Da prieteni, de azi incepe admiterea (aka inscrierile) la facultatea in care imi impartasesc cunostintele celor care doresc sa le primeasca. Este vorba de FEAA Iasi (Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor). Timp de o saptamana o sa fiu in Iasi asteptandu-mi noii studenti la inscrieri. Anul acesta este un an mai special din mai multe puncte de vedere.
In primul rand este primul an in care incepe sa se simta criza natalitatii inceputa imediat dupa revolutie, criza care a condus la scaderea natalitatii pana la 50% in anul 1995 fata de 1989. Deocamdata suntem la inceput dar eu consider aceasta criza drept un lucru bun. Vor fi mai putini absolventi de liceu, ceea ce va da tonul unei competitii mai mari intre universitati si chiar facultati ceea ce consider ca e o oportunitate pentru proiectul meu de suflet I Study (detalii in curand).
In al doilea rand, este un an special pentru ca voi primi o serie de masteranzi din pozitia de titular de curs si sper ca formatul pe care am sa-l propun sa fie unul de succes si mai important, bine primit de catre invatacei. Sper ca brandingul sa fie pe placul lor si sa fie dispusi sa citeasca macar cate o ora pe zi despre aceasta minunata ramura a marketingului.
In al treilea rand, este anul in care sper sa-mi termin doctoratul si sa ma pot concetra pe dezvoltarea ulterioara a carierei mele mai ales in zona pedagogica. Stiu ca asta i-ar putea nemultumi pe colegii mei mai mari pentru ca stiu ca si-ar dori sa ma concentrez pe partea de cercetare. Eu aleg insa drumul didacticii si al cercetarii in paralele si sper ca timpul sa arate pe ce parte sunt mai bun.
Asadar, dragi absolventi de liceu, din Moldova sau din alte zone ale tarii, incepand de azi va astept in corpul B al Universitatii Alexandru Ioan Cuza din Iasi pentru a incepe impreuna un drum placut dar nu usor catre o cariera de marketer. Sper ca ploaia sa nu va puna bete in roate! 🙂
Ovidiu Miron a zis
Succes, Mono! 🙂 Sa fie intr-un ceas bun 😛 .
Cris a zis
Noroc tie si studentilor si chiar viitorilor studenti !!!
Ma bucur ca se mai ocupa cineva serios de ceva in tara asta, mai ales in invatatmant…
Chiar ma bucur si din nou iti tin pumnii (o expresie mai veche…)
Si am acum un gand pe care ti-l marturisesc…
Iti propun o tema in domeniul artei vizuale (nu-mi place formularea -„arta plastica” si nici „artist plastic”), in care practic nu exista marketing, nu exista galeristi adevarati si nici galerii adevarate din pacate.
poate ,cine stie, cineva, candva, se va ocupa de un domeniu care nu si-a pierdut valoarea pe piata europeana si nu numai si care ar putea aduce pe langa bani si un pic de „brand”cultural mai ales.
Artistii nostri, multi dintre ei maestri si nu tocmai tineri se vand pentru cate un sejur oferit de cine stie ce asociatie cu interese obscure, lasand in „patrimoniul” lor , mai bine zis in posesia unor subtili escroci, lucrari valoroase .
Am experimentat o astfel de „rezidenta” de curand , in Franta, unde o „renumita „asociatie cu un nume de altfel tendentios , SOLEIL DE L’OUEST, a ramas in posesia a 21 picturi de mari dimensiuni (3 artisti)contra unei modeste cazari intr-un „chateau” si a unor conserve in mare masura expirate deja…si asta doar in timpul a 3 saptamani, urmand cel putin alte 4-5 asemenea „achizitii” pana la sfarsitul anului.
Transportul a fost platit de artisti…iar cazarea a fost oferita de primaria din BRIARE, cel mai probabil conservele au fost luate de la AUCHAN, la oferta…
E un gand care ma bantuie de mult timp, inca din ’90…l-am mai spus, am incercat si in breasla, adica UAP (organism in agonie), dar cred ca e nevoie de implicare specializata si structurare la fel, artistii singuri sunt doar jucatorii cu metafora…
Ok, nu vreau sa plictisesc, am avut doar un gand pe care am dorit sa-l impartasesc…
O sapatamana frumoasa !
,
Adrian Monoranu a zis
@Cris: Blogul e o forma foarte buna de a-ti exprima frustrarea fata de asemenea situatii si pentru a protesta. Am vazut ca ai un website pe care iti prezinti lucrarile. De ce nu incerci sa faci si un blog asociat pe acelasi domeniu. E foarte simplu. Vad ca te pricepi la scris si sunt sigur ca ai putea sa folosesti fenomenul web 2.0 pentru a crea campanii de impact in randul celor pasionati de arta. Ai la dispozitie o groaza de mijloace prin care te poti face auzita. Facebook, Twitter, Cirip si muuulte multe altele. Trebuie doar sa incerci. Cred ca stii cazul lui Adrian si conflictul sau cu editura Curtea Veche. Citeste articolul de aici si sa vezi ce impact a avut.
Adrian Matei a zis
Corect Mono, e la moda web 2.0 acum;
Cat despre deschis portile pentru noi marketeri … as zice mai degraba „pentru noi posibili absolventi de invatamant superior de stat”.
Cati vor lucra in marketing ramane de vazut. 5-10% e un procent optimist. Managerii nu au tangenta cu mkt, cei moldoveni nici macar. Mai ales in aceasta conjunctura.
Cristian a zis
Nu stiu daca Mono se refera la moldovenii din republica…..si daca tot s-a adus vorba despre ei…..vreau sa va spun ca sunt fff competenti si muncitori…..sunt masterent la FEAA(Banci si Piete financiare)si va spun ca „fratii moldoveni” sunt cei mai buni, au notele cele mai mari…..
Ionuts a zis
Un ceas bun ! Mult succes
Adrian Matei a zis
Succes pe plan profesional! Colegii mai mari nu decid pentru tine. Tu comanzi, tu executi si esti singurul responsabil de ceea ce ti se intampla.
(Nu pot totusi sa nu fiu mirat cat de usor poti obtine o diploma in RO. Legal sau ilegal.)