Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Privacy & Cookies: This site uses cookies. By continuing to use this website, you agree to their use.
To find out more, including how to control cookies, see here: Politică cookie-uri

Epoca „d’or” a brandingului romanesc!

Scris de Adrian Monoranu pe 16 mai, 2009 Lasă un comentariu

Chiar n-am mai scris de multisor despre nume de branduri. Imi aduc aminte cu placere de perioada in care scriam despre Skin si cate controverse s-au creat la momentul respectiv mai ales in offline. Era unul dintre primele posturi de blog si lumea se intreba atunci cine dracu’ o mai fi si asta.

Au trecut vreo 2 ani jumate si vreo 450 de posturi de atunci si inca imi face placere sa vorbesc despre nume de branduri. Acesta e un post pe care vroiam sa-l scriu de multa vreme dar am asteptat sa se mai adune informatie. Nici acum nu pot sa zic ca e de ajuns dar hai sa-i dam drumul.

In ultimii 2 ani am intalnit o groaza de nume noi insa in ultimele 6-12 luni se pare ca brandingul romanesc este influentat din ce in ce mai mult de curente premium. E vorba de alegerea unor nume si strategii cat se poate de premium. Nu intotdeauna alegerea este si cea mai potrivita. Ceea ce atrage din ce in ce mai mult atentia este folosirea particulei „d’or” in tot mai multe nume de brand. Evident, datorita originilor, aceasta particula folosita intr-o forma sau alta aduce brandurile in zona superioara de pozitionare.

Un exemplu foarte reusit este brandul Sav’Or de la Agricola International Bacau (de altfel recunoscuta pentru pozitionarea premium a tuturor produselor sale). Poate va mai amintiti de FengPui si toate spoturile celor de la Tempo de la vremea respectiva. Numele e bun si folosirea particulei „d’or” este foarte potrivita in forma prescurtata. Nu stiu exact cine a creat brandul dar a facut o treaba buna.

Cu toate acestea sunt si cazuri de nume premium care nu au nici in clin, nici in maneca cu pozitionarea respectiva. In plus alte branduri lansate ca premium cu nume foarte bune au alunecat acum in jos spre mediu sau chiar zona value for money. Potentialul premium este de multe ori subapreciat pentru numele alese si consumatorii nu cumpara pentru ca percep premium.

Criza este un moment in care trebuie sa stii foarte bine ce vinzi si cui. Se intampla mutati foarte puternice la nivelul consumatorilor din RO si brandurile care vor juca bine jocul pozitionarii vor rezista. Pentru celelalte … vom vedea!

More from my site

  • What about „brending”?What about „brending”?
  • Un proiect interesant – Vinny LouUn proiect interesant – Vinny Lou
  • Un nume cu dus-intors – 2ParaleUn nume cu dus-intors – 2Parale
  • Tik Tok, AUR-ul si tineriiTik Tok, AUR-ul si tinerii
  • Misticism, superstitii si vaccinare.Misticism, superstitii si vaccinare.
  • Client shaming e calea usoara.Client shaming e calea usoara.
  • Dă clic pentru a partaja pe Facebook(Se deschide într-o fereastră nouă) Facebook
  • Dă clic pentru a partaja pe LinkedIn(Se deschide într-o fereastră nouă) LinkedIn
  • Dă clic pentru a partaja pe X(Se deschide într-o fereastră nouă) X

Apreciază:

Apreciază Încarc...

Din categoria: Branding Deloc, Marketing, naming, Pozitionare, studii de caz Etichete: branding, epoca, naming, Pozitionare, romania, sav'or

Scrie un comentariu!Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Marius Sescu
  • Tudor Iacob
Găzduit de Simplenet.

Comentarii recente

  • eBogdan la Chiar nu ne pricepem toti la marketing.
  • Dan Irimia la Despre educatia formala, training si traineri.
  • Andrei la Despre dress code in universitati.
  • Adrian Monoranu la Despre dress code in universitati.
  • Grig la Despre dress code in universitati.
  • Pantene + Monica Barladeanu = good endorsement?
  • Inovative merchandising @Zara Iasi
  • Sunt obosit.
  • Acum e momentul sa apara liderii!
  • Cum alegi un om de marketing?

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall PR prezentare publicitate reclama reguli research review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2025 Adrian Monoranu

%d