Azi, in timp ce ieseam din parcarea facultatii am remarcat o rulota foarte viu colorata si o groaza de oameni care se inghesuiau in jurul ei. Curios, m-am dus mai aproape si am descoperit ca era un soi de stand mobil al celor de la Algida (inghetata) pozitionat chiar in fata intrarii de la Politehnica din Corpul A al Universitatii Al. I. Cuza din Iasi. Iata-l in poza.
E interesanta pozitionarea si in acelasi timp foarte eficienta. De fapt nu v-am zis ce faceau acolo. E simplu. Dadeau inghetata moca celor interesati. O domnisoara impartea niste taloane razuibile si bineinteles ca toate erau castigatoare. Pe baza taloanelor (folosite pentru controlul angajatilor, cred eu) trecatorii obtineau o inghetata Big Milk. Bineinteles ca era plin de homelessi din zona dar era si plin de viitori studenti si parinti obositi si molesiti de caldura.
Ce mod mai bun de a te revigora decat o inghetata rece, usoara si buna? Mie unul mi-a prins foarte bine, pentru ca normal ca am profitat de oferta si am primit un Big Milk cu glazura de fructe. Ceea ce mi s-a parut excelent, a fost pozitionarea standului si alegerea perioadei. O sa spuneti ca e la mintea cocosului dar se pare ca nu sunt prea multi cocosi prin zona pentru ca eu n-am vazut alte initiative.
In timpul admiterii, traficul in zona Universitatii este urias si gasesti aici viitorii potentiali clienti pentru o groaza de produse. Un brand relativ nou intrat pe piata intr-un moment destul de bun dupa scandalul Delta si preluarea acestuia de catre Nestle, Algida este fix sub umbrela racoritoare a celor de la Unilever si cred ca de asta putem spune ca stie marketing. BettyIce, Nestle? Vreo replica?
monoxid (Adrian Monoranu) a zis
Twitter Comment
Superpromovare Algida la admitere UAIC si Asachi in Iasi | Marketing in cuvinte si imagini – [link to post]
– Posted using Chat Catcher
Anna a zis
Razuirea talonului implica si viitorul consumator in proces. E o diferenta intre: „se da inghetata gratis” si ” am castigat o inghetata”. O diferenta in perceptia consumatorului destul de importanta. Am trecut si eu prin zona si chiar nu am avut timp sa „castig” respectiva inghetata pentru ca nu as fi avut timp sa o mananc, cu toate ca ador inghetata lor cu capsuni. Dar vreo trei tinere au exclamat pe langa mine ” Am castigat o inghetata!”
BettyIce au profitat din plin de scandalul cu salmonela de acum cativa ani al Delta si din coada se afla acum in primii 5, plus ca au vizibilitate in orice mall sau supermarket prin standurile proprii. A fost cea mai buna miscare de marketing de pe piata romaneasca, de care nu au profitat cei de la Napoca, de exemplu.
Ionuts a zis
Superpromovare Algida la admitere UAIC si Asachi in Iasi ! LOL CE MAI PROMOVARE !:))
Admiterea asta !
Mugurel a zis
Cred ca, de fapt, Betty au fost inaintea Algida la profitat de traficul din Copou, montand unul din corturile lor langa DoppoPocco (adica aproape de statia de autobuz cu care ajungi la Universitate si in „zona” magazinelor alimentare pentru studenti in pauze). Algida a preluat ideea (promovare in randul studentilor) si,presupunand ca Betty mai are cortul in statie, le-a luat si fat(z)a (inghetata Betty la 3 roni versus inghetata noua moka). Ca idee de promovare, intr-adevar, o IDEE.
Adrian Monoranu a zis
@Mugurel: Nu trebuie sa faci analogie intre cele doua branduri pentru ca situatia lor de piata e diferita. Ceea ce face Betty nu inseamna promovare ci vanzare. Ei au un magazin permanent si bravo lor. Algida este un brand nou care trebuie sa-si creeze notorietate si sa creasca. Cat despre preturi … Big Milk costa in supermarket 1,8 lei si la chiosc cam 2,5 asa ca Betty trebuie sa mai lucreze si la acest aspect. Eu ma bucur pentru Betty pentru ca stiu foarte bine istoria brandului si a celui care l-a creat si crescut inca de cand vindea inghetata la dozator in Suceava. Au profitat foarte bine de scandalul Delta si s-au impus ca prim brand local in locul ramas. Au lucrat mult la distributie si mai nou la packaging si product placement si e imbucurator. Cu toate astea Algida vine tare din urma si se bucura de prezenta in portofoliu a unui brand foarte puternic si cunoscut de romani, Magnum.
