Azi, in drum spre munca, nu am putut sa nu remarc un billboard electoral undeva pe marginea drumului. Pentru ca aveam tel la indemana i-am facut si o poza. Si pentru ca nu e frumos sa vorbesti despre ceva fara ca lumea sa vada, iata-l. Mare si frumos, intr-un trafic de mai mare dragul. Nu se putea un touchpoint mai bun pentru PSD decat traficul pe soselele pline de gropi si damburi din centrul Iasului.
Stiu ca nu se vede prea bine dar sper sa puteti remarca ideea principala pe care vreau sa o aduc in discutie. Este un billboard al celor de la PSD care prezinta o fetita cu 3 trandafiri rosii in mana (simbolul lor electoral in caz ca nu stiati sau ati uitat) si un headline destul de ciudat pentru ei.
Doar prezenta cuvantului „gandeste” este un pic ciudata pentru alegatorul din Ro in momentul actual. Romanul nu a fost obisnuit sa gandeasca atunci cand merge la vot. El a votat intotdeauna sacosa cu ulei, zahar si faina, micii si berea din parc si falsa promisiune a unor dari mai mici la stat. Acum i se cere sa gandeasca si asta e foarte greu. Dupa ce ani de-a randul votul a fost un automatism aproape autist acum alegatorului din RO i se cere sa gandeasca si asta pentru ca e criza si nu mai sunt bani de sacose si petreceri campenesti.
Daca veti vedea si voi panoul (si sunt sigur ca cel putin iesenii il vor vedea pentru ca eu l-am vazut in mai multe locuri) veti remarca si sloganul oarecum hilar „Alege viitorul”. Pai eu intreb, care viitor nene? Oare s-or referi la copila care tine trandafirii in mana. O fi metafora de care au nevoie ca sa convinga alegatorul pe timp de criza? Imi vine sa rad.
Zilele trecute am fost la Botosani la o nunta si m-am intalnit cu varul meu Vlad, un mare pasionat de publicitate. Am discutat cu el mai multe subiecte printre care si publicitatea electorala. Chiar ma intrebase de ce nu ma apuc sa fac PR sau campanii pentru oameni politici. I-am spus atunci ca nu vreau sa ma compromit si raspunsul meu nu cred ca mai are nevoie de vreo explicatie dupa postul de azi.
Disclaimer: Nu sunt afiliat vreunei formatiuni politice, urasc falsa politichie din Romania si nu doresc sa fiu asociat stangii, dreptei sau centrului dupa acest post. E doar o parere de marketer fundamentata pe o analiza a procesului electoral bazata pe experienta personala.
Alex a zis
Lasa ca stim noi ca tii cu PNG-ul… 😀
targetshop a zis
ma rog s-ar putea sa-i coste treaba asta.
si ma gandesc la o companie farmaceutica care au incercat i treaba desteapta intr-un spot publicitar la algocalmin.
Atat de desteapta incat romanul nu a inteles nimic din ea scazand vanzarile la jumatate. pana nu au modificat spotul si spuneau clar ceva de genul „algocalmin – ia unul si nu te mai doare capul” nu si-au revenit vanzarile.
Asa si PSD-ul cu acest billboard electoral.
Se vor „intepa” la aceste alegeri dupa care la urmatoarele or reveni la metodele traditionale si kilu’ de ulei
Dan a zis
Ideea e buna, deoarece atacă si publicul inteligent, pe fondul pierderii votanților de la sate care… au cam murit odata cu Iliescu 🙂
Adrian Matei a zis
Nu cred ca o sa fie un moment al vietii mele in care sa mai merg la vot. Ce viitor sa aleg? Viitorul nu suna bine. Daca merg acum la vot, peste 1 an cand o sa ma uit in oglinda o sa vad un prost pentru ca m-au convins sa merg la vot, sa aleg pe X sau Y.
Recomand tuturor sa nu mearga la vot daca nu au pe cine sa aleaga. Daca se crede ca oferta actuala va multumeste, atunci bine – oamenii isi merita soarta si nu vreau sa mai aud pareri de rau si plangaciosi la colt de strada.
Mono: „urasc falsa politichie din Romania si nu doresc sa fiu asociat stangii, dreptei sau centrului dupa acest post.”
Eu te asociez marketing-ului. DAR tu chiar crezi ca exista stanga, centru sau dreapta in politica? E doar o chestiune de faţadă. Interesul care poarta fesul e banul. $
Centru, dreapta, stanga e doar un pretext pentru a prosti lumea sa mearga la vot, sa creada in programele lor electorale. Ei sunt o mare familie de fapt de cretini care se mai rotesc din cand in cand sa suga >$.
akbar a zis
Am văzut și eu unul în Podu Roș. Au ăștia talentul de a apela mereu la sentimente. Vezi puștoaica aia cu trandafiri în mână și mesajul prin care i se promite mai mult. Și ce faci? Ajungi în cabina de vot și tot te gândești la imaginea aia.
Eu aș interzice prezența minorilor în campaniile electorale. Ori măcar nu așa. E revoltător ce-au făcut ăia de la partidul roșu!
Adrian Matei a zis
akbar … si ce ai dori? Sa-si puna ei mufa lor cu ceafa lata si privire de alcolisti insetati de mai multi bani? 🙂 Mai simplu sa manipuleze oamenii cu imagini de copii. Ei sunt nevinovati, puri. Tu, daca n-ai ce face si meri la vot, ai sa asociezi imaginea de pe billboard (copil si trandafiri rosii) cu partidul in cauza. Si votezi. Peste 1-2 ani ai sa vezi ca e mai rau, nu mai bine. Ai sa te uiti in oglinda si ai sa te intrebi: cu ce ma ajuta simtul civic, faptul ca am mers la vot?
Eu as interzice votul. Adica as face o campanie impotriva exercitarii dreptului la vot. Sa se trezeasca lumea si sa nu mai mearga orbeste la vot.
Adrian Matei a zis
Romani si-au ales europarlamentarii: Gigi Be(r)becali, Vadim Tudor, independenta (pentru cretinii care au crezut asta) Elena Basescu …
Asa alegatori, asa conducatori.
Incredibila pentru mine e prezenta la vot de peste 25%. Adica 1 din 4 votanti si-au intrerupt vacanta sau momentele de relaxare sa-i voteze. Bravo! Eu nu am fost.