sa mai apara o campanie de comunicare cu un headline preluat de la o melodie. Acum multi ani a fost Holograf cu Viata are gust pentru Coke. Vom vedea daca si cei 4 cool guys de acum vor reusi sa se impuna alaturi de Vodafone.
In decursul anilor McCann a inovat mult pentru Vodafone. Acum nu cred ca se pune problema de inovatie dar dupa un sir de spoturi un pic cam insipide a venit comunicarea alaturi de cei 4 care mi se pare o binevenita rupere de ritm. Nu sunt niste spoturi care sa te lase cu gura cascata dar sunt tari si lumea va asocia melodia cu Vodafone. Singurul posibil efect negativ l-am subliniat si eu in titlu. Unii ar putea percepe o conotatie negativa vis a vis de faptul ca Vodafone iti ia banii. Cu siguranta insa aceste cazuri vor fi destul de izolate intrucat stim cu totii ca romanul nu e un consumator analitic. Va las sa urmariti primul spot din aceasta serie de 3. Restul le gasiti pe canalul meu de youtube.
E un subiect despre care vroiam si eu sa scriu, dar timpul asta e tare scurt….E foarte ok ce zici. Mai ales despre comunicarea Vodafone (ca eu sunt client Orange 🙂 )..
Mi se par cool si mie personajele, si cred au un concept bun, care combina si serviul oferit de Vodafone, personajele, muzica si …flow-ul acestor reclame.
Genul de comunicare cu „role models” sau „lideri de opinie” mi se par corecte pt romani, eu m-am cam saturat sa vad aceeasi actori in reclame diferite (ultima: tipa din reclama de la Rom -tricolor-, dupa clipul de la Akcent, hopa acum si in reclama de la SanPaolo Bank..). De ce nu vedem fete noi?!
any translator? or can you translate in english bro? thnks
Reclama mi se pare destul de moale din punct de vedere al creativitatii, fiind chiar banala. Mie sincer nu imi transmite nimic diferit fata de vechile lor campanii. Plus de asta, piesa asta a ajuns pentru multi la pragul maxim de saturare. Pe mine a inceput sa ma dispere, iar daca o mai asociez si cu brandul Vodafone…NO MORE 😀
Personal, si eu sunt exasperat de piesa asta.
Cum sunt analitic, mesajul imi transmite ce spune Adrian Monoranu in titlul postului. Cum sunt orange de peste 5 ani, nici o sansa nu au baietii de la Vodafone sa le fiu abonat. Sunt prea fidelizat la orange.
Reclama asta chiar nu imi place. Eu nu consider „role models”, „lideri de opinie” … pe nici unul din acesti baieti din reclama. Nu sunt in target? 🙂
Role models sunt personajele folosite de BRD in Campania aniversara 10 ani BRD. Cei 4 sunt ‘cool guys’ pentru un segment restrans al consumatorilor Vodafone.