Adrian Matei a zis
🙂 De roman, sunt roman, dar Nu cunosc brandul Magnum.
Situatia trebuie privita astfel:
– Companiile locale nu se pot pune la bugete de promovare cu Unilever. La puterea lor, e normal sa lanseze o asemenea ofensiva pe piata inghetatei. Big Milk, Carte D’Or si Magnum Sunt brandurile ce le promoveaza.
Plus Napoca – abia acum am aflat ca au cumparat marca romaneasca de la Friesland Foods.
Spuneti-mi mie ce jucator local are puterea de a se promova la TV. E cel mai scump canal de promovare. Corect? Corect.
Cand intri pe piata trebuie sa investesti de ordinul milioanelor de euro. Asa a facut si Unilever cu Algida. Rezultatele se vor cunoaste.
Cei mici se multumesc cu bugete mult mai mici si implicit cu vanzari totusi semnificativ mai mari in aceasta perioada. E vara, e cald … inghetata, apa minerala si berea rece sunt la putere. 🙂
Anna a zis
Brandul Magnum nu este chiar asa de cunoscut de romani, ci se doreste cunoasterea lui. Doar recent au „inflorit” in oras produsele sub sigla Algida, insa peste tot gasesti Betty si Amici si chiar Gelato sau ceva de genul, ca nu sunt consumatoare fidela pentru produsele lor.
Se porneste tare pe cunoasterea respectivului brand, deocamdata exista cerere pentru ca s-a starnit interesul si consumatorii doresc sa incerce produsul. Cu toata promovarea, piata urmeaza sa se stabilizeze in curand inspre iarna, cand raman in vanzari doar cei care au reusit sa fidelizeze.
Pe mine sigur nu ma fidelizeaza cu Magnum(cumparat, papat, opinie formata), prefer oricand variantele cu fruncte la acelasi pret premium de la Nestle.
Vad aici ca ai facut comparatie intre Big Milk si inghetata de la Betty Ice. De vreme ce au categorii diferite de preturi si produse, corect este in orice comparatie, in orice domeniu, sa mentionezi cu ce anume produs ai comparat respectivul pret.
Stiu ca sunt carcotasa si chiar imi place sa urmaresc evolutia diferitilor producatori pe piata, astfel incat nu-mi plac neclaritatile sau discutiile prea generale.
Instalati sanitare,ConstaNta* a zis
Sunt deacord,desi nu stiu cum fac fata crizei,adica totusi e o inghetata moca=))=)) eu de ce nu eram pe acolo :X:D ,Da oare inghetata e buna adica ..moca moca…dar degeaba e moca daca nu o poti sa o savurezi:(
Cu respect
Cirica Stefan
Produse pentru slabit a zis
Vreau si eu :(((. In bucuresti de ce nu se fac campani de promovare? Nu am mai vazut la noi asa promovare la noi totul costa ;))
Virginica Maria a zis
Unde puteau sa-si promoveze mai bine inghetata daca nu in fata universitatii….sincer este prima data cand aud asta.
Broasca a zis
Modalitatea de promovare prin conceptul „moca” nu este o ceva nou.Am vazut ca este folosita din ce in ce mai des in locuri publice, in marketuri si in general oriunde se poate monta un stand.Abordarea este destul de agresiva: iei produsul si il bagi in ochii consumatorului folosind perdeaua gratuitatii, in concluzie o procedura excelenta ce nu poate da gres.(PT CA E GRATIS!!!!!)
Geniala mi se pare introducerea cupoanelor razuibile. Aici sunt perfect de acord cu Anna.Una e sa primesti o inghetata, alta e sa castigi una mai ales dupa ce iti murdaresti unghiile bine lucrate pe o caldura de 40 de grade.Spune-i noroc sau efortul de a intinde mana si de a lua tiketul sau spune-i cum vrei, in subconstientul consumatorului acea inghetata este castigata si nu primita.
Invisible a zis
Saluth. ar trebui sa incep cu „:O” dar cred ca voi incepe cu „:X” e inchetata moca si trebuie savurata cel putin la noi romanii dar nujtiu cat de buna,sanatoasa si gustoasa este 🙂 dar trebuie apreciat gestul lor:X
Invisible a zis
App de unde gasesc de cumparat:X
Georgiana a zis
Inghetata moca? Eu unde am fost :D? De ce nu merg prin toata tara, sa promoveze